Gå til innhold

Helt Grønn, lei av Windows.


Anbefalte innlegg

Recently one of my friends, a computer wizard, paid me a visit. As we were talking I mentioned that I had recently installed Windows on my PC, I told him how happy I was with this operating system and showed him the Windows CD. Too my astonishment and distress he threw it into my micro-wave oven and turned it on. I was upset because the CD had become precious to me, but he said: 'Do not worry, it is unharmed.' After a few minutes he took the CD out, gave it to me and said: 'Take a close look at it.' To my surprise the CD was quite cold and it seemed to have become thicker and heavier than before. At first I could not see anything, but on the inner edge of the central hole I saw an inscription, in lines finer than anything I have ever seen before. The inscription shone piercingly bright, and yet remote, as if out of a great depth:

 

4F6E65204F5320746F2072756C65207468656D20616C6C2C204F6E65204F5320746F

2066696E64207468656D2C0D0A4F6E65204F5320746F206272696E67207468656D20

616C6C20616E6420696E20746865206461726B6E6573732062696E64207468656D

 

'I cannot read the fiery letters,' I said.

'No,' he said, 'but I can. The letters are Hex, of an ancient mode, but the language is that of Microsoft, which I shall not utter here. But in common English this is what it says:'

 

One OS to rule them all, One OS to find them,

One OS to bring them all and in the darkness bind them.

 

From email, author unknown

 

 

Tatt fra et annet forum.

 

Denne må dere se

http://www.spreadinternetexplorer.com parodi av spred firefox

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kylefj:

 

Har sett og hørt mange måter å disse MS på, men den posten du referer til tror jeg ikke på før jeg har fått sett en video av det.

 

Til trådstarter:

 

Hvorfor ønsker du å bytte fra WinXP? Det er heller ingen som tvinger deg å bytte om til Vista og XP vil bli støtter en del år.

 

Det at Vista krypterer filer som standard vil jeg også se en henvisning til en artikkel som skriver om dette, jeg syns at det er spennende å se hvor mye folk kan svelge unna av rykter og såkalte "fakta" når det kommer til negativ informasjon om MS, det er ennå LENGE igjen før Vista er ute og jeg tror ikke på ryktene før en Release Candidate-versjon sier meg noe annet.

Lenke til kommentar
Siste jeg hørte var at de by default kom til å kryptere disken din, samt at word-dokumenter etc. kunne komme til å bli kryptert og signert vha DRM....

 

Scary.

ta bare keyen ut av windows og vent på at noen lager et prosjekt som lar deg dekryptere windows disken.

 

til word: kommer dokumentere til og bli uleselig hvis du tar dem med til en annen pc? Nei. så OpenOffice og andre vil fint greie og få det til (I hope)

Vet ikke helt hvordan du har tenkt deg, men problemet er at ting gjøres i hardware...

 

ta en titt på:

http://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.html

Lenke til kommentar
Trenger ikke tweake noe for å få spill som er offisielt støttet av Ceddega til å funke. For meg gjelder i hvertfall dette WoW og Steam.

Prøv hl2 (hvis du har) og fortell hvordan det gikk da vel. Her gikk det veldig dårlig.

Det var først og fremst HL2 jeg mente. Går så det hyler hos meg. Eneste gangene det trøbler er når Valve oppdaterer Steam, men fikser kommer kjapt. WoW kjører faktisk bedre på GNU/Linux.

jo WoW kjører bedre på Linux for det er et OpenGL spill uten Windows avhengig tull ;)

Jasså? Sier du det?

 

:p

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar
kylefj:

 

Har sett og hørt mange måter å disse MS på, men den posten du referer til tror jeg ikke på før jeg har fått sett en video av det.

visst du mener den ovenfor din post som jeg la inn på engelsk så er jo dette en spøk :!:

 

Visst du mener den forrige posten min angående tcpa så mener jeg å ha lest en artikkel

om dette for noen måneder siden

Lenke til kommentar
Det at Vista krypterer filer som standard vil jeg også se en henvisning til en artikkel som skriver om dette, jeg syns at det er spennende å se hvor mye folk kan svelge unna av rykter og såkalte "fakta" når det kommer til negativ informasjon om MS, det er ennå LENGE igjen før Vista er ute og jeg tror ikke på ryktene før en Release Candidate-versjon sier meg noe annet.

http://www.dagbladet.no/weblogg/teknologi/...=15002000000088

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Windows i seg selv er jo greit nok, men jeg angrer VELDIG på at jeg slang inn Windows XP, makan til rot og mas skal man se lenge etter. Windows 2000 er jeg veldig fornøyd med, funker kjempefint. Men må si at linux er ganske morro det også. Sitter i Ubuntu as we speak. Bruker mye mer linux framfor windows xp (kjører disse i dualboot på laptopen),

 

Hvis du er lei av XP og ikke helt vil over til linux burde du kjøre dualboot w2k/linux ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...