RevX Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 (endret) Hva tror dere blir aldersgrensen på Oblivion? Selv er jeg ikke helt sikker. Tenkte at 12+ burde holde, men så kom jeg over dette bildet: http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/theeld...ns.html?page=47 Denne karen ser jo ikke altfor pen ut, og jeg har begynt å vurdere 16+ isteden. Hva tror dere? (Skyt meg om spørsmålet er besvart) Endret 25. september 2005 av RevX
Nubby07 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 blir nok 15 skulle jeg tro..siden det inneholder vold(at du dreper monste etc)..
Hr. Jenssen Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 (endret) blir nok 15 skulle jeg tro..siden det inneholder vold(at du dreper monste etc).. 15 finnes vel ikke på spill i Norge. Det nærmeste er vel 16. Tror selv at det blir 16. Tviler på at det blir 18 på et sånn spill. Aldersgrense 12 kommer aldri til å skje. Endret 25. september 2005 av MeTa][iC
Camlon Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Jeg tror at Elder-Scrolls vil prøve å få 12 årsgrense, for da kan flere spille spillet og Oblivion bli en større suksess. Et eksempel på at de prøver å ha lav aldersgrense er jo at de ikke har barn i spillet. (Ellers kunne man jo drepe barna og da ville aldersgrensen fyke til værs.) Det er usikker om de klarer det, siden den nye graffiken krever mer når folk skal dø, eller bli truffet av sverdslag og lignede. Jeg tror selv at de klarer det, siden det ikke så, så forferdelig ut i traileren, det bare kom noen blodeffekter, ikke at den delen som ble truffet fikk et kutt og det ble stygge sår.
Hr. Jenssen Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Jeg tror at Elder-Scrolls vil prøve å få 12 årsgrense, for da kan flere spille spillet og Oblivion bli en større suksess.Et eksempel på at de prøver å ha lav aldersgrense er jo at de ikke har barn i spillet. (Ellers kunne man jo drepe barna og da ville aldersgrensen fyke til værs.) Jeg kan nesten love deg at spillet ikke kommer til å få 12-årsgrense. Det tviler jeg sterkt på at de prøver på også. Bare se på bilder og sånn, det er hakking og dreping av stygge demoner på høyt oktan. Spill hvor vold er en absolutt sentral del av spillet, og hvor man får vold servert på et søvfat rett i trynet, får 16- eller 18-årsgrense. Bare se på SWAT 4 og HL2. Begge to har 18-årsgrense. De er da ikke så grovt voldelige! Når jeg tenker etter kan det faktisk være en liten sjanse for at Oblivion får 18-årsgrense. 12 er jeg temmelig sikker på at det IKKE får. Men igjen, jeg kan ta feil.
Gunfreak Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 70% sikkert at de grier å få 16, 30% for at de må godta 18
stekri88 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Folk under 12 vil sikkert ikke skjønne noe uansett...
The Walking Dead Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Spillet blir rated som 'Teen' derfor blir det vel 12+ her i landet, muligens også 10+
RevX Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 (endret) 18 - årsgrense har jeg ingen tro på. Man blir jo plassert i en eventyrverden med fantasifigurer, magi og annet. En generelt god stemning som aldri blir for grusom. 16 år kan være en mulighet. Vi kan ta et eksempel: Man bestemmer seg for å slakte alle i en by. I Morrowind foregikk dette nokså upersonlig. Enten gikk de rundt, eller angrep. I Oblivion skal folk leve livet så realistisk som mulig. Dette gir dem mer personlighet, og kan føre til at aldersgrensen heves. Folka blir desperate og løper for livet, samtidig som alt blir mye mer detaljert. Det skal også nevnes at Bethesda jobber hardt med å holde nede aldersgrensen på 12. Dette kan bli vanskelig med tanke på hvordan spillet er bygd opp. audi_a8: Det finnes ikke 10+ her til lands og det er heller ikke mye realistisk med 10+ selvom det hadde eksistert. Endret 25. september 2005 av RevX
MiSP Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Jeg er enig med RevX. Jeg mener å ha lest at de går for 16... De vil ikke ha 18 i hvert fall, for da er det så få som kan kjøpe det.
Hr. Jenssen Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 (endret) Folk under 12 vil sikkert ikke skjønne noe uansett... Aldersgrensene fungerer slik at når et spill får 12-rsgrense, er det ikke de UNDER 12 som får spille, men de OVER 12. Spillet blir rated som 'Teen' derfor blir det vel 12+ her i landet, muligens også 10+ EDIT: Du høres veldig sikker ut. Sjekk kriteriene for hva som gjør et spill "verdig" en aldersgrense. 12 eller 10 får nok spillet aldri. Garantert. Endret 25. september 2005 av MeTa][iC
brd Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Men blir det like mye frihet i Oblivion som det var i Morrowind?
Hr. Jenssen Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Men blir det like mye frihet i Oblivion som det var i Morrowind? Det blir vel like mye frihet på en måte, men på en annen måte mindre. Tror det blir sånn at de fortsatt har det veldig åpent, men ved å blant annet bruke hester, gjør de spillet litt lettere å ikk gå seg vill i. Men ha har nå det med jula å gjøre?
Nubby07 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 [iC' date=25/09/2005 : 12:46] blir nok 15 skulle jeg tro..siden det inneholder vold(at du dreper monste etc).. 15 finnes vel ikke på spill i Norge. Det nærmeste er vel 16. Tror selv at det blir 16. Tviler på at det blir 18 på et sånn spill. Aldersgrense 12 kommer aldri til å skje. mente 16 ja...min feil
Sigga Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vel, WoW har jo 12 års grense, og det inneholder en del hack&slash, men ikke så mye blod.
MiSP Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vel, WoW har jo 12 års grense, og det inneholder en del hack&slash, men ikke så mye blod. Har jo kanskje litt å gjøre med grafikken i hvert fall...
Brighto Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vel, WoW har jo 12 års grense, og det inneholder en del hack&slash, men ikke så mye blod. Er litt ulik grafikk i dei spela! WOW har eit teikneserie-preg, medan Oblivion skal prøve å sjå realstisk ut. Og den realismen (Til ein viss grad då. Er grenser for kor realisktiske zombiar kan vere!) og litt ''skremmande'' effektene som spelet vil ha vil nok gjere til at spelet får 16+
Hr. Jenssen Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vel, WoW har jo 12 års grense, og det inneholder en del hack&slash, men ikke så mye blod. Det blir bare ikke det samme. Bare vent å se, jeg står nå, sta som jeg er, fast på at det blir 16- eller 18-årsgrense. Ikke 12. Aldri i livet, ikke med de bildene og filmene jeg har sett.
The Walking Dead Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vi gleder vel oss ikke noe spesiellt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå