Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

stoppe noen fra å begynne med narko


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man ikke vil at de skal begynne med andre ting, så er iallefall ikke å stenge de ute løsningen, da er det enda enklere å oppsøke feil miljø.

 

Jeg syns du bare skal følge med litt ekstra, og få de til å være med på andre ting under forutsetning at de ikke røyker når de er med deg f.eks.

 

Hasj-røyking er ikke det verste som kan skje, men jeg har sett et par eksempler som har gått galt, men det tar noen år før man kommer dit, og man kan gjøre mye på den tiden. ;)

Lenke til kommentar
det var kansje litt ekstremt å gå til foreldrene men det var jo ikke vondt ment å gjøre det, vi vil jo bare at han ikke skal rote seg oppi noe tull

han som fikk han med på å røyke driver tilfeldigvis med heroin og amfetamin oxo etter hva jeg har hørt...

heroin er ikke noe man driver med. Enten går man på herion eller så gjør en ikke.

 

Ja å gå til foreldrene fordi han gjør noe en god del ungdom gjør var å overdramatisere.

 

Men for all del flott du passer på han, at folk ikke kan ta ansvar for noe så enkelt som en selv er jo lett å se!

Lenke til kommentar

dette med at vi gikk til forelderene hans kan jeg forklare slik at vi var 3 stk, da de 2 andre plutselig finner ut at de skal raportere dette til foreldrene hans...

jeg ble liksom dradd med på å fortelle dette

hadde det hvert meg alene ville jeg nok heller tenkt 2 ganger å venta med det å snakka mer med denne personen før jeg gikk til foreldrene...

jeg har jo selv testa hasj for en god stund siden nå, å jeg hadde ikke blitt så fornøyd om noen sa det til foreldrene mine...

Lenke til kommentar
du er ganske dum!

Jeg sparker Janteloven hardt i ræva og sier deg godt imot.

 

først begynner folk med harsj så begynner de å ta sterkere stoffer

 

Jeg skjønner at du har slukt all narkopropagandaen du har fått på skolen, men det får da være grenser. Selv ikke eks-narkiser med antinarkopropaganda som yrke vil påstå at det å bruke hasj er den garanterte vei til narkohelvete. Riktignok er det vanlig blant narkomane å ha begynt med hasj, men det er langt mer enn vanelig nysjerrighet som skal til for å klare å rote seg selv inn i et narkohelvete. Selv om de fleste tunge rusmisbrukere begynte med hasj, betyr ikke det at hasj er grunnen til at de ble tunge rusmisbrukere, selv om en Jumbojet er et fly, betyr ikke det at alle fly er en Jumbojet. Om det er snakk om realtivt uskyldig "helgebruk" eller eksperimentering med hasj, tror jeg ikke det er noen grunn til å bekymre seg grønn, dersom bruken blir hverdagslig er det dog grunn til å slå alarm. I bunn og grunn er ikke hasj noe mer skadelig enn alkohol (selvfølgelig på forskjellige områder, men sett jevnt over), og brukes det i tilsvarende menge og setting som moderat alkoholbruk ser jeg ikke problemet, det handler rett og slett om personlige preferanser.

 

så en dag dør de

 

NO SHIT!

 

THE END
Lenke til kommentar
Synes du overdramatiserer som bare f*en. Gå til foreldrene?!?! Det er snakk om litt hasj, ikke bankran og heroin.

du er ganske dum!

 

først begynner folk med harsj så begynner de å ta sterkere stoffer så en dag dør de

THE END

Så hvis jeg har røyka hasj i 3 år, så oppstår det et narkohælvette?

Man må ha kontroll. Hvor mange ganger må det bli sagt? KONTROLL.

Som sagt tiligere i tråden, hvis det begynner og bli dagelig røyking så kan det være på tide og trappe ned litt..

Er ikke sånn

>Hasj > Narkohælvette.

Er ikke "inngangstoff".

Hvis du spør en X dopmisbruker så er det jo nesten selfølge at hasj var det han begynte med, mista kontrollen.

Overtal han til og dra til en rehab leir i sverige.

 

 

 

 

Eller noe sånt..

Lenke til kommentar
først begynner folk med harsj så begynner de å ta sterkere stoffer så en dag dør de

THE END

Jada.. og de fleste heroinister spiste nok også kjøttkaker og drakk cola når de var små.......

 

Hva med å se ann ting litt? De fleste som driver og røyker klarer enten å begrense seg, eller så legger de plutselig på hylla etter at ett eller annet skjer. Er nok ikke så mange går videre på sterkere stoffer.. Ikke som gjør karriere av det ihvertfall...

Lenke til kommentar
I bunn og grunn er ikke hasj noe mer skadelig enn alkohol (selvfølgelig på forskjellige områder, men sett jevnt over), og brukes det i tilsvarende menge og setting som moderat alkoholbruk ser jeg ikke problemet, det handler rett og slett om personlige preferanser.

 

Det handler også om at hasj ikke er et lovlig rusmiddel.

Lenke til kommentar

Hasjrøyking må sees i sammenhengen med livet til personen som røyker. Har du et møkkaliv med få lysglimt, så er hasjen en mulig fluktrute til det bedre liv. Tar du det flere dager daglig, så blir du etterhvert vant til rusen og dette kan lede til sterkere stoffer. Lever du et forholdsvis normalt godt liv så er ikke trangen så stor. Mitt tips.. bli kjent med deg selv, og drøy gjerne til du er ferdig med VGS eller hvor ikke gruppepresset er størst. Ingen tar skade av hasj en gang i måneden f.eks. Det som gjelder er selvdisiplin og et godt liv.

Lenke til kommentar
du er ganske dum!

 

først begynner folk med harsj så begynner de å ta sterkere stoffer så en dag dør de

THE END

Forbanna tufs! Det der faller på sin egen urimelighet.

 

"1 øl gjør deg til alkis" :wallbash:

 

Jeg er helt enig med Bogan, det går helt greit og ta seg et par trekk i ny og ne. Så lenge det ikke går utover venner, skole, jobb, familie osv osv. Så lenge de har kontrol så går det vel greit.

 

Når det kommer til han kompisen din som ikke tørr og si nei, så skjønner jeg at du er bekymret. Prøv og snakk med han, si at det går greit så lenge det bare skjer et par ganger i måneden. Men at han må for guds skyld ha baller til og si nei til noe sterkere enn hasj.

 

Husk at hasj er ikke et utrolig farlig dødelig forferdelig ukristelig stoff som skulle vært vasket av jordens overflate... :o

 

Til slutt: MongoMan: Om du ikke vet hva du snakker om, så holder du faen meg kjeft. Folk som deg er det nok av her i verden. Vi trenger ikke flere bedrevitere, som har ALL MULIG kunnskap om alt annet. Og det lille utsagnet ditt om at "harsj" DREPER ALLE! Kan du ta og stappe .... Ja.

Lenke til kommentar

Småpatetisk diskusjon.

 

1. Hasj som WEAPON OF MASS DESTRUCTION er oppskrytt.

2. Folk uten viljestyrke(f.eks. til å si nei) burde aldri begynne med hasj. De burde ikke drikke alkohol heller. Eller gjøre noe uttafor et A4-liv i det hele tatt.

3. Alder er en viktig faktor her. Hadde søster på 14 prøvd hasj hadde jeg blitt vettskremt og pratet vett i henne. Hadde samme søster testet det som 18-åring hadde jeg kanskje hevet litt på øyenbrynene

Lenke til kommentar
I bunn og grunn er ikke hasj noe mer skadelig enn alkohol (selvfølgelig på forskjellige områder, men sett jevnt over), og brukes det i tilsvarende menge og setting som moderat alkoholbruk ser jeg ikke problemet, det handler rett og slett om personlige preferanser.

 

Det handler også om at hasj ikke er et lovlig rusmiddel.

Det er det siste jeg ville brydd meg om. Hva andre mener man selv skal gjøre som kun går ut over en selv i første omgang betyr null!

 

Problemet med hasj er ikke at det er farlig, men det har potensiale til å fucke n skikkelig opp om man bruker det på en feil måte..

 

Men faen alle har vel røyka litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...