Gå til innhold

Bilde av bilen min :)


Kaksa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg står egentlig utanfor ein port med fleire skilt ala: "parkering forbudt".

Var for å prøve ein litt spesiell location.

Stabelen med dekk stod der, så eg måtte bare prøve sann fort for å sjå om det kunne bli nokkenlunde resultat.

Var plaga med at dei andre bilda eg tok denne gangen ikkje blei så veldig klare og ganske støyete.

Derfor litt ubrukelige.

*lyst på nytt kamera*

Lenke til kommentar

Er det rust jeg ser der rett bak høyre fremdekk ? :)

 

Lyst på nytt kamera sier du ? .. Da ville jeg investert i speil. Jeg sleit og med støy på mange bilder (Er super amatør). og etter 4 kompakte Canon apparater ble det Eos300D i fjor sommer. Har ikke angret på det. Problemet blir bare at det er så mye morro å kjøpe til det som koster mer enn hele kameraet.

:cool:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke nytt kamera for å ta bilde av bilen din, du kan få meget bra resultater med det du allerede har. Det er kun snakk om teknikk og kreativitet. Innse at utstyret ikke gjør deg til en bedre fotograf, og les litt om fotografi, så blir nok alt mye bedre. Da unngår du å gå på de verste amatørfeilene. Det gylne snitt for eksempel, er veldig viktig å ha i bakhodet når man cropper bilder.

Lenke til kommentar
hmm fin bil da..men hva gjør den spesiell nok til at du mener VI bør se den?

 

:dontgetit:

Det er vel ikke snakk om at han vil vise oss bilen sin, men heller at han forsøker å få noen råd om hvordan man kan ta bilder av bilen slik at bildene fremhever det beste ved den. Bildekritikk-kategorien her på forumet er vel til for å gjøre den enkelte til en bedre fotograf, ikke nødvendigvis et sted for å vise frem de aller beste blinkskuddene...

 

Det klages over uskarphet... Hva med å forsøke stativ. Bruk også manuell spot-fokusering, samt eksperimenter med dybdeskarphet. En enkel greie er å vri litt på rattet også, slik at man kan fremheve f.eks. felgen ved å vri rattet mot venstre eller hvis du har kul bredde på dekkene vri rattet mot høyre.

 

Synes også at bilen virker liten i bildet. Bygningen blir for stor. Jeg vile forsøkt å ta bildet slik at bilen opptar omtrent 2/3 av bildehøyden. På det siste bildet når bilen halvveis opp i bildet, og da får bygningen like mye fokus som bilen. Har du forsøkt å legge/sette deg ned på bakken når du tar bildet, slik at linsen er omtrent like høyt over bakken som lyktene eller enda lavere?

Endret av Sarge
Lenke til kommentar

usæl-gesæl: Bilde blei i hovudsak tatt for min egen del, og for min del er bilen spesiell. Den er nemlig MIN!!

 

Sarge: Stativ hadde nok vore ein ide, men slikt koster penger. Dessuten blåste det, og eg prøvde å gjer dette shootet litt for kjapt :(

Det med felgen husker eg at eg gjor når eg tok bilete av lett-sykkelen eg hadde før. Men felgane eg har no, er ikkje dei heilt beste å vise fram heller :(

 

-=Kasper=-: Eg har litt lyst på speil, men det er nesten for stort til at det blir nokkenlunde brukt. Så det som er ønsket mitt, er igrunn eit kompaktkamera som er sopass lite at eg tar det med, sopass billeg at eg ikkje er redd for å bruke det, og sopass bra at eg kan ta bra bilete med det.

Og det er ikkje rust, det er rusk. Panser, framskjermane og høgra framdør er nylakka. (hentet bilen på fredag).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...