Gå til innhold

Abit NF7 V2.0. Forsvarlig å koble ut viften?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Chipset kjøleren på mitt Abit NF7 V2.0 hovedkort har med tiden begynt å bråke noe forferdelig. Tidligere var det kun når jeg skrudde på maskinen, men nå er støyen nesten kontinuerlig. Jeg vet at dette er et kjent problem med dette produktet.

 

Det jeg lurer på er om det er forsvarlig av meg å bare plugge den ut? Vil hovedkortet kjøre fint uten viften? For øyeblikket ligger SYS tempen på 38 grader og det er forholdsvis varmt i rommet.

 

Vet selvsagt at jeg kan kjøpe en ny kjøleløsning, men det er ikke det jeg spør etter her.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat samme problemet med at viften begynte å bråke som f***.. så jeg kobla bare den ut, og pcen min har stått på i nesten 6månder uten den vifta på. Så kan ganske trykt si at du kan fjerne den. Har akkurat samme hovedkort som deg, så er vel ikke noe problem.

 

Men for å være på den sikkre siden kan du bare overvåke tempen litt etter du har plugga den ut, teste litt i spill etc. Atm ligger min på, idle 30 grader og load på litt over 35 grader.

 

Lykkel til :)

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar
Hadde akkurat samme problemet med at viften begynte å bråke som f***.. så jeg kobla bare den ut, og pcen min har stått på i nesten 6månder uten den vifta på. Så kan ganske trykt si at du kan fjerne den. Har akkurat samme hovedkort som deg, så er vel ikke noe problem.

 

Men for å være på den sikkre siden kan du bare overvåke tempen litt etter du har plugga den ut, teste litt i spill etc. Atm ligger min på, idle 30 grader og load på litt over 35 grader.

 

Lykkel til :)

Har nå koblet den ut. Alt fungerer som normalt og sys tempen er faktisk den samme som tidligere.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Hadde akkurat samme problemet med at viften begynte å bråke som f***.. så jeg kobla bare den ut, og pcen min har stått på i nesten 6månder uten den vifta på. Så kan ganske trykt si at du kan fjerne den. Har akkurat samme hovedkort som deg, så er vel ikke noe problem.

 

Men for å være på den sikkre siden kan du bare overvåke tempen litt etter du har plugga den ut, teste litt i spill etc. Atm ligger min på, idle 30 grader og load på litt over 35 grader.

 

Lykkel til  :)

Har nå koblet den ut. Alt fungerer som normalt og sys tempen er faktisk den samme som tidligere.

 

Takk!

Ta ut hele plastviften, funker bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...