Gå til innhold

.img til .mpeg converter

SoulSeth

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en film på PCen som er en .img fil, og jeg har en DVD spiller som kan spille av DivX og .mpeg filer.

Så det jeg lurte på er om det finnes et program som kan konvertere .img filer til enten .mpeg eller DivX filer slik at jeg kan brenne ut filmen på en DVD disk for å så se den på DVD spilleren min.

All hjelp er ønsket.

SoulSeth

Videoannonse
Annonse
Skrevet
.img er ikke en video-fil.

Filen slutter på .img, og kan fint spilles av på VLC player. Hvis ikke det er en film så fortell meg hva jeg har...

Skrevet (endret)
.Img er et cd-image.

Du har sikkert et DVD-R image.

Greit, men hvordan skal jeg klare å konvertere den? Den spilles jo av som en film, da burde det vel gå an å konvertere den til et mer akseptert format...

Endret av SoulSeth
Skrevet

Putt i en DVD-R, i Nero burning ROM velger du Recorder i menyen og Burn Image, så velger du image-fila og brenner. Husk å rename fra .img til .iso ellers finner ikke Nero fila.

Du kan også bruke andre program til å brenne, som f.eks. Alcohol 120%

Skrevet (endret)

Hvis du kan spille av i VLC fra før av (noe som ofte funker for meg også), så kan du vel bare gå inn i "Utforsk" eller en annen mappe du har liggende, og gå til Verktøy - Mappealternativer - Vis - og ta bort haken for "Skjul filetternavn for kjente filtyper" - trykke på "Bruk" og deretter "Ok".

Finne fram .img fila og rename den til avi/mpg eller noe i den duren.

Funker alltid hos meg, selv når jeg brenner den og spiller den av på DVD spilleren min. :)

EDIT: Hvis det ikke funker, så kan du jo bare rename fila til .img igjen. :)

Endret av Espen54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...