Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få for denne AMD 64 x2 maskinen?


Anbefalte innlegg

På grunn av noen litt uforutsette hendelser, må jeg selge min nyervervede PC. Lurer derfor på hva jeg kan forlange for denne.

 

Den er kun en og en halv måned gammel, så jeg håper den ikke har forfalt for mye i pris.

 

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium

Prosessor: AMD 64 X2 4200

Minne: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Harddisk: Seagate Barracuda7200.8 400Gb

Kabinett: LianLi PC6277b

PSU: Hiper Type-R 580W.

Skjermkort: XFX GeForce 6800 GT

 

Nypris for dette var ca 15 000.

 

Følgende deler er litt eldre og selges med PC'en

 

NEC DVD RW ND-3500 AG

Samsung DVD-rom

Et litt slitent Dell tastatur.

Og en eller annen floppy som satt i min gamle Dell.

 

Vurderer også å selge med skjermen min som er en 1 år gammel NEC Multisync 1770NX, men det er mulig jeg kommer til å bruke den her sammen med laptopen som snart kommer i hus.

 

Håper på svar, vet at slike ting fort taper seg i verdi, men håper at anslagene dere kommer med ikke er for nedslående.

 

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jeg er litt skeptisk til at du får så mye som 13000 for den. Grunnen er at det er endel skikkelig fete deler i den som man nesten må være entusiast for å vite å sette pris på. Og er man entusiast vil man gjerne bygge helt etter egne preferanser. Men du kan jo være heldig å treffe en som har siklet på akkurat det samme og som vil punge ut 13000, men jeg tviler litt på det. Spesielt siden det "bare" er et 6800GT kort i den.

 

Men lykke til uansett!

Lenke til kommentar

Det var akkurat det jeg tenkte også, det er dessverre ikke slik at alle i Norges befolkning har like preferanser som meg.

 

Vurderer å selge den i deler, eventuell i pakker (hovedkort + ram + cpu i en pakke f.eks). Hva tror du om det?

 

Jeg er i hvert fall ganske sikker på at blir mer omsettelig, eneste drawback (kom ikke på et norsk ord, beklager regelbruddet!) er at det blir en del mer utgifter til frakt og postoppkrav. Og hvordan skal jeg få pakket CPU på en trygg måte nå som originalembalasjen ligger på en eller annen søppeldynge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Det var akkurat det jeg tenkte også, det er dessverre ikke slik at alle i Norges befolkning har like preferanser som meg.

 

Vurderer å selge den i deler, eventuell i pakker (hovedkort + ram + cpu i en pakke f.eks). Hva tror du om det?

 

Jeg er i hvert fall ganske sikker på at blir mer omsettelig, eneste drawback (kom ikke på et norsk ord, beklager regelbruddet!) er at det blir en del mer utgifter til frakt og postoppkrav. Og hvordan skal jeg få pakket CPU på en trygg måte nå som originalembalasjen ligger på en eller annen søppeldynge?

Det kunne kanskje vært en ide å splitte det opp, det er jo alltid noen som er på jakt etter de delene du skriver om der. Legg inn en annonse på bruktmarkedet og se hva slags respons du får. Hvis du treffer noenlunde oppegående folk kan du jo avtale forhåndsbetaling og da slipper du jo oppkrav iallefall og de fleste delene kan vel gå som brev. Men legg inn en annonse for hele greiene samlet -du vet jo aldri, kanskje du får en fin pris for det.

 

Få tak i noen småesker og pakk det inn i aviser -men for guds skyld husk å kjøpe deg antistatposer først!!

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

 

Regner med at jeg sender med skjermen, tror det blir litt trangt med en ekstra LCD-skjerm på pulten i den nye hybelen. Der skal jo tross alt alle fagbøkene ligge klart til å bli lest... :ermm:

 

Jeg prøver meg litt frem regner jeg med, tror det er greit å ha is i magen. Det ideelle hadde vært å finne noen i Bergen som kunne komme innom og ta alt med seg.

 

Kommer nok til å ha postoppkrav, det er vanskelig å få et korrekt inntrykk av folk over mail/telefon/tekstmelding. Kunne jo hende at han her plutselig fikk lyst på ny PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...