Gå til innhold

x700 agp til BF2...?


Fenrik

Anbefalte innlegg

Ser i listen over kompatible skjermkort til BF2 at man kan bruke radeon x700 PCIe. Betyr dette at AGP versjonen ikke kan brukes?

Jeg har tenkt å kjøpe et relativt billig skjermkort til litt spilling. Trenger ikke å kjøre de feteste innstillingene, da jeg ikke har lyst til å bruke noe særlig mer enn 1000 kr. Har ikke så mye peiling, men her er de jeg har tenkt på (med dagens pris fra komplett):

 

Sapphire Radeon x700 256MB AGP, kr 1079

Gainward Geforce 6600 256MB AGP, kr 1149

 

evt:

Sapphire Radeon x700 PRO 128MB AGP, kr 1199

Sapphire Radeon x700 PRO 256MB AGP, kr 1429

Gainward Geforce 6600GT 128MB AGP, kr 1499 (I denne prisklassen er vel dette kortet bedre enn x700 PRO 256 MB...?)

 

Jeg vet at det skrytes mye av 6600GT, men det begynner å bli litt dyrt. Er det mye bedre med x700 PRO 128MB enn x700 non pro 256MB?

(Eller er det rett og slett like greit i denne low-end klassen å kjøpe x700 128 MB til kr 965? Litt usikker på hvor mye man "tjener" på 256MB på disse kortene...)

NB: Må ha AGP kort

 

Ble mye mas her, men takk hvis noen svarer uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6600GT og X700 Pro vil begge være OK i BF2, men jevnt over vil nok GF6600GT være litt bedre.

 

X700 kan kanskje brukes, men 6600 vil være det dårligste alternativet.

 

Edit:

Sjekker du PS Data og Netshop så kan du også spare en 100-lapp i forhold til Komplett på et 600GT.

Endret av tiger.no
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å nøye meg med et kort til rundt tusenlappen, så jeg tror jeg lander på

x700 256MB eller x700 PRO 128MB. Det er minimalt med prisforskjell på disse. Bør jeg velge PRO kortet, eller får jeg noe igjen for det doble minnet på "non pro" kortet?

 

PS: Jeg har pr idag et GF4 ti4200 og er rimelig fornøyd med ytelsen i f.eks Joint Operations, så jeg har altså ikke de største kravene.

Lenke til kommentar

av kortene du har valgt ut, er 6600gt det beste valget til BF2. det yter gjennomsnitlig bedre enn x700 kortene i alle tester. er bare et fåtall spill (hl2?) x700pro er bedre i. men hvis du absolutt vil ha et ati kort, se om du kan spore opp et x700xt. de er ute av produksjon så du er heldig hvis du finner et. du kan jo titte litt på brukt markedet?

Lenke til kommentar
6600GT yter mye bedre enn ATI-kort på samme nivå generellt da ATI's kort ikke har støtte for Pixel Shader 3.0.

bullshit. har diskutert det så mange ganger at jeg gidder ikke si mer enn at sm3.0 ikke gir noe merkbar ytelsesøkning i det hele tatt.

Ja ja...Du får mene hva du vil, men sannheten er den at man drar nytte av å spille Battlefield 2 med et kort som støtter Pixel Shader 3.0, slik er det bare.

Om dette er gjeldene for andre spill vet jeg ærlig talt ikke noe om (spiller bare BF) men i BF2 er det merkbart forskjell.

Lenke til kommentar
6600GT yter mye bedre enn ATI-kort på samme nivå generellt da ATI's kort ikke har støtte for Pixel Shader 3.0.

bullshit. har diskutert det så mange ganger at jeg gidder ikke si mer enn at sm3.0 ikke gir noe merkbar ytelsesøkning i det hele tatt.

Det har du rett i.. Du får ikke bedere ytelse men i noen spill som foreksempel splintercell 3 får du bedere efekter og spilings overflater i vann o.l.

 

Selv ville jeg tatt ett Gainward 6600GT GS og klokket det litt.

Dette kortet klokker i mitt tilfelle 40-60 MHz på kjerne og en 100-1400 MHz på minnet.

 

Btw: Mer video minne i denne klassen er bare ett reklamasjons middel som ikke har noe å si for ytelsen. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vel, da stoler jeg på deg (dere...) og går for et 6600gt.

Er det forresten noe betydelig forskjell på leverandørene av disse kortene (bortsett fra bundle/spill)? Club3D er det billigste jeg har sett. Jeg har hørt at Leadtek er ganske stillegående. Gainward...?

Eller er det ikke noe poeng i å bry seg om dette i det hele tatt? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...