Gå til innhold

Netshop og lang tid på besvaring av mail


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vil gjerne høre om andre har erfaringer fra netshop sin responstid på besvaring av mail.

 

Sendte en forespørsel til salgsavdelingen 4.9.2005 (salgssak: #24467) og fikk svar 14.9.2005. 10 dager er etter min mening noe lang tid på besvaring av mail, er dere ikke enige?

 

Sendte en mail til kundesenteret (Kundesentersak #26193) 30.9.2005 ca klokka 14 og fikk svar 3.10.2005 ca klokka 11. Da 1. og 2. var helg ser jeg det som ok tid på besvarelse.

 

Sendte en forespørsel til salgsavdelingen i går 5.10.2005 rett før 11 (salgssak: #26567) og den venter jeg enda på svar på.

 

Hva er andre sine erfaringer og forventninger?

 

Selv forventer jeg vel svar i løpet av 24 timer på mail, da regner jeg ikke med i helger så klart - det kan man ikke forvente.

 

Dere trenger ikke fortelle meg at jeg bare skal ta en telefon ;) Det skal da strengt tatt ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en retursak hos netshop nå, jeg sendte mail til dem onsdag 28 klokken 23:30 og fikk svar fra dem mandag tredje, at jeg ikke fikk svar torsdag eller fredag var skuffende, helga regner jeg ikke med, så tre dager tok det å få svar, noe jeg synes er for mye. Er litt usikker på hvor jeg synes grensa går, men en plass mellom 36 og 48 timer synes jeg er maks.

 

Pakken med harddisken min ble motat av dem klokken 12:38 onsdag 5. og jeg har enda ikke fått noen bekreftelse fra dem, på noe vis om at de har fått den, eller hvor lang tid ting vil ta....

Lenke til kommentar

Har også en retur/garantisak på gang.

fikk god hjelp når jeg ringte (ventet ikke mange minuttene heller).

Han som hadde saken min var visst vekke fra jobb og da hørte jeg ikke mer fra de... det gikk en liten uke før jeg tok kontakt igjen. Alle mail jeg har sendt til [email protected] har blitt besvart innen noen timer.

Min erfaring: Rask respons ved henvendelse, men null 'automatisk' tilbakemelding

Endret av eberland
Lenke til kommentar

Vi har (som vanlig :-))en kommentar: hvor lang tid vi bruker på å svare på ett spørsmål er veldig avhengig av spørsmålet som stilles. Kompliserte spørsmål tar betydelig lengre tid enn enkle, da vi ofte må sjekke opp med leverandører o.l. Enkle og greie spørsmål besvares normalt alltid samme dag hos oss.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Kva gjaldt e-postene OC-Freak?

 

Ved spørsmål som kan besvarast på staden går det lynkjapt, har aldri opplevd liknande frå ein webshop. Til og med klokka 24 på kvelden har eg fått svar etter 5 minuttar. :thumbup:

Den 4.9 var et enkelt spørsmål om de kunne skaffe ekstra drevskinner til Cooler master stacker. Denne brukte de 10 dager på. (Svaret var dog negativt - men det er vel ikke noe å gjøre med det...)

 

Den 5.10 var spørsmål rundt netshop 259EN bærbar. Ikke spesielt omstendelig, men ok - det var mer enn 1 spørsmål.

 

Først spurte jeg om tilbud på litt annerledes konfigrasjon enn standard og så spurte jeg disse spørsmålene:

 

 

Vil valg av en kraftigere prosessor redusere batterilevetiden ved kontor/skolebruk? Vurderer å gå litt opp på prosessoren med tanke på spilling – men vil fremdeles ha lengst mulig batterilevetid når jeg bruker maskinen på skolen osv.

 

Støtter dette brikkesettet 2-kanals minne slik at 2 x 512Mb vil gi bedre ytelse enn 1 x 1024? Prøvde å finne det ut men fant ikke noe svar på det.

 

Hvilke regler har dere for pikselfeil? Er i utgangspunktet ikke redd for pikselfeil så lenge det ikke er sjenerende (Min Lacie 20” LCD har pikselfeil, men det er ikke sjenerende ved vanlig bruk på denne skjermen i hvert fall). Men maskinen skal brukes hele dagene, så en sjenerende pikselfeil (f.eks en hel knall rosa eller grønn lysende piksel) er ikke ønskelig, subpiksel feil er dog sjelden store nok til å irritere meg.

 

 

Fikk svar på den siste litt etter at jeg postet her - men det er ufattelig dumt at man må poste her for at man skal få noe respons. :(

 

Så får dere vurdere om disse e-postene kvalifiserer som vanskelige og krever lang besvaringstid...

Lenke til kommentar
Den 4.9 var et enkelt spørsmål om de kunne skaffe ekstra drevskinner til Cooler master stacker. Denne brukte de 10 dager på. (Svaret var dog negativt - men det er vel ikke noe å gjøre med det...)

 

Den 5.10 var spørsmål rundt netshop 259EN bærbar. Ikke spesielt omstendelig, men ok - det var mer enn 1 spørsmål.

 

Tror faktisk jeg skal ta meg tid til å svare på denne, og forklare litt hvor "enkle" disse spørsmålene er:

 

Spørsmål nr. 1 av 4/9:

Her må vi faktisk gjøre litt jobb ut av ett svar, vi må nemlig kontakte produsent/leverandør for å sjekke om det er mulig å skaffe dette. En slik sak som dette kan ikke (og skal ikke) ha stor prioritet hos oss, da det ikke er "core business" for oss å skaffe separate drevskinner til ett kabinett. Dette må derfor gjøres i sammenheng med andre spørsmål til leverandøren, vi (og de fleste andre butikker vil jeg tro) har ikke kapasitet til å bruke enormt med tid på å skaffe spesielle ting som dette. Marginbildet i bransjen tillater rett og slett ikke at man har bemanning sittende klare til å bruke mye tid på slike enkeltsaker. Fremgangsmåten blir derfor som følger:

a) Det er naturlig nok selgere som besvarer mailer på [email protected]. Disse har normalt ikke kontakt med leverandører/produsenter, og vil derfor forwarde denne mailen til aktuell innkjøper.

b) Innkjøperen tar vare på mailen, og stiller spørsmålet til leverandøren neste gang de snakker sammen.

c) I dette tilfellet kjøper vi varen fra distributør, som må kontakte produsent før han kan svare.

d) Distributøren sjekker med produsenten, får svar, svarer oss og vi svarer igjen kunden.

 

Siden ingen av disse sitter klare og venter på slike spørsmål men har andre gjøremål de er der for, vil denne prosessen naturlig nok ta noen dager.

 

Så til sak nr. 2:

Ett av spørsmålene der var om en Uniwill-maskin taklet Dual Channel. Siden vi til enhver tid har rundt 6000 aktive produkter i sortimentet, har ikke alle selgere detaljkunnskap om alle våre produkter. Vi har til sammen 6 mennesker hos oss fordelt på salg og innkjøp som har ansvaret for hvert sitt produktområde. Denne mailen ble derfor forwardet til produktansvarlig på bærbare, som har høstferie denne uken siden han har barn i skolealder. Derfor var ikke denne besvart innen 24T, selv om det er ett mål for oss at alt skal besvares innen maks det.

 

Dere får tolke dette som dere vil, om det er god eller dårlig service, jeg ville bare forklare bakgrunnen for at enkelte spørsmål har lengre responstid enn andre hos oss, og dette var utmerkede eksempler å gjøre rede for saksgangen på.

 

Ha en god helg alle sammen !

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Netshop: Bra svar - men det er ikke enkelt for brukere å vite slik "inside info" som du poster nå.

 

At dere må kontakte distributør/leverandør er helt ok, men gi gjerne et vink om det i form av en liten mail der dere informerer om at dette vil ta tid.

 

At folk er på ferie er helt normalt - men dette er noe vi som sender mail ikke vet/ikke har noen kontroll over... Igjen, et lite vink/info hadde gjort seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...