Gå til innhold

Vil skattelegge tiggere


Anbefalte innlegg

Noen her som vet hvor mye støtte disse får i året av staten? I kroner og øre? Dagpenger eller trygd, eller hva det nå er? Enlighten me.

Behovsprøvd tilskudd fra kommunen i form av sosialhjelp hos noen, uføretrygd fra Staten hos andre. Kort fortalt veldig stor forskjell.

Men det er vel uten tvil at de som selger disse avisene virkelig trenger hver eneste krone de får inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellen mellom rik og fattig øker betraktelig i Norge, og det er en utvikling ikke jeg ønsker.
Jeg ønsker ikke å bruke tavng for å motvirke en naturlig utvikling. Du har ingen rett til å tvinge meg til å forfølge dine fikse ideer ved å stjele fra min verdiskapning.
Det å leve i et samfunn handler om å ha omsorg for hverandre, og det kan ikke måles i kroner eller øre.
Løse påstander.
Et stort problem i Norge i dag er at dagens ungdom bare skal ha jobber med status og høy inntekt.
Åpenbart noen som har fått for mye "omsorg" av vår Gud, Velferdsstaten, og dermed ikke lenger ser behovet for å jobbe selv. Ellers er det å ønske seg god jobb og høy lønn en hederlig og flott ideal, men hvis dette er begrunnelsen for ikke å ta den jobben man faktisk er kvalifisert til, så viser det hvor ødeleggende sosialdemokratiet er.
Og her er det altså de svakeste som med stolthet gjør en jobb som så og si INGEN andre av våre samfunnsborgere ville ha gjort.
Hva har det med saken å gjøre? Hvis ingen gjør jobben vil det si at 1)Vi har et bra arbeidsmarked elelr 2)Lønnen er for lav eller 3)Alternavtivkosten ved ikke å jobbe er for lav.
SKAM dere, de som er så opptatt av at de svake skal skatte og delta med samfunnets utgifter.
SKAM DEG du som driver grov altruisme og med tvang, straff og hån prøver tvinge enkeltindivider til å subsidiere en særgruppe. Det er forkastelig å prøve å skyve en gruppe ut på altruismens alter.
Dessuten sparer samfunnet enormt på at disse jobber med det de gjør i form av at vinningskriminalitet går ned.
Samfunnet hadde spart enda mye mer på å kutte ut skatte og avgiftstyraniert for hele befolknigen.
Jeg betaler gjerne litt mer i skatt for å ivareta fellesskapet.
Det gjør ikke jeg. Og jeg finner meg ikke i at du skal bestemme over mitt liv eller min lommebok.
Og da gjelder det å ta vare på de svakestilte.
Hvorfor skal andres ulykke skyves over på en uskyldig tredjepart? Hva slags menneske er du som ikke tror det finnes NOE godt i mennesker? Jeg synes du bør revurdere ditt menneskesyn.
La de nå få jobbe og føle seg som en liten del av samfunnet, jeg vil heller at skattemyndighetene sikter seg inn på de rike og velstående som merkelig betaler null skatt.
Hvor er prinsippene? Det skulle bare mangle at de narkomane skatter, all den tid de har vært og er en enorm utgiftspost for samfunnet. De rike ikke bare skaper verdier, men de finner seg i å bli dynget ned i skatter og reguleringer. At du farer med løgner om disse er forkastelig og hyklerisk.
Lenke til kommentar

Giider ikke engang kommentere enkelte utspill her.

 

Enkelte mennesker får jobbe noen år før de kommer med krasse utspill.

Synd å se slike holdninger, men jeg håper dette er holdninger blandt folk som ikke har jobbet noe særlig ennå eller litt mindre intligente mennesker som jakter på penger hele livet.

 

Og om noen lurer på om jeg betaler skatt, så er det nok ikke så vanskelig å se hva jeg yter til fellesskapet. Og om noen yter mer enn meg og samtidig skulle være uenig i mine påstander at vi bør ta vare på de svakeste i samfunnet så skrik ut. Noen finner sikkert skattelistene og om ikke pæra har gått finner du navnet mitt i Oslo ;)

Lenke til kommentar
Enkelte mennesker får jobbe noen år før de kommer med krasse utspill.
Jeg har hatt skattbar inntekt siste 5 år, tiltross for at jeg er 20. Videre har jeg betalt 700 000 i arveavgift.
..eller litt mindre intligente mennesker som jakter på penger hele livet.
Inteligente mennekser jakter på penger og lykke. Som oftest to sider av samme sak.
Og om noen lurer på om jeg betaler skatt, så er det nok ikke så vanskelig å se hva jeg yter til fellesskapet...

Og til trygdesnyltere,

Og det subsidierte landbruket som koster Afrika tusener av menneskeliv hvert år

Og diktatorer og terrorister

samt Kermaikk og Vev og andre stønadsbaserte prosjekter.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt skattbar inntekt siste 5 år, tiltross for at jeg er 20. Videre har jeg betalt 700 000 i arveavgift.

Arveavgift er jeg enig i. Det er trossalt penger det er betalt skatt på fra før. Den bør vekk, eller i hvertfall minskes drastisk.

 

Inteligente mennekser jakter på penger og lykke. Som oftest to sider av samme sak.

Vet det høres klisjé ut og si at penge og lykke ikke hører sammen, men jeg tror virkelig det er sånn. Eksempelet mitt er at jeg trodde jeg skulle blir mer lykkelig når jeg fikk meg deltidsjobb, og dermed fikk mye mer penger og rutte med. Men nei. Føler meg som før. Og vil bare ha ennå mer. Målet mitt er fortsatt og få en god utdanning => altså god jobb, og mye penger. Men å måle livets verdier ut i fra kun rikdom blir todimensjonalt. Det er mer enn det. Og faktisk, min andre klisjésetning: Det er godt å gi/dele med andre.

 

Og til trygdesnyltere,

Og det subsidierte landbruket som koster Afrika tusener av menneskeliv hvert år

Og diktatorer og terrorister

samt Kermaikk og Vev og andre stønadsbaserte prosjekter.

 

Subsiditert landbruk-diskusjonen kan vi ta i en annen råd, og ingen vil jo at skattepengene skal gå til diktatorer og terrorister. Men Keramikk og vev derimot er bredde i kulturen :thumbup:

Lenke til kommentar
og flere av dem tjener en drøy tusenlapp om dagen, skriver Aftenposten.

La oss si de står og selger 250 av årets dager.. = inntekt på 250000 netto.

I tillegg kommer trygdeytelser og gratis opphold på hospits (dersom du er narkoman).

 

Hvorfor er det umoralsk at de skal skatte?

 

Uansett, utifra totalhensyn hadde jeg hadde nok heller sett en annen vei, da de tross alt tjener pengene på ærlig arbeid, og slipper å gjøre "brekk". Det er best å ikke bli for mye prinsipprytter...

Lenke til kommentar
Karl maxx sine tanker var fantasikse, tenk et samfunn uten klasse skille! alle eide like mye!

 

...og etter to-tre dager har noen mer og noen mindre..... ;)

 

Det faktum at noen bruker mer og noen mindre har alltid eksistert så

et samfunn med konstant like eiendeler er bare en drøm og åndelig onani

for Karl Marx sine tilhengere...

Lenke til kommentar
Inteligente mennekser jakter på penger og lykke. Som oftest to sider av samme sak.

 

Du er litt ung ennå. Nei penger og lykke hører ikke sammen. Penger gjør en ikke lykkelig. Du bør lese litt bøker om visdom og filosofi, og kanskje høre på de litt eldre ;)

Du som er en av de eldre ;) vet vel da også at det er høyst individuelt hva et menneske definerer som sin lykke. At penger gir enkelte mennesker lykke er jeg ikke i tvil om. Mens det for andre ikke bringer noe lykke. For noen andre igjen er penger en nødvendighet for å kunne finne lykke.

 

Mennekser er forskjellig og hva man ser på som lykke er dermed også forskjellig.

Lenke til kommentar
Inteligente mennekser jakter på penger og lykke. Som oftest to sider av samme sak.
Mennekser er forskjellig og hva man ser på som lykke er dermed også forskjellig.

Vel, du kan ikke nekte for at du skriver som om det gjelder alle? Kanskje på tide å snakke for seg selv. :)

 

Uansett er det umulig å ikke være i kontakt med penger på en eller annen måte i dagens samfunn, så det har nok dessverre en del å si. :(

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Dotten, jeg vil si penger ikke bringer lykke for noen. Penger er kun mynter, lapper og kort. Det er vel heller godene man får, eller har muligheten til å få med pengene som gir lykke. Pengene er kun en kapitalistisk omvei :)

Tja, er det ikke heller en snarvei? :)

Jeg kan ikke tenke meg at det er mer praktisk å gå rundt med kokosnøtter for å bytte til seg den maten og de tjenestene en trenger.

Lenke til kommentar
Penger er kun mynter, lapper og kort.
"So you think that money is the root of all evil?" said Francisco d'Aconia. "Have you ever asked what is the root of money? Money is a tool of exchange, which can't exist unless there are goods produced and men able to produce them. Money is the material shape of the principle that men who wish to deal with one another must deal by trade and give value for value. Money is not the tool of the moochers, who claim your product by tears, or of the looters, who take it from you by force. Money is made possible only by the men who produce. Is this what you consider evil?

 

"When you accept money in payment for your effort, you do so only on the conviction that you will exchange it for the product of the effort of others. It is not the moochers or the looters who give value to money. Not an ocean of tears nor all the guns in the world can transform those pieces of paper in your wallet into the bread you will need to survive tomorrow. Those pieces of paper, which should have been gold, are a token of honor— your claim upon the energy of the men who produce. Your wallet is your statement of hope that somewhere in the world around you there are men who will not default on that moral principle which is the root of money. Is this what you consider evil?

 

"Have you ever looked for the root of production? Take a look at an electric generator and dare tell yourself that it was created by the muscular effort of unthinking brutes. Try to grow a seed of wheat without the knowledge left to you by men who had to discover it for the first time. Try to obtain your food by means of nothing but physical motions—and you'll learn that man's mind is the root of all the goods produced and of all the wealth that has ever existed on earth.

 

"But you say that money is made by the strong at the expense of the weak? What strength do you mean? It is not the strength of guns or muscles. Wealth is the product of man's capacity to think. Then is money made by the man who invents a motor at the expense of those who did not invent it? Is money made by the intelligent at the expense of the fools? By the able at the expense of the incompetent? By the ambitious at the expense of the lazy? Money is MADE—before it can be looted or mooched—made by the effort of every honest man, each to the extent of his ability. An honest man is one who knows that he can't consume more than he has produced. "

Les resten her; http://jim.com/money.htm

Penger representer arbeid, filosofi, intellekt og menneskets skaperkraft. Men for en sosialist som ikke annerkjenner dette som reele verdier er det klart at det bare er "mynter, lapper og kort".

Endret av RagnarDanneskjold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...