Gå til innhold

Spesiell Pentium 4 til PC-produsenter


Anbefalte innlegg

Altså en vanelig praksis,som plutselig ble feil siden det var Intel  :hmm:

Hehe snekker`n ! Er du overfølsom eller ? Andre produsenter(les AMD) ble ikke nevnt i det hele tatt siden saken handler om bare Intel sine "egne" kunder vs. OEM-markeder...

 

Altså ingen Intel vs. AMD diskusjon...

Jeg tenkte da heller ikke på amd, for som du ser skriver jeg at dette er vanlig praksis og viser til et eksempel fra en byggkjede, så jeg har ikke hintet til amd her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Spesielle tilpasninger for OEM leverandørene"...

Så lenge jeg vet hva jeg kjøper, spesifikasjoner på prosessoren etc. så gjør det meg ingenting hva produsent og leverandører avtaler under bordet.

 

Men selges de ferdige pcene som noe annet enn de er, eller bare "P4 xGHz" uten mer spesifik informasjon, ja da foretrekker jeg å kjøpe løsvare komponenter.

 

Selv om det kanskje er vanlig synes jeg det gjør det mer gråsone aktig for kjøperen som kanskje ikke vet 100% hva han får i et sluttprodukt.

 

EDIT:

Og jeg forstår ikke at man vinkler inn i en AMD vs Intel diskusjon nesten hver eneste gang man snakker om prosessorer. Både AMD og Intel er bra, man velger etter hva man skal ha og hva man tror vil fungere best i systemet etter hvilke ønsker man har, samt priser i markedet osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har før prøvd å finne ut om disse prosessorene (506 og 516) uten å finne sammenfallende spesifikasjoner. Komplett og PSdata har oppgitt at 506 har hyperthreading, Intel oppga at det er ikke hyperthreading og plutselig er den infoen om 506 forsvunnet hos intel.com og den er da i et PDF-dokument oppgitt MED hyperthreading og uten EM64T. Men nå er den infoen jeg fant før tilbake igjen, og der står det at det er EM64T og ikke hyperthreading. På 506 vel og merke, 516 er ikke nevnt.

http://www.intel.com/support/processors/pe...b/cs-011986.htm

 

Så det er bare en Celeron D med 1MB cache ja, og siden cache hjelper en god del på P4 arkitekturen er nok ytelsen endel bedre enn Celeron D men uten hyperthreading blir det liksom ingen ekte Pentium4 likevel.

Lenke til kommentar
Har før prøvd å finne ut om disse prosessorene (506 og 516) uten å finne sammenfallende spesifikasjoner. Komplett og PSdata har oppgitt at 506 har hyperthreading, Intel oppga at det er ikke hyperthreading og plutselig er den infoen om 506 forsvunnet hos intel.com og den er da i et PDF-dokument oppgitt MED hyperthreading og uten EM64T. Men nå er den infoen jeg fant før tilbake igjen, og der står det at det er EM64T og ikke hyperthreading. På 506 vel og merke, 516 er ikke nevnt.

http://www.intel.com/support/processors/pe...b/cs-011986.htm

 

Så det er bare en Celeron D med 1MB cache ja, og siden cache hjelper en god del på P4 arkitekturen er nok ytelsen endel bedre enn Celeron D men uten hyperthreading blir det liksom ingen ekte Pentium4 likevel.

Hvis du leser linken til PC MAG (evt. leser min post lenger frem i tråden) så finner du ut av spec på denne prosessoren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...