Gå til innhold

Generator for hentelapp UPDATE


Anbefalte innlegg

Men jeg plages av at vinduet hvor infoen fra pakkesøket er for lite, og viser ikke alt som står der.. Ikke i lengden en gang.

 

Og, når jeg skriver ut, så kommer ikke vinduet med pakkesøket med i det hele tatt.. Du bruker vel frames? Hva med å heller bruke include() i php?

Jeg forsøkte å øke størrelsen på det men man må vel også ta hensyn til størrelsen på utskriften i tillegg har iallefall jeg problemer med å få ut på pair, det som står i IFRAME'en (sporingsinfo fra posten) ut i utskriften (vet ikke om det gjelder IE har bare testet i Firefox).

 

jeg vet ikke med include trodde det var for å inkludere php filer for å slå sammen filer til en stor fil. noe som egner seg dårlig mot posten tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, kult..

 

Kunne tenkt meg å bruke denne om lørdagen, sånn bare for å teste det..

 

Men synes også at innholdet imellom de rullegardinene blir litt snålt..

 

Går det ikke å hente ut informasjonen om sendingen fra original pakkespor, slikt som vekt, mål o.l., og legge det til i den generatoren? Ikke sikkert det er så viktig men..

Jeg har bare laget en iframe som henter opp nettspor sidene men jeg vet ikke helt hvorfor det ikke kommer inn i utskriften, det med rullegardinene har jeg med som en direktelink mot nettspor.

 

Det er ikke så stort problem å hente ut informasjon om vekt og mål og sporingsinfo generelt men slike ting i php er ikke mitt store område, foretrekker Perl for å gjøre slikt men sier ikke nei takk til bidrag fra andre som kan lage en klasse eller funksjoner for å hente ut disse tingene :-)

Lenke til kommentar

Nå må du trådstarter sjekke hva som er feil, for når jeg trykker på den update-linken din, får jeg en "siden kan ikke vises" melding...

 

Litt synd egentlig, ettersom jeg gjerne kunne tenkt meg å bruke den generatoren i dag, da pakken min fra netshop er rett rundt hjørnet, men gidder ikke vente så lenge på at hentelappen skal komme i posten.

 

EDIT: Innlegg nr. 500 :D

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar
Nå må du trådstarter sjekke hva som er feil, for når jeg trykker på den update-linken din, får jeg en "siden kan ikke vises" melding...

 

Litt synd egentlig, ettersom jeg gjerne kunne tenkt meg å bruke den generatoren i dag, da pakken min fra netshop er rett rundt hjørnet, men gidder ikke vente så lenge på at hentelappen skal komme i posten.

 

EDIT: Innlegg nr. 500 :D

ser ut til å fungere fint hos meg.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Stemmer det.. Men førsten etter at den er registrert motat på ditt lokale post kontor.. :(

 

Eks. Blir pakken videresent i fra Oslo i dag, så vet jeg at jeg kan hente den på post kontoret i morgen, noe etter klokken 4.. :)

 

(Med en sjøl laget pakke lapp.. eller sporings nret..)

 

Mens pakke lap utskriften, blir førsten mulig i fra pakkesporing, etter at den er registrert på post kontoret, noe den muligens vil bli i 6 tiden, men kan også skje neste dag.. (Noe som kan være opptil et døgn etter når jeg vista at den vill ebli levert, å med denne generatoeren, kunne skrive den ut.. :cool: )

 

Litt tungvint skrevet, men trur jeg fikk fram påenget.. :hmm:

 

Ps. Husk at dette her er snakk om en større by i disstriktet, å det muligens er noe helt annet i Oslo, da dem der kansje tar pakke registreringen mye tidligere.. :innocent:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke det store poenget. Har du pakkenummeret, kan du jo bare skrive det med blyant på en lapp - evt ta utskrift av mailen fra nettbutikken - og gå på postkontoret. Etter nye regler fra i sommer, må du vise legitimasjon når du ikke bruker original hentelapp. Men det er vel ikke noe problem, for alle har vel legitimasjon?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke det helt store poenget heller, men heller en fin ekstragreie man kan bruke når man allikevel kjører en pakkesporing. Da kan du bruke denne og ha printen liggende til du ser varen er levert på postkontoret. Den fungerer akkurat like godt som en blyantskrevet lapp, men litt enklere for de på postkontoret...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er lagt ut en lignende funksjon på pakkesporingen til posten..

 

Var vertfall strekkode på "skriv ut hentelapp" sist jeg skjekket ;)

7814814[/snapback]

 

Bravo!

Flott med oppmerksomme ungdommer :thumbup:

 

Denne utskrivningsfunksjon ble implimenteret på Posten.no ganske kort tid efter at trådstarter startet denne tråd i Septemper 2005.

 

Kimmer

Lenke til kommentar

En kan jo skrive ut henteseddel fra pakkesporingssiden MED strekkode, kan man ikke? Var iallfall det jeg trodde. Henteseddelen ser jo omtrent helt lik ut som den en får i posten, om den da ikke er den samme ...

 

Virker som om jeg tar feil angående strekkoden, siden så mange her inne nevner problemet ...

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...