Gå til innhold

Shaman eller Warlock? trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagd meg en shaman og en warlock..

shamanen lvl 24 og warlocken lvl 14

Men saken er det at jeg vil liksom finne ut hvilken jeg skal ha som main og hvem som skal være alth (eller noe sånt)

Har prøvd shamanen på testrealmen, og gøy nok, med en del skadde, men syntes det ble litt lite spells å litt for mye totems..

Warlocken er som sakt bare lvl 14 men det er jo litt morro da...

så poenget er vel om noen som har en shaman eller warlock eller begge deler, kan fortelle meg litt hvordan det er og spille med dem i endgame, positive og negative sider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Warlocks er knall i level 60! Tipper de greier seg fint med å skaffe gruppe og. Noe shamans sliter litt med. Jeg ville valgt Warlocken om jeg var deg.

Og det er "Alt", for "Alternative" ;)

Skrevet (endret)

Warlock = soul shards + WotF (om du er alliance lock) + antifear trinkets = sadomasochisme

I tillegg konkurrerer du med Shamans, som kan self ress'e èn gang pr. time.

EDIT: reformulering + cut

Endret av WarpX
Skrevet

Endgame er shaman healbots med lite muligheter og velge talent fritt. Pvp sett er shaman veeeldig lett mot enkelte klasser (casters) og det er nesten ikke gøy å spille mot de engang.

Dessuten er det veldig få spells/totems som faktisk er nyttige, og noen er HELT ubrukelige (har enda ikke brukt windwall, disease cleansing totem)

Skrevet (endret)

Ikke noe valg her. Hadde helt klart valgt lock. Å spille endgame shaman er slit, vanskelig med groups og å komme med i gode endgame guilds. Rett og slett for mange shamaner.

Heldigvis så har ikke jeg disse problemene :D

Endret av Vuggum
Skrevet
har enda ikke brukt windwall, disease cleansing totem

Ååå dakar. Har får du ikke brukt 2 av totemene dine? Syntes sikkelig synd på det altså.

OT: Shamans er det for mange av, spill lock. Lettere å få grupper og morsommere i High end.

Skrevet

Det du bør tenke på når du velger lock er at du må bruke ekstra tid på å farme shards som tar halvparten av inventoryet ditt og som du brenner av på 2 minutter hvis du vil fungere optimalt i PvP.

Dette kan imidlertid være fikset på når du når lvl 60, men når jeg tenker meg om tenkte jeg det samme da jeg startet min for nesten et halvt år siden.

Skrevet
har enda ikke brukt windwall, disease cleansing totem

Ååå dakar. Har får du ikke brukt 2 av totemene dine? Syntes sikkelig synd på det altså.

OT: Shamans er det for mange av, spill lock. Lettere å få grupper og morsommere i High end.

Tror du missforstod innlegget mitt, for jeg og deg er i samme båt, men ok.

Skrevet (endret)
Warlock = soul shards + WotF (om du er alliance lock) + antifear trinkets = sadomasochisme

Nja, antifear-trinket har cooldown, da.

Men, jeg må si jeg personlig er litt splittet her. Spilte shaman opp til lvl36 og ble egentlig ganske lei. Spillestilen er mye det samme hele veien, og på lvl30 får man de siste spennende spellene. Videre blir det bare oppgraderinger av spells/totems, og mange av dem er temmelig lite interessante. Grounding og Strength er fine i PvP, og Fire Nova når det er en rogue i nærheten.

Satt shamanen på pause, og i mellomtiden levlet jeg opp en warlock til 28. Spillestilen liker jeg virkelig godt, man får nye og artige spells og talents hele veien, og gratis mount på lvl40 er jo en fin gulrot.

(Men, så twinket og respeccet jeg shamanen, og plutselig var den vemmelig artig å spille med igjen. :) )

Endret av psilocybe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...