Gå til innhold

Hva var det beste Amiga spillet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg bare skal velge ett, så må det bli Speedball 2!

D'oh! Hvordan kunne jeg glemme tidenes sportsspill? Et fantastisk spill, Speedball 2 er like herlig den dag i dag. :thumbs:

 

Andre kunge spill:

 

Zak McCracken and the Alien Mindbenders

Zool

Elite

Impossible Mission 2025

IK+

North & South

Nuclear War

Super Off Road

Rick Dangerous

The Incredible Crash Dummies

New Zealand Story

Alien Breed: Tower Assault

Lenke til kommentar

1.plass: CIVILIZATION! (synes fortsatt det er kulere enn Civ 3, lol)

2.plass: MOONSTONE! (rett og slett fordi det er dritvanskelig!)

3.plass: SENSIBLE SOCCER! (beste fækkins foppall-spillet ever!)

 

 

Moonstone: Husker en gang på den gode gamle også, da jeg started spillet med en Moonstone, lol.... Nei, jeg fikk det av en av de svarte CPU-knightene... Kjeppjaging etterpå da... artig lell.... Har aldri kommet meg inn til heksa da menneh... anyway.... nå babler jeg bare! :D

Lenke til kommentar
Javisst! Settlers hadde eg gløymt, hehe husker du kunne spille "hot-seat" viss du hadde 2 muser. Det spillet stjal mykje nattessøvn.  :!:

Man kunne faktisk spille splitscreen, og ikke bare hot-seat (der man spiller annenhver runde). Et av de første spillene jeg merket jeg brukte for mye tid på...

 

Hmmm, favoritter?

 

North & South

Pirates

Wings

Ports of Call

Civilization

Hero's Quest: Quest for Glory

Super Cars 1+2

Worms (første versjon hadde en tournament mode som var helt genial)

Endret av fudun
Lenke til kommentar
Javisst! Settlers hadde eg gløymt, hehe husker du kunne spille "hot-seat" viss du hadde 2 muser. Det spillet stjal mykje nattessøvn.  :!:

Man kunne faktisk spille splitscreen, og ikke bare hot-seat (der man spiller annenhver runde). Et av de første spillene jeg merket jeg brukte for mye tid på...

 

Hmmm, favoritter?

 

North & South

Pirates

Wings

Ports of Call

Civilization

Hero's Quest: Quest for Glory

Super Cars 1+2

Worms (første versjon hadde en tournament mode som var helt genial)

Ah... splitscreen eg meinte, det er eit realtime spill så annankvar runde funka dårlig :p

 

Ser på lista det er mangen gamle skatter som dukker opp. Husker eg også spilte Gunship 2000 mykje :D

Lenke til kommentar

1: It came from the desert

2: Moonstone

3: Wings

4: IK+

5: Pirates

 

Amiga har jo mange andre klassikere også. North & South, Fairy tale adventure, Xenon, Giana Sisters, Super Cars 2, Pinball dreams, Pinball fantasies for å nevne noen.

Noen som husker hva det spillet hvor du spilte en kar som satt i fengsel? Spillet var bygget opp med forskjellige minispill, hvor du bla skulle skrelle poteter og vaske opp fortest mulig. Høres jo ikke akuratt spennende ut nå, men husker jeg spilte det mye. Iriterer meg at jeg ikke husker hva det het :hmm:

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...