Gå til innhold

Tips til innhold i et garantidokument


Anbefalte innlegg

Har et lite foretak hvor jeg tilbyr komplette maskiner til privatpersoner og små bedrifter.

 

Sammen med maskinene har jeg lyst til å tilby f.eks. 3 års garanti, for å matche andre tilbydere av maskiner.

 

Derfor trenger jeg tips til innhold i et garantibrev, med andre ord, garantivilkår.

Hva burde være med? Hva er standard?

Tenkte i alle fall å ha med: -bytting av komponenter kan medføre at garantien bortfaller.

 

Noen som har et garantidokument de kan legge ut (vilkårene)?

 

Trenger tips, og håper på hjelp fra dere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må tenke på at garantien du evt. tilbyr dine kunder er noe som kommer i tillegg til de lovfestede rettighetene vi har i forbrukerkjøpsloven. Personlig syns jeg disse rettighetene er såpass gode ovenfor forbrukerne, at jeg simpelthen ikke anser "garanti" for å være noe man absolutt trenger å gi sine kunder. Men for all del - det er alltid hyggelig med litt ekstra service. ;-)

Lenke til kommentar

Ta en kikk på hva garantivilkårene for produktene du selger er, altså hva slags vilkår diskprodusenten gir, hovedkortprodusenten osv. Du bør ikke gå så altfor langt vekk fra dette slik at du evt. slipper å måtte sitte igjen med ødelagte produkter og betale for nye hver gang. Det med bytting av komponter er bra, men du bør kanskje være litt fleksibel slik at de slipper å måtte betale deg et par tusen for å montere en CD-brenner. Du kan vurdere å sette som regel at åpning av maskin medfører bortfall av garanti for å sikre deg helt. Selger du serviceavtale med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...