Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har en ide om hvordan jeg kan hente ut den sist mottatte meldinga fra msnmessenger inn i delphi...

 

jeg trenger å få til noe slik at når jeg mottar en melding i msn, så skal denne også komme frem i en memo i en delphi form... jeg trenger også slik at jeg kan se hvem jeg har mottat meldinga fra i en edit box...

 

Skulle også hatt en mulighet til å få programmet til å svare automatisk tilbaka til senderen...

 

Slik at dette blir en slags messenger-bot...

 

Skal lage en sms-sender tjeneste som gjør t hvis jeg ikke er til stede, så får folk beskjed om at de kan skrive: "SMS: <og en melding>" og så vill jeg få tilsendt denne på sms... Når noen har sendt en melding vill det komme frem at meldinga er blitt sendt... og når samme person har sendt tre meldinger blir han sperra til jeg fjerner sperringa fra programmet....

 

Noen som har noe å komme emd? Finner en del om hvordan dette gjøres med VB-scripting... men ingenting i delphi... Noen som kan lage et program i VB som henter ut infoen, og sender denne videre til delphi via winsock?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

API-et til Microsoft på det området er svært mangelfullt. Grunnen til at de har et API for Windows Messenger (og merk dere: dette gjelder ikke for MSN utgaven) er for at Outlook Express skal kunne hente ut kontaktlista di på en enkel måte. De har vel åpnet opp for at andre programmer også skal kunne gjøre dette og noe mer, men de har ikke åpnet opp for all funksjonalitet. Hvis du vil kan du utvikle din egen MSN klient. Men dette innebærer at du må skrive nettverkskode som behandler .NET Messenger service protokollen (kalt MSNP12) og sender info videre til MSN Klienten (programmet fungerer altså som en proxy, dvs at MSN Messenger kobler seg til programmet ditt som igjen kobler til messenger.hotmail.com som er serveren. Du må route om messenger.hotmail.com til 127.0.0.1 i hosts fila for at dette skal fungere eller cracke msnmsgr.exe).

 

Regner med du har tenkt å lage en slags BOT. Det finnes imidlertid ferdige MSN boter der ute et sted, men det var vel ikke poenget her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...