Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Luft-trykk på dekk


0z0n

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et annet spørsmål jeg kom på når jeg skulle sjekke trykket mitt her om dagen;

 

Skulle på tur med mye last i bilen, og bak skulle bilen ha 2,4 bar. Skal det da være full last i bilen når jeg måler, eller 2,4 bar med tom bil..? Eller er dette likegyldig..?

Full last.

 

Fyller du 2,4bar før du laster i bilen, kan trykket i dekkene bli 3-4 bar, noe som kan medføre både det ene og andre.

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål jeg kom på når jeg skulle sjekke trykket mitt her om dagen;

 

Skulle på tur med mye last i bilen, og bak skulle bilen ha 2,4 bar. Skal det da være full last i bilen når jeg måler, eller 2,4 bar med tom bil..? Eller er dette likegyldig..?

Full last.

 

Fyller du 2,4bar før du laster i bilen, kan trykket i dekkene bli 3-4 bar, noe som kan medføre både det ene og andre.

Peil på hvor jeg kan finne trykk for andre dimensjoner..?

I tanklokket og på oppslagene på stasjonene står bare standardtrykket, og på Golf 3 1,8 er det 175 brede på 14". Regner med jeg skal ha noe annet når jeg kjører på 205/40R17..

Lenke til kommentar
Peil på hvor jeg kan finne trykk for andre dimensjoner..?

I tanklokket og på oppslagene på stasjonene står bare standardtrykket, og på Golf 3 1,8 er det 175 brede på 14". Regner med jeg skal ha noe annet når jeg kjører på 205/40R17..

Dekkdimensjonen har ikke Über stor innvirkning på lufttrykket, vekta på bilen er viktigere.

Lenke til kommentar
Peil på hvor jeg kan finne trykk for andre dimensjoner..?

I tanklokket og på oppslagene på stasjonene står bare standardtrykket, og på Golf 3 1,8 er det 175 brede på 14". Regner med jeg skal ha noe annet når jeg kjører på 205/40R17..

Dekkdimensjonen har ikke Über stor innvirkning på lufttrykket, vekta på bilen er viktigere.

Ah, takk. :)

 

Da blir det enda en tur på bensinstasjonen da.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...