Gå til innhold

Internett side der du kan kjøpe gull osv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg påstår at jeg har rett, fordi jeg tidligere har tatt meg av kjøp av in-game items i mitt navn for en kamerat. Om Blizzard på noe som helst vis har forandret "Terms of Use" siden da, aner jeg ikke, jeg har bare fått som svar at hvis noe skal bytte eier, kreves det at:

- Personen sletter spillet fra maskinen sin, og destruerer alle eventuelle kopier.

- Gir person B full kontroll over kontoen.

- Gir person C alt som medfølger spillet ved kjøp.

Eventuelt bare:

According To Blizzards EULA: "You may permanently transfer ownership of the Game and all parts thereof, and all of your rights and obligations under the License Agreement, to another by physically transferring the CD-ROM, all original packaging, and all Manuals or other documentation associated with the Game, and by removing from all of your home or personal computers and destroying any remaining materials concerning the Game in your possession or control, provided the recipient agrees to the terms of this License Agreement. The transferor (I.e., you), and not the Licensor, agrees to be solely responsible for any taxes, fees, charges, duties, withholdings, assessments, and the like, together with any interest, penalties, and additions imposed in connection with such transfer."
Lenke til kommentar
Jeg påstår at jeg har rett, fordi jeg tidligere har tatt meg av kjøp av in-game items i mitt navn for en kamerat. Om Blizzard på noe som helst vis har forandret "Terms of Use" siden da, aner jeg ikke, jeg har bare fått som svar at hvis noe skal bytte eier, kreves det at:

- Personen sletter spillet fra maskinen sin, og destruerer alle eventuelle kopier.

- Gir person B full kontroll over kontoen.

- Gir person C alt som medfølger spillet ved kjøp.

Eventuelt bare:

According To Blizzards EULA: "You may permanently transfer ownership of the Game and all parts thereof, and all of your rights and obligations under the License Agreement, to another by physically transferring the CD-ROM, all original packaging, and all Manuals or other documentation associated with the Game, and by removing from all of your home or personal computers and destroying any remaining materials concerning the Game in your possession or control, provided the recipient agrees to the terms of this License Agreement. The transferor (I.e., you), and not the Licensor, agrees to be solely responsible for any taxes, fees, charges, duties, withholdings, assessments, and the like, together with any interest, penalties, and additions imposed in connection with such transfer."

Kan avslutte med å gi deg en link:

http://www.wow-europe.com/en/legal/eula.html

Sitatet du kommer med er ikke nevnt der et eneste sted. Mulig det har blitt forandret siden du kjøpte ting, men det forandrer ikke det faktum at det IKKE er lov per i dag.

Lenke til kommentar
Om det ikke hadde vært lov hadde blizzard gått innpå ebay og bannet alle charsa der, men alle som selger der skriver i underskriften "Im selling my time not the possession of blizzard"

Ja det er klart, hadde det vær ulovlig å kjøre over fartsgrensen hadde alle som gjorde det blitt tatt med en gang også, ikke sant? Gjør meg en tjeneste og les hele denne tråden, alle sitater inkludert.

Lenke til kommentar
Disclaimer: By viewing, inquiring, or bidding on this auction you agree that you are not affiliated with Blizzard Entertainment in any way shape or form. This auction is for the time spent leveling this character not for the intellectual property of the character which remains Blizzard's. You are bidding on my time leveling for this account. Account remains the property of Blizzard. You will not 'OWN' the account, for it belongs to Blizzard. The only thing you are bidding on is the time I have invested into the account. All characters, items, in-game currency, and anything else associated with this auction will remain the property of Blizzard. By bidding on, inquiring about, or viewing this auction you are stating that you are in NO way affiliated with Blizzard Entertainment or any associated entity. World of Warcraft is a trademark of Blizzard Entertainment. All characters, items, gold pieces, or other intellectual property in World of Warcraft are the sole property of Blizzard Entertainment. This auction is not for the ownership of their intellectual property but rather for the time spent working on these characters and acquiring items. Before bidding on my auction you must read and agree to Blizzard's EULA located at: http://www.worldofwarcraft.com/legal/eula.html . All title, ownership rights, and intellectual property rights in and to World of Warcraft are owned by Blizzard Entertainment and its licensors. This auction is not for said rights or intellectual property but is a compensation for time and effort invested personally outside the game. All items related in this auction will remain the sole property of Blizzard Entertainment.

Fra Ebay.

Lenke til kommentar
Disclaimer: By viewing, inquiring, or bidding on this auction you agree that you are not affiliated with Blizzard Entertainment in any way shape or form. This auction is for the time spent leveling this character not for the intellectual property of the character which remains Blizzard's. You are bidding on my time leveling for this account. Account remains the property of Blizzard. You will not 'OWN' the account, for it belongs to Blizzard. The only thing you are bidding on is the time I have invested into the account. All characters, items, in-game currency, and anything else associated with this auction will remain the property of Blizzard. By bidding on, inquiring about, or viewing this auction you are stating that you are in NO way affiliated with Blizzard Entertainment or any associated entity. World of Warcraft is a trademark of Blizzard Entertainment. All characters, items, gold pieces, or other intellectual property in World of Warcraft are the sole property of Blizzard Entertainment. This auction is not for the ownership of their intellectual property but rather for the time spent working on these characters and acquiring items. Before bidding on my auction you must read and agree to Blizzard's EULA located at: http://www.worldofwarcraft.com/legal/eula.html . All title, ownership rights, and intellectual property rights in and to World of Warcraft are owned by Blizzard Entertainment and its licensors. This auction is not for said rights or intellectual property but is a compensation for time and effort invested personally outside the game. All items related in this auction will remain the sole property of Blizzard Entertainment.

Fra Ebay.

Hallo, kjære deg, les nå for pokker EULA da, så ser du jo at det står at du ikke kan overdra kontoene der. Er det så vanskelig? Det er ett fett om du byr på tid eller mora til kenneth, du kommer ikke unna av at det er ulovlig å overføre accounten din.

Lenke til kommentar

Jeg bare luftet hva en person hadde skrevet, jeg, slapp av mann. Selv om du har rett - noe ikke nødvendigvis er sant - så slipper du å være et arrogant rasshøl. En skal ikke se bort ifra at det er andre lover som overskriver EULA-en til Blizzard, og at folk har gjort research på det, det er tross alt en stor industri i Asia å selge gull og karakterer.

Lenke til kommentar

Dette lignet nesten en bastant påstand og et personangrep på Kenneth og foreldrene hans.

Hva står høyest av loven og en EULA? Det er vel det diskusjonen har dreid seg inn på?

Man kan, i henhold til loven, ikke signere på en avtale som sier at man har dårligere rettigheter enn hva lover gir deg, referer i dette tilfellet til forbrukerkjøpsloven. Den finner man på lovdata.no, for de som vil titte. Jeg vil videre påstå at EULA'en begrenser at man kan selge sin egen innsats og tid, og derfor kunne bli annulert hvor det er aktuelt av forbrukerkjøpsloven og eventuelle andre lover.

Alt er relativt og åpent for tolking, men jeg vil si at noen med lim i håret kanskje tar feil, og bør i alle fall ikke være så bastant som han er.

Lenke til kommentar

tafat diskusjon.

kårekårelimihåret: du påsår du har rett, også slenger du masse dritt til en annen som påstår han har rett, ser du et ironisk mønster ?

skjerp dere, det trådstarter spør om er om det er noen steder det går ann å kjøpe gold/items osv. han er null interessert i om hva du/dere tror/mener eller hva dere peker på av regler.

som jeg skrev tidligere, lag en egen forbanna tråd om dette hvis det står så sterkt for dere. kåre, du trenger en advarsel av moderator for latterlig off topic tråder i HELE posten

trådstarter, sjekk ebay eller ige.com

Lenke til kommentar

Dette lignet nesten en bastant påstand og et personangrep på Kenneth og foreldrene hans.

Ja, "mora til kenneth" er jo ikke et vanlig uttrykk. På lik linje med at "Harry" er kun et navn, ikke noe annet.

Hva står høyest av loven og en EULA? Det er vel det diskusjonen har dreid seg inn på?

Nei, diskusjonen går på at vedkommende påstår han har fått grønt lys fra Blizzard for å selge / kjøpe account. Jeg har ikke nevnt noen lov med et eneste ord.

Alt er relativt og åpent for tolking, men jeg vil si at noen med lim i håret kanskje tar feil, og bør i alle fall ikke være så bastant som han er.

Jada, selvfølgelig tar jeg feil. Jeg har bare vist til EULA mens en annen person har vist til "svar fra Blizzard".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...