Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel med IP-TV via ADSL2+


Anbefalte innlegg

Skulle ønske at IP-TV tok en litt annen vei en vanlig kabel og sattelitt. Skulle ønske vi kunne få muligheten til å spesial lage våre egne kanal pakker.

 

F.eks så ved tegning av abonnent så velger man ut de kanalen man selv vil ha, og enten ved en fast pris på x antal kanaler, eller pris pr kanal.

 

Har selv i dag UPC sin grunn pakke. Der manger for min del kun Discovery, men den har noen kanaler jeg aldri ser på. Bestilte pluss pakken for å få Discovery, men dekoderen som jeg måtte bruke var noe av det jævligste jeg har vært borti, tror ikke det ble mer enn 30 minutter med Discovery titting på 2-3 måneder før jeg avsluttet pluss pakken. (Steinalder dekoder).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CAM - kort  hva  er det somer spesielt me dem i forhold til de vanlig ?

hvordan ser de ut ?

5270795[/snapback]

 

Ett CAM - Kort er ett innstikkskort som du mater inn i tuneren for å få den til å ta andre kort-typer (kortsystem) du skjønner Viasat og Kanal Digital kjører på 2 forskjellige system. Som gjør at det blir 2 forskjellige måter å decode (lese) kortene deres på. Noe som er frusterende og irriterende..! Men, lite å gjøre med det..! :thumbdown:

Lenke til kommentar
går fint an å ha viasat og canal digital på samme tuner.

5266400[/snapback]

 

 

Tja, det er vel en drøy påstand... dette betinger jo

a) At du var kunde før november '04 eller når den datoen var

eller den mindre populære

b) At du bruker piratkort...

 

Grunnen til dette, er at Viasat konsekvent ikke har godkjent tunere som støtter både canal digital og viasat, dette betyr at f.eks mange Humax-tunere ikke lengre kan brukes optimalt.

Viasat registrerer tunerens STB-ID, som er unik for hver tuner, omtrent som en mac-adresse. Ved hjelp av denne vet de om du bruker en godkjent tuner eller ikke.

5270641[/snapback]

 

 

det er mulig å bruke cam(dragon cam) til viasat orginal kort (eksempel sammen med nyere versioner av canal digital tunere) og dreambox takler fint canal digital og viasat kort sammen

 

 

og ja, snakker om NDS (videoguard) til viasat

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIV...TALTV_DIGITALTV

 

30 brukbare TV kanaler koster 179.- sek pr mnd. Første året koster de 99.- sek pr måned.

 

 

Hva får vi i Norge (Eks: NGT/iVision)?

For det første må du kjøpe en 'triple play' løsning til ~288.- nok (inkl IPtelefoni som du kanskje ikke ønsker fra NGT). For det andre får du kun 15 kanaler og ikke noe fra Viasat (TV3 mm).

 

Jeg kan forstå at vi bor i et land som det er dyrt å bygge ut infrastruktur i.

Men hvorfor skal innholdstjenestene koste mere / være dårligere enn i Sverige også?

 

Smører meg med tålmodighet til det kommer digitalt bakkenett om tilbudet på IPTV ikke blir bedre.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
går fint an å ha viasat og canal digital på samme tuner.

5266400[/snapback]

 

 

Tja, det er vel en drøy påstand... dette betinger jo

a) At du var kunde før november '04 eller når den datoen var

eller den mindre populære

b) At du bruker piratkort...

 

Grunnen til dette, er at Viasat konsekvent ikke har godkjent tunere som støtter både canal digital og viasat, dette betyr at f.eks mange Humax-tunere ikke lengre kan brukes optimalt.

Viasat registrerer tunerens STB-ID, som er unik for hver tuner, omtrent som en mac-adresse. Ved hjelp av denne vet de om du bruker en godkjent tuner eller ikke.

5270641[/snapback]

 

 

det er mulig å bruke cam(dragon cam) til viasat orginal kort (eksempel sammen med nyere versioner av canal digital tunere) og dreambox takler fint canal digital og viasat kort sammen

 

 

og ja, snakker om NDS (videoguard) til viasat

5271469[/snapback]

 

Det stemmer det, og når det gjelder BOX-ID (STB-ID) så bryr hverken Dragon CAM'en eller Dreamboxen seg om den. Funker fint uten.

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...