Gå til innhold

Athlon XP 1800&1900 vs P4 2,0


Anbefalte innlegg

Fra benchmarkene:

...er det AMDs AthlonXP 1900+ og AMD AthlonXP 1800+ som løber med sejren. Det er lige før AMDs Athlon 1,4GHz formår at udkonkurerer Intels Pentium 4 2,0GHz...

...Her ser det helt håbløst ud for Intels Pentium 4 2,0GHz. Igen løber alle AMDs processorer med sejren...

 

Per dags dato ER AMD XP bedre enn Intel P4.

 

Beviset:

Testen hos HARDiNFO:

AMD AthlonXP 1900+

 

denne er verdt å kike på for alle (inkl Intel fans), er ikke helt ny men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare legge til konklusjonen deres med det samme:

 

 

AMDs nye AthlonXP 1900+ markerede sig ved, at være hurtigst i stort set alle vores testprogrammer. AMDs AthlonXP 1900+ har med bravur formået at slå vores Intels Pentium 4 2,0GHz. Endda prisen har AMD justeret ganske godt i forhold til Intels P4 2,0GHz og Intels P4 1,9GHz.Intels Pentium 4 2,0GHz kan erhverves for hele 4729 kroner, og deres P4 1.9GHz for hele 2927 kroner, som er en del billigere. AMDs AthlonXP 1900+ kan erhverves til sølle 2749 danske kroner og formår, at slå Intels Pentium 4 2,0GHz på både ydelse og såvel pris.

 

Der er ingen tvivl om, hvilken processor den almene PC-bruger vil vælge….

 

Svaret er simpelt; AMD AthlonXP 1900+

 

Grundet god pris, super ydelse, kompatibilitet og stabilitet har vi tildelt AMDs AthlonXP 1900+ vores Simply Amazing Award.

 

simply.gif

 

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

 

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

 

_________________

Arnter

 

[ Denne Melding var redigert av: arnter på 2001-11-28 22:42 ]

Lenke til kommentar

Trur nok ikke at hele gjengen er homser.. AMD fans pleier å være straite.. har dog hørt rykter om at en stor prosent av Intel fansen ikke tør å komme ut av skapet...

 

pærs0n

1,33ghz T-Bird

Epox 8KHA+

GeForce3ti200

 

Alt sammen gleder seg til å komme inn i et Koolance kabinett som er på vei :smile:

Lenke til kommentar

eg syns at INTEL SUCKS, har en P-II 300, og må vere den mest missfornøyde kunden ever (og d har eg vert sida eg fekk den homse pc'en)

 

 

d einaste som har redda pc'en min er at de er en REC POWERLINE og d er d beste du kan kjøpe, ingenting kan, blir eller er bedre........

 

AMD er en kombinasjon av låg pris og KJEMPE god ytelse, og INTEL er noke dritt som koster flesk og suuger, sjøl om clockefrekvensen er høg.....

 

eg og søskebarnet mitt har POWERLINE, han hadde en AMD K6-233, og eg har P-II 300, han kjørte spel og grafikk bedre enn meg, og maskina klikka mindre enn mi sjøl om den var 1-2 år eldre, den holdt i 5 år, då blei alt ødlagt ev lynnedslag, ellers hadde pc'en fortsatt holdt.......

 

MIN PC, har holdt i 3 år og synger på siste verset, du kan sei siste ordet........

 

KONKLUSJON: AMD ER BEST

Lenke til kommentar

Er alltid koslig å se at slike fattiglapper som dere skal ha amd:D. Har hatt mange amd'er jeg. Bra cpu. elendig hovedkort. 3 parts leverandør (uten amd 760 osv).

Personlig kunne jeg aldri tenke meg til å bytte tilbake til amd noen gang igjen. Angra som en hund den gangen jeg kjøpte en 1ghz amd athelon for litt over et år siden. Varm. ustabil æsj.

 

Heia intel, de som har utvikla alt. Amd bare "låner" alt som intel sine gutter lager.

 

_________

P4 1,9ghz

Asus P4T-E

Lenke til kommentar

Quote:

Er alltid koslig å se at slike fattiglapper som dere skal ha amd:D. Har hatt mange amd'er jeg. Bra cpu. elendig hovedkort. 3 parts leverandør (uten amd 760 osv).

Personlig kunne jeg aldri tenke meg til å bytte tilbake til amd noen gang igjen. Angra som en hund den gangen jeg kjøpte en 1ghz amd athelon for litt over et år siden. Varm. ustabil æsj.


Heia intel, de som har utvikla alt. Amd bare "låner" alt som intel sine gutter lager.


 

Vel, dersom du mener det er fattigslig å ønske å spare penger tror jeg du bør tenke deg om et par ganger til... Jeg har en "gammel" t-bird 1200 som nå igjen går stabilt på 1700Mhz (fikk skifta den defekte peltieren til slutt) og går langt bedre enn din "state of the art" P4 1900... kanskje den blir litt varmere men pytt, hva betyr nå det når jeg ikke har blåst nærmere 4000 spenn på en prosessor... De smarte kjøper AMD og sparer kroner i massevis som de deretter kan bruke på andre ting de mått ha bruk for, eksempelvis; harddisker, grafikkort, latexdrakter, penispumper... whatever. Og at det er Intel som frem til for litt siden har satt standarden er pga. deres riktignok ganske sterke "bedriftsmarked" men dette er et marked som AMD nå etterhvert kommer til å ta over når deres multiprosessor platformer kommer (clawhammer og sledgehammer seriene ... *sikle*). Intel sliter for tiden, det er ikke noe nytt for de som følger med, men for all del; har du ikke noe problem med å betale tusenvis av kroner ekstra for den vederstyggelige intel logoen så værsågod, konkurranse er jo bra for AMD sin del siden det bidrar til produktforbedring noe Intel har fullstendig oversett de siste årene.. aldri mer intel i mine maskiner. (Første jeg hadde var en gammel 8Mhz XT med Intel prosessor)...

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt maskinene over en periode vil vi anbefale våre lesere å

Hentet fra hardware.no

 

investere i AMDs Athlon-prosessor, fremfor Intels Pentium 4. Denne prosessoren tilbyr nemlig atskillig mer for pengene enn Intels alternativ, og tilbyr samtidig en overlegen ytelse. Dersom du har planlagt å investere i en ny prosessor i nærmeste fremtid, kan du ikke gå feil med AMDs flaggskip-prosessor.

 

De billigste prisene på prosesssorene finner du i prisguiden.

 

Testvinner er AMD Athlon:

Lenke til kommentar

Det er bare en ting de har glemt. Skal du ha en stillegående PC med AMD . Så må du jaggu fan legge noen kroner i vifter som holder mål...Kjøper du standard Coolermaster så blir man jo steine gærn av å sitte ved siden av...Å ikke fortell meg at disse TAISOL viftene er så stille for det er de ikke..

Jeg har selv prøvd å sette ned volten på en vifte til AMD...Sier bere en .KOKEPLATE

Lenke til kommentar

jaja the newer ending battle is still going one

jeg får min del har en AMD XP 1500+ .

Har kjørt hele leksa fra 386 intel til pentium 200,

da fant jeg ut att jeg skulle prøve AMD.

kjøpte meg K6 2 og kjørte hele familyen opp til K6 2 500 MHZ uten noen nevneverdige problem :smile:

men men etter att jeg startet min socket A karriere ble ting annledes :sad:

masse plunder med dårlige socket A hovedkort og ustabile systemer.

Fant ut her om dagen att nå er det fan ta meg siste gangen jeg prøver AMD, og bestilte meg en AMD XP 1500+ med nytt hovedkort.

Jøss ? alt funker helt suverent nå .

ikkeno problemer mere, hmm kan dette være sant ?,

jeg som har hatt 3-4 duroner og 2-3 møkkahovedkort (socket A) som bare har fucka opp meg og skapt enn masse fustrasjoner :sad:

plutselig etter og ha bytta både hovekort og CPU har jeg endelig igjen fått ett stabilt AMD system , og det er lenge siden sist :sad: ikke siden min AMD K6 2 500 MHZ.

Så jeg vet nå ikke jeg hva som er best , hadde aldri noen nevneverdige problemer med Intel da jeg hadde de :smile:

men en ting skal AMD ha.

Superraske og superhotte CPUer :smile:

men var jeg rik ville jeg satset på Intel.

Lenke til kommentar

Herregud Jeg har en Amd Maskin med 2stk amd athlon Mp prosessorer som utgjør til sammen 3000mhz

den maskinene Går som en Klokke den har oxo Gf3 Ti 500 kort 1024mb ram Tyan Mp hovedkort

ADM ER ABSOLUTT BEST fordi Denne maskinen min har det aldri vært problemer med men min gamle 200mhz pentium 1 og min 100mhz Dx4 vell vi snakker ikke om det.

 

FAEN AMD RULER MARKEDEt

 

:wink:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fan av noen av partene. Jeg kjøper bare det som gir mest for pengene, og jeg fatter ikke at noen kan finne på å kjøpe P4. :grin:

 

Jeg husker før, da sa alle at de kom aldri til å kjøpe noe annet enn Intel, for de andre merkene var så trege, og så fungerte de ikke i alle programmer en gang. :smile: Jauda!

Lenke til kommentar

for å si d sånn, er den einaste INTEL-prosessoren eom eg har prøvd, som faktisk har gått bra (i forhold til kor gamel den er) er en 386 DX-20

 

IBM P70 386 DX-20 (20Mhz), 4mb ram og 60Mb HD

(d er en slags bærebar pc på rundt 10 kilo fra 1988)

 

den funker fint med windows 3.1 og har aldri problemer :grin: :grin:

 

by the way, jæævla kul pc

 

noken som vil kjøpe? :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-17 19:50, RaZoE skrev:

Herregud Jeg har en Amd Maskin med 2stk amd athlon Mp prosessorer som utgjør til sammen 3000mhz

den maskinene Går som en Klokke den har oxo Gf3 Ti 500 kort 1024mb ram Tyan Mp hovedkort

ADM ER ABSOLUTT BEST fordi Denne maskinen min har det aldri vært problemer med men min gamle 200mhz pentium 1 og min 100mhz Dx4 vell vi snakker ikke om det.


FAEN AMD RULER MARKEDEt


:wink:



 

 

DU får ikke 3GHz av å bruke to MP CPU'er på 1.5GHz hver....det går ikke, du får bare 50% ytelse økning i klokkefrekvensen...så lenge du ikke har klokka den opp på 2GHz hver....

Men når det er sakt så er det jo helt klart at det er AMD som ruler.....Ingen tvil om at AMD er mye bedre enn intel nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...