Gå til innhold

Hva synes DU om salg av konto/gull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, gullet som selges ligger tilgjengelig for gud og hvermann fra før. Det er ikke snakk om duping eller ulovlige måter å tilegne seg gullet på.

Om man har tid nok, og en lvl60 med noenlunde AoE/DoT-spells, kan man fise gjennom SM graveyard 5 ganger per time og komme ut med 50g eller så. Man kan fint finne ut hvor ofte Rich thorium veins spawner, og lage en rute som man løper gjennom.

Mange har ikke tid til å gjøre dette effektivt, og betaler heller folk for å gjøre det for dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salg av gull fører til inflasjon, som ødelegger for alle på serveren, det er ikke bra. Det er også feil at andre FIRMA skal tjene penger på noe som er Blizzards produkt.

Men salg av hardt opparbeida kontoer, blandt privatpersoner, ser jeg personlig ikke problemet med, det ender jo bare opp med at kjøper dummer seg ut uansett :p

Feil. Salg av gull fører ikke til inflasjon.

Det tilføres ikke noe nytt inn i spillet om man kjøper X antall gull fra en 3.part. Det er bare noen andre som har farmet det for deg.

Om noen hadde hatt en formel for å produsere gull derimot, DA kunne vi ha snakket om inflasjon.

Det hadde for eksempel ikke blitt inflasjon i Norge om Kjell Inge Røkke hadde overført et par av sine millioner til meg. og det er akkurat det som skjer når man kjøper gull i spillet.

(Om du synes dette var en god ide, Kjell Inge, nøl ikke med å ta kontakt, så skal jeg være behjelpelig med å gi deg mitt kontonummer)

jo. Farming av gull er jo omtrent det samme som å ha en formel for å produsere gull, fordi man får det av "ingenting". Hvorfor? Fordi de som farmet det ikke spiller med andre hensikter enn å farme det. hvis folk ikke hadde kjøpt gullet, ville man ikke hatt firma som farmet gull spesifikt for å selge, og det ekstra gullet ville ikke eksistere...

ettersom money sinkene er så små, og det er snakk om instanser der alle kan poppe inn samtidig og fremdeles få like mye gull hver, så kommer gullet "fra ingensteds"

og når flere folk har drøssevis med gull vil prisene stige, det er bare logisk.

Skrevet

Er det noen her inne som har fått fjernet kontoen sin etter kjøp av gull da? Eller noen dere kjenner som har opplevd dette?

Tipper Blizzard satser mest på å fjerne dem som holder på med Gull-farming og ikke dem som faktisk kjøper dette.

Har lest mange steder at dem (Blizzard) har slettet en del kontoer, men dette var kontoer som ble brukt til gold-farming. Har aldri lest at spillere som har kjøpt gull har fått fjernet kontoen.

Skrevet
Tingen her, er jo at pengene allerede er i spillet, som Psilocybe er inne på.

Problemet er goldfarmerne, som MrLee nevner her.

Altså folk som KUN spiller for å samle gull og selge det, og dermed fører det til MER gull på serveren, og det igjen fører til inflasjon.

Skrevet (endret)

Noen folk får mer penger mellom hendene, de kjøper mer ting (gjerne dyrere enn "normalt") -> prisene går gradvis opp. Problemet med dette kommer først når man tenker på dem som ikke vil "jukse" eller støtte skruppeløse firma ved å kjøpe gull for penger (og dem mistenker jeg det er mange av). Prisnivået på serveren vil da potensiellt øke for mye til at vanlige spillere som ikke kjøper gull ikke kan "konkurrere på kjøpsmarkedet iallefall.

Det rammer nye spillere mest, fordi lvl 60 folk allerede har muligheter til å skaffe seg fete drops og selge...

Trodde det var ett relativt kjent fenomen i de fleste MMORPGS som er utsatt for gold farming o.l...

Endret av MrLee
Skrevet

Vel, jeg skulle tro at førstepri for folk som kjøper gull, er epic mount. 800g sparer man ikke opp på én dag, akkurat. Vips, der var de pengene borte, og en person har spart en uke med heavy pengefarming.

Mye av snadderet man kan kjøpe på AH, er det andre folk som plukker opp fra mobs, og om en heldig fyr får 100-200g mer enn median-prisen for en epic, big deal. Han kommer ikke til å selge samme varen igjen (antageligvis), og det er ikke dermed gitt at andre som legger ut varen får solgt den til den høyere prisen.

Men, det tøffeste snadderet i WoW er BoP, og man må ha gode grupper for å feie gjennom MC/BWL/ZG. Der hjelper det lite om man har 1 eller 5000g.

Skrevet (endret)

Mange gode poeng i denne tråden :). Eneste som jeg synes kunne vært logisk å kjøpe gull for, er epic mount(selv om jeg er sterk motstander av gullfarmere). Du får unansett bedre BOP items enn de itemsene du kan kjøpe i AH for penger, så jeg ser ikke helt vitsen med å kjøpe gull..

Endret av hasuwest
Skrevet

eneste grunn for meg vil være epic mount....og dette skaper ikke prob for noen andre spillere uansett så. Tror sikkert jeg kommer til å gjøre det når tiden er der. Men kjøper neppe 800g....men 300...hjelpe meg godt igang liksom.

Skrevet

Jeg kommer aldri til å kjøpe gold. Hvorfor? Fordi det er svindyrt.

Bruke penger på noe man skal kjøpe seg i et spill, det blir litt teit (med tanke på prisen).

Men som sagt før. Men de som vil ta seg råd kan bare gjøre det for min skyld. Det er bare et spill. Et veldig bra et sådan :thumbup:

Skrevet

Bruke penger på noe man skal kjøpe seg i et spill, det blir litt teit (med tanke på prisen).

Men som sagt før. Men de som vil ta seg råd kan bare gjøre det for min skyld. Det er bare et spill. Et veldig bra et sådan :thumbup:

Folk har forskjellige interesser. Jeg mener at når man brenner av 1000.- ute på fylla en helg er vel så mye sløsing som å kjøpe seg gull. Har ikke kjøpt noe gull i WoW, har 900g selv etter epic mount. Ja, jeg er carebear:P

Skrevet

Men som sagt før.  Men de som vil ta seg råd kan bare gjøre det for min skyld. Det er bare et spill. Et veldig bra et sådan  :thumbup:

Folk har forskjellige interesser. Jeg mener at når man brenner av 1000.- ute på fylla en helg er vel så mye sløsing som å kjøpe seg gull. Har ikke kjøpt noe gull i WoW, har 900g selv etter epic mount. Ja, jeg er carebear:P

Ja det er helt sant. Folk kan gjøre som dem vil, uten at jeg ser rart på noen av dem.

Men jeg hadde ikke gjort noen av delene. Jeg hadde kjøpt meg pils på Rema 1k og grindet. Rett og slett fordi det er billigst

Skrevet

Det er jo også mange som jobber mye, og ikke har noe problem med å betale 5-600,- for penger til epic mount. For dem vil det ta MYE lenger tid å grinde 5-6-700 gull enn å jobbe 4 timer IRL. Tid er jo penger.. Men jeg er fortsatt enig at det ikke skulle vært mulig å selge/kjøpe gull i et spill med IRL penger, men spillene blir jo så seriøse at det er vansklig å unngå det.

Skrevet (endret)

syntes det å kjøpe gull var billig jeg da, men uansett så er det rett som sagt. Man har enten myye fritid og kan grinde osv, eller man har mindre tid og kan kjøpe gull, med samme resultat. Syntes det fungerer bra jeg da. Dem som har penger kjøper tjenester fra folk som har mindre penger, men mer tid.

Utenom epic mount er det ikke noe man kan kjøpe seg i wow som gjør at man har en fordel når det gjelder det å være NR.1 på serveren. Og ikke det at epic mount er en fordel heller i noen særlig grad.

EDIT: Klart at hadde jeg vært 15 år og hatt lite med peng..så hadde jeg self aldri brukt penger på å kjøpe gull i wow hehe.

Endret av gamer73
Skrevet

Amagad er ikke dette et spill? Så lenge ingen utnytter bugs i spillet til å skaffe seg gull fra ingensteds som i EQ, så kan ikke det at folk kjøper gull fra andre føre til inflasjon da pengene er skaffet på "ærlig" vis i utgangspunktet...

Uansett om du vil kjøpe deg en char eller gull eller woevahh for orntlige penger så øker jo bare det nerdefaktoren din og senker respekten "åhh se så stor å sterk jeg er med den fine nyinnvesteringen min." Er jo rett å slett patetiskt... :roll:

Skrevet

Hva er dette tullet med respekt? Man går ikke rundt som gangstere å krever respekt hele tiden da heller.

Jeg kan syntes en som har epic hest og stilig rustning i wow ser skamtøff ut...og gjerne si til fyren at wow...du har stilig hest osv..men jeg får ikke respekt for ham uansett om han har skaffet det selv eller kjøpt gull. Det betyr ikke noe for meg i det hele tatt det der respekt-tullet. Men men..det ble litt OT.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...