Gå til innhold

Turklær og turutstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal nå skaffe meg turklær og turutstyr.

Førstemann ut er jakke! Vurderer nå hærens feltjakke: http://images.aucland.com/ImgUsers/0/20/20...88607_2_Big.jpg

Den til høyre naturligvis.

 

Noen som vet hvor man får tak i gensern man bruker i hæren?

Og hva anbefales for å komplettere et skikkelig slitesterkt camping-utstyr med camo?

Begge bildene viser samme jakka. Heter M/75 og er på vei ut av Forsvaret til fordel for en i Gore Tex.

 

Feltskjorta (genseren du snakker om) selges hos veldig mange sportsforretninger og iallefall de som har en jaktavd.

 

 

 

Jeg ville heller kjøpt vanlig sivilt utstyr hvis du har tenkt å bevege deg i omr. med mange andre. XXL og Magasinet har rimelig jakke/bukse som er greie.

Lenke til kommentar

Har noe sånt! ;) Men går i stykker så ekstremt fort.

Jeg fisker, jakter og ferdes mye i skau og vil ha noe slitesterkt.

Grunnen til at jeg ønsker den stilen er at vi er en gruppe friluftsgutter som skal ruste opp litt.

 

Noen tips til billig hæren-lignende jakke?

Har sko (gore tex ja), hansker og lue.. Det eneste jeg trenger er jakke, genser, stilongs og no skjerf så er jeg klar for kulda! :)

 

Edit: Hva med denna? http://www.butikk.wasteland.no/catalog/pro...products_id=340

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

 

Feltskjorta (genseren du snakker om) selges hos veldig mange sportsforretninger og iallefall de som har en jaktavd.

 

 

 

For alldel hold deg lang unna feltsjorten. blir helt rå med den, som sagt her det er bomull. Bomull blir rått. Felt skjorten tørker også utrolig sent.

 

Gå for bavac trøye med en vindstopper utenpå eller en annen vind- og vanntett jakke. Velg "Dermizax" utstyr. Bergans eller haglöf. Det er haglöf som utstyrer det svenske forsvaret. Jeg har selv diverse av Bergans "Dermizax" skibuske og fjell bukse og jakker, og er svært fornøyd med alt fra isulasjon til lyfting. Dette er ikke noe som går fort i stykker altså. Det kan jeg forsikre. Her snakker vi om 4 veis stretch. Holder lenge.

Endret av chris
Lenke til kommentar

Få fiksa en tur til hærens utsalgslager eller noe...der selger de stilongser og alt annet fra 5kr til 200kr (alt fra lange underbukser til marsjstøvler). Alt er brukt, men vasket godt, og kan godt brukes om igjen...dog har jeg ikke peiling på hvor det er hen...sikkert bare ta kontakt med noen folk i forsvaret og finn ut.

Lenke til kommentar
Få fiksa en tur til hærens utsalgslager eller noe...der selger de stilongser og alt annet fra 5kr til 200kr (alt fra lange underbukser til marsjstøvler). Alt er brukt, men vasket godt, og kan godt brukes om igjen...dog har jeg ikke peiling på hvor det er hen...sikkert bare ta kontakt med noen folk i forsvaret og finn ut.

Du burde kjøpe noen løpesokker også. De sitter veldig tett på huden så du ikke får gnagsår...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...