Foxtrot Skrevet 16. august 2002 Skrevet 16. august 2002 Jeg har kjøpt en oppgraderingsversjon av win XP, Jeg har to pc'er som jeg gjerne ville ha installert det på. Jeg har installert xp'en på den ene, men er usikker om det vil gå på den andre. Er det noen som har erfaring om dette. Jeg vet at en registrert versjon er for én pc, men jeg har ikke all verden med penger. Vil gjerne spare litt der det går. Foxtrot
ritz00 Skrevet 16. august 2002 Skrevet 16. august 2002 ja det går det! du kan installere det på så mange pcer du vil. hvorfor skulle ikke det gå? hva om du formaterer din egen pc, da må det jo gå ann å instalere xp igjen.
bok2 Skrevet 16. august 2002 Skrevet 16. august 2002 Uten at jeg har nilest lisensen som følger med Windows XP, så mener jeg å ha hørt at den kun tillates å ha installert på en maskin pr. lisens om gangen. Men når det er sagt, så har du i det minste lisens. Det er langt bedre enn 50% av landets Windows XP brukere...
Noldus Skrevet 16. august 2002 Skrevet 16. august 2002 vi er alle enige om at det går an, men om det er etisk riktig, eller lovlig for den slags skyld, er et helt annet spørsmål. er egentlig opp til deg, men som en god forumbruker vil jeg på det sterkeste anbefale å kjøpe en extra lisens.... :wink: (håper jeg MS og moderatorene leser...)
Torsteinen Skrevet 16. august 2002 Skrevet 16. august 2002 det jeg mente er at du bør cracke det og ikke bare legge det inn og registre på mange maskiner.. IKKE LURT! Har selv levd på tjuv windows en periode, men kjøpte en XP pro norsk med studentlisens til 700 tidligere i uka
L03VIk Skrevet 16. august 2002 Skrevet 16. august 2002 Samme XP på to PCer går ikke. Dette skyldes at når XP aktiveres sjekkes maskinvaren, og den vil nekte deg å registrere andre gangen... synes du dette er kjipt, kan du alltids cracke aktiveringen på den andre PCen, men skal du gjøre det på den lovlige måten, må du nok kjøpe 2 oppgr.... :sad:
Foxtrot Skrevet 17. august 2002 Forfatter Skrevet 17. august 2002 Hvis jeg bare hadde orket så hadde jeg gått over til Linux, da som Redhat eller Mandrake. Linux er da gratis, og ikke så aller værst i følge ihuga Linuxbrukere. Er det bare SkoleLinux som er på norsk? Foxtrot
Eclipsed Skrevet 17. august 2002 Skrevet 17. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 23:45, baron blod skrev:Kazaa har billigst XP... Sånn skal det låte :razz: DC har oxo. mye fint...... ------------------------------------------ XP is known as the best.....but Win 2k is better....
MrLee Skrevet 17. august 2002 Skrevet 17. august 2002 Mener dere at winXP registrerer den HW konfig. du bruker der og da, og etterpå så kan du ikke forandre den, fordi da klikker windows?? eller at du må "omregistrere det?" OT: hvorfor blander du inn linux nå? han spurte jo spesifikt om Windows...
Lindsay Skrevet 17. august 2002 Skrevet 17. august 2002 Før var det slik at du kunne legge inn på en bærbar i tilleg,men med måten microsoft driver dettte på er det vel ikke rart at cracks og virus finnes.So GO F Bill. Hadde det vært en annen prispolitikk til de og hadde de godtatt konnkuranse hadde dette vært bra.Men å betale så mye for en vare som er full av bugs er vel for de fleste for mye.
JagWire Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 Jeg har Win XP HomeEd. installert på min pc. Betalt og aktivert. Venter på nytt HK og ny CPU i løpet av neste uke. Regner med at jeg da må reinstallere OS. Må jeg da kontakte Microsoft og aktivere på nytt?? mvh. JagWire
Jimmy Rock Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 Hmmm... han derre bill'n har nok penger!? Skaff deg en crack!
Hoppesagåsa Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-17 21:00, Foxtrot skrev:Hvis jeg bare hadde orket så hadde jeg gått over til Linux, da som Redhat eller Mandrake. Linux er da gratis, og ikke så aller værst i følge ihuga Linuxbrukere.Er det bare SkoleLinux som er på norsk?Foxtrot Jeg gikk over til linux fra XP for ikke lang tid tilbake. Jeg angrer ikke et sekund. Installasjon av MD og RH går som fot i hose. Men det tar gjerne et par uker før man forstår hva det dreier seg om. Altså litt tiltaksfullt til og begynne med, men dertetter går det greit!
Foxtrot Skrevet 19. august 2002 Forfatter Skrevet 19. august 2002 grunnen til at jeg gikk over til å spørre om Linux er at jeg føler at jeg ikke kommer lenger med Win XP problematikken uten å bruke en cracket versjon, noe som ikke er å diskutere her. Jeg må vel innrømme at jeg er avhengig av os'et Windows, men jeg ønsker å gå over til noe som er minst like bra og som er gratis. Problemet mitt er vel å finne kontorprogram som kan matche Microsoft Office i brukervennlighet og "kvalitet". Foxtrot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå