Gå til innhold

Ultimate pvp build for mage


Anbefalte innlegg

du tar shadowpriests ja?

sorry men har jeg jævelig vanskelig for og tru

det skjer bare ikke med mindre presten har kjøpt kontoen på E-bay og suger max... en god prest vil bruke silence > pumpe ut MASSE dmg og feare når silencen går ut og da dør du mest sansynelig i fear med mindre du bruker insignia eller er ud, da tar kampen noen sekunder lenger. anyways mages vil aldrig ta prester 1vs1

Ice block?

"Oi! Hvor ble det av silence og SW:pain? Hmm"

Ice block er eit talent han ikkje har, viss du ser på builden ha n bruker

sant, bra observert :thumbup:

 

dere som tror at mages vil ta en shadowpriest (sett bortifra at presten ikke er stein og kjøpt accounten på ebay og suger max) burde legge wow på hylla for godt for dere kan ikke ha fulgt mye med. og burde ta noen flere practice duels før dere uttaler dere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greater shadow protection pot! Den gir mer liv i sakene

 

Hvis du får inn sheep og healer deg.

 

AP + fireball + POM pyroblast - imp. CS - CoC - arcane missiles/ imp arc. explo så etter ca. 3 sec så bruker du "tidel charm" (trinket stun 3 sec varer vel 1-2 sec bre) før du kanskje har tid til å få inn en fireblast.

 

jeg har ikke testa det ( er bare 52 mage) men det skal være mulig ?

er sikkert noe priesten kan gjøre, men tror de fleste priester ville blitt tatt på senga av den komboen.

Lenke til kommentar
du tar shadowpriests ja?

sorry men har jeg jævelig vanskelig for og tru

det skjer bare ikke med mindre presten har kjøpt kontoen på E-bay og suger max... en god prest vil bruke silence > pumpe ut MASSE dmg og feare når silencen går ut og da dør du mest sansynelig i fear med mindre du bruker insignia eller er ud, da tar kampen noen sekunder lenger. anyways mages vil aldrig ta prester 1vs1

Ice block?

"Oi! Hvor ble det av silence og SW:pain? Hmm"

Ice block er eit talent han ikkje har, viss du ser på builden ha n bruker

sant, bra observert :thumbup:

 

dere som tror at mages vil ta en shadowpriest (sett bortifra at presten ikke er stein og kjøpt accounten på ebay og suger max) burde legge wow på hylla for godt for dere kan ikke ha fulgt mye med. og burde ta noen flere practice duels før dere uttaler dere

Er ikke lvl 60 enda så hvorfor skulle jeg sløse tid på det :ermm:

Lenke til kommentar

practice duels er langt ifra sløsing med tid. det gir deg MASSE lærdom om hvordan klassen din fungerer og hvordan andre klasser fungerer dermed er du bedre skolert når du en dag blir lvl 60 (det kan til og med hjelpe på grindinga og finne ut hva som er mest mana effektivt og hvem spells du burde legge på hylla og hvem som er usedvanelig bra)

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at det ikke er roguen det er kjipt for, men warrioren.. (hvis roguen får jump) Altså, feks en ne warrior må jo ha null sjanse mot 5x restealthing rogue med en eller annen epic dagger :/

 

Jeg er orc, men det gjør ikke saken bedre da jeg føler at hardiness ikke fungere 25% av tiden slik den gjorde rett etter at de fikset den :p

Lenke til kommentar
du tar shadowpriests ja?

sorry men har jeg jævelig vanskelig for og tru

det skjer bare ikke med mindre presten har kjøpt kontoen på E-bay og suger max... en god prest vil bruke silence > pumpe ut MASSE dmg og feare når silencen går ut og da dør du mest sansynelig i fear med mindre du bruker insignia eller er ud, da tar kampen noen sekunder lenger. anyways mages vil aldrig ta prester 1vs1

Tok en shadwoprest som hadde meg ned på 25% liv mens jeg var og henta mat på kjøkkenet. Superioir healing potion (fikk meg opp på halvt liv, men hadde fortsatt en shadowword pain på meg) -> Sheep -> arcane power -> fire ruby (den questrewarden fra 50 magequest, 100+ fire dmg)-> fireball -> counterspell akkurat idet fireballen traff -> aktivere presence of mind -> pyro -> fireblast. Denne komboen gjør ~3k skade, med +220 firedamagedamage på level 58, tviler på at noen har noe mer +damage enn jeg hadde på den levelen, så nå hadde han 10% igjen, hvilket jeg tok med to arcane explosions.

 

Sheep-> arcane power-> fireball -> pompyro-> fireblast myker opp de fleste targets i 1vs encounters, som det blir endel av mens man grinder. Trikset er altså å toppe arcane-treet og kjøre resten i fire. Mitt build som fungerer ypperlig:

 

ARCANE:

Arcane Talents - 31 points

 

Arcane Focus rank 5/5

 

Arcane Concentration rank 5/5

 

Improved Dampen Magic rank 2/2

 

Improved Arcane Explosion rank 5/5

 

Evocation rank 1/1

 

Improved Mana Shield rank 2/2

 

Improved Counterspell rank 2/2

 

Presence of Mind rank 1/1

 

Arcane Mind rank 4/4

 

Arcane Instability rank 3/3

 

Arcane Power rank 1/1

 

 

FIRE:

Fire Talents - 20 points

 

Improved Fireball rank 5/5

 

Ignite rank 5/5

 

Improved Fire Blast rank 5/5

 

Flame Throwing rank 2/2

 

Incinerate rank 2/2

 

Pyroblast rank 1/1

 

 

 

Dog hvis du er på en server hvor fienden hyppig kjører mc er det bare å glemme dette buildet, med mindre du får en hard-on av å se resist poppe opp hver gang du kaster en spell (jævlig artig å crite på en arcane power pompyro for 200, 2000 resisted)

Lenke til kommentar
du tar shadowpriests ja?

sorry men har jeg jævelig vanskelig for og tru

det skjer bare ikke med mindre presten har kjøpt kontoen på E-bay og suger max... en god prest vil bruke silence > pumpe ut MASSE dmg og feare når silencen går ut og da dør du mest sansynelig i fear med mindre du bruker insignia eller er ud, da tar kampen noen sekunder lenger. anyways mages vil aldrig ta prester 1vs1

Tok en shadwoprest som hadde meg ned på 25% liv mens jeg var og henta mat på kjøkkenet. Superioir healing potion (fikk meg opp på halvt liv, men hadde fortsatt en shadowword pain på meg) -> Sheep -> arcane power -> fire ruby (den questrewarden fra 50 magequest, 100+ fire dmg)-> fireball -> counterspell akkurat idet fireballen traff -> aktivere presence of mind -> pyro -> fireblast. Denne komboen gjør ~3k skade, med +220 firedamagedamage på level 58, tviler på at noen har noe mer +damage enn jeg hadde på den levelen, så nå hadde han 10% igjen, hvilket jeg tok med to arcane explosions.

 

Sheep-> arcane power-> fireball -> pompyro-> fireblast myker opp de fleste targets i 1vs encounters, som det blir endel av mens man grinder. Trikset er altså å toppe arcane-treet og kjøre resten i fire. Mitt build som fungerer ypperlig:

 

ARCANE:

Arcane Talents - 31 points

 

Arcane Focus rank 5/5

 

Arcane Concentration rank 5/5

 

Improved Dampen Magic rank 2/2

 

Improved Arcane Explosion rank 5/5

 

Evocation rank 1/1

 

Improved Mana Shield rank 2/2

 

Improved Counterspell rank 2/2

 

Presence of Mind rank 1/1

 

Arcane Mind rank 4/4

 

Arcane Instability rank 3/3

 

Arcane Power rank 1/1

 

 

FIRE:

Fire Talents - 20 points

 

Improved Fireball rank 5/5

 

Ignite rank 5/5

 

Improved Fire Blast rank 5/5

 

Flame Throwing rank 2/2

 

Incinerate rank 2/2

 

Pyroblast rank 1/1

 

 

 

Dog hvis du er på en server hvor fienden hyppig kjører mc er det bare å glemme dette buildet, med mindre du får en hard-on av å se resist poppe opp hver gang du kaster en spell (jævlig artig å crite på en arcane power pompyro for 200, 2000 resisted)

Som sagt, det kommer an på presten, hvorfor han ikke brukte Silence,fear,pw:shield og healing potions selv må no være et mysterium, men vis han har brukt det har du ikke had en sjangs...

Endret av kjexter
Lenke til kommentar
Greater shadow protection pot! Den gir mer liv i sakene

 

Hvis du får inn sheep og healer deg.

 

AP + fireball + POM pyroblast - imp. CS - CoC - arcane missiles/ imp arc. explo så etter ca. 3 sec så bruker du "tidel charm" (trinket stun 3 sec varer vel 1-2 sec bre) før du kanskje har tid til å få inn en fireblast.

 

jeg har ikke testa det ( er bare 52 mage) men det skal være mulig ?

er sikkert noe priesten kan gjøre, men tror de fleste priester ville blitt tatt på senga av den komboen.

Greater shadow protection pot kan du bare glemme, etter 1.7 patchen kan alle potions bli fjernet med dispel, noe som priest har.

Lenke til kommentar
Priest vs. Mage må vel være den mest feige 1vs1 kampen i spillet tror jeg. Med Warrior vs Rogue på en god andreplass.

Ikke glem at ca alle Priests må respecce til Disc/Holy hvis de skal være med på noe mer enn UBRS og mange Warriors må gå Prot. Noe som ødelegger dem totalt i PvP.

 

Edit: Du sa ikke noe om at priest/warrior bør nerfes eller noe, men jeg følte bare for å si det alikevel.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at en bra skolert mage kan klare å ta d meste bare han angriper før fienden ikke ser deg. Jeg er en 52 fire/arcane mage og jeg tok en 60 shadow prist som jeg fulgte etter ut av tanaris på egenhånd, men det som gjelder er å slå til hardt å brutalt uten at fienden nesten ikke klarer å tenke seg om, å bruke de rette tingene til rett tid som f.eks cs :yes: Men jeg vil si at du burde gå for ICE når du har kommet opp til 60 å beggynner å ta instancer der hvor du ikke burde få aggro på deg. Som F.eks Ragnaros.

Jeg fpr min del liker min build ganske lik som den som er i andre post:D

 

Men det skal altid litt flax til får å ta en som er en god del høyre en deg :w00t:

Lenke til kommentar
Som sagt, det kommer an på presten, hvorfor han ikke brukte Silence,fear,pw:shield og healing potions selv må no være et mysterium, men vis han har brukt det har du ikke had en sjangs...

Han hadde power-word-shield oppe, og er helt enig i at shadowprester vanligvis er svært vanskelig å ta, men når du først får de sheepa (og de ikke har pvp-trinket eller den er på cooldown.. heh..) er det bare å unloade med fire-damage og arcane power. Jeg hadde +220 damage på level 58 med 5k mana selvbuffa og 2.35k helse (endel enchantments, of fiery wrath, pluss eye of flame seff, et must for firemages :-) ikke mange high-instance-runs, kun en flaming band fra ubrs - også et must for firemages :-) de får du pælma etter deg vanligvis..).

 

Hvis man bare ser på tallene, gjennomsnittlig skade, ikke crit:

 

Arcane power på- > -fire ruby på -> fireball:

base: 542

+damage: 762

+fire ruby: 862

+arcane power: 1164

 

regner med at han lever i ~4 sekunder etterpå så slenger på 40 skade fra fireballdoten, da er vi oppe i ~1200 skade, trekker like gjerne fra skjoldet med en gang: 1200-763=437 direkte damage.

 

Hvis priesten enda ikke har silenca deg er trikset å treffe med counterspell akkurat i det sheepen brytes. Du har nå 4 sekunder på å drepe han.

 

pom-pyro (drar av denne før fireblast for å få mest mulig effekt av doten)

base: 675

+damage: 895

+arcane power: 1208

+dot over 3 sekunder: 1290

 

fireblast:

base: 470

+ fire damage: 566

+arcane power: 762

 

det har nå gått 2 sekunder av counterspellen, og du har gjort 2489 direkte skade, uten at presten kan gjølre annet enn å sitte og slå i tastaturet. Hvis man regner med et average liv på 3k på 56 er det bare å dra av en scorch (470 damage) og han er så godt som død. Hvis han rekker å fyre av silence før han parkerer tøflene for godt wand han mens han prøver å heale, og han bør være død før healen går inn.

 

Dette var altså et summary av en kamp mellom 56 shadowprest og 58 mage. Helt klart ikke en umulighet, og jeg har tatt andre shadowprester i bg 1 on one, men stort sett taper jeg altså :/ Trikset er å dra av sheepen mens han har cooldown på pvp-trinket eller ikke har trinket, og å dra av counterspell før han kan silence etter fireball, samt ha en del +damage og arcane power. Og fear er det ingen vits for han å bruke.. har jo både wotf og pvp-trinket...

Lenke til kommentar
du tar shadowpriests ja?

sorry men har jeg jævelig vanskelig for og tru

det skjer bare ikke med mindre presten har kjøpt kontoen på E-bay og suger max... en god prest vil bruke silence > pumpe ut MASSE dmg og feare når silencen går ut og da dør du mest sansynelig i fear med mindre du bruker insignia eller er ud, da tar kampen noen sekunder lenger. anyways mages vil aldrig ta prester 1vs1

Tok en shadwoprest som hadde meg ned på 25% liv mens jeg var og henta mat på kjøkkenet. Superioir healing potion (fikk meg opp på halvt liv, men hadde fortsatt en shadowword pain på meg) -> Sheep -> arcane power -> fire ruby (den questrewarden fra 50 magequest, 100+ fire dmg)-> fireball -> counterspell akkurat idet fireballen traff -> aktivere presence of mind -> pyro -> fireblast. Denne komboen gjør ~3k skade, med +220 firedamagedamage på level 58, tviler på at noen har noe mer +damage enn jeg hadde på den levelen, så nå hadde han 10% igjen, hvilket jeg tok med to arcane explosions.

 

Sheep-> arcane power-> fireball -> pompyro-> fireblast myker opp de fleste targets i 1vs encounters, som det blir endel av mens man grinder. Trikset er altså å toppe arcane-treet og kjøre resten i fire. Mitt build som fungerer ypperlig:

 

ARCANE:

Arcane Talents - 31 points

 

Arcane Focus rank 5/5

 

Arcane Concentration rank 5/5

 

Improved Dampen Magic rank 2/2

 

Improved Arcane Explosion rank 5/5

 

Evocation rank 1/1

 

Improved Mana Shield rank 2/2

 

Improved Counterspell rank 2/2

 

Presence of Mind rank 1/1

 

Arcane Mind rank 4/4

 

Arcane Instability rank 3/3

 

Arcane Power rank 1/1

 

 

FIRE:

Fire Talents - 20 points

 

Improved Fireball rank 5/5

 

Ignite rank 5/5

 

Improved Fire Blast rank 5/5

 

Flame Throwing rank 2/2

 

Incinerate rank 2/2

 

Pyroblast rank 1/1

 

 

 

Dog hvis du er på en server hvor fienden hyppig kjører mc er det bare å glemme dette buildet, med mindre du får en hard-on av å se resist poppe opp hver gang du kaster en spell (jævlig artig å crite på en arcane power pompyro for 200, 2000 resisted)

Btw den fire rubyen hadde jeg og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...