Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med konfigurering av WAP54G


Anbefalte innlegg

Hei,

nettopp satt opp en WAP54G, og den fungerer forsåvidt uten at noe trenger gjøres. Men jeg får ikke tilgang til instillingene på den, verken gjennom setup CD'en som fulgte med, eller ved å taste inn ip i browseren. Har behov for å sette passord og denslags, så dette er litt kjedelig.

 

I setup programet på CD'en får jeg denne felilmeldinge når jeg trykker OK etter å ha tasted inn "admin" som passord: " Access violation at address 004864BB in module 'setup.exe'. Read of address FFFFFE0C"

 

Når jeg skriver inn defalult ip (192.168.1.245) i browser, eller i "kjør" kommandoen skjer det ingenting. Oppsetter her ser slik ut: Router --> Switch --> WAP54G. Prøver å gjøre dette fra stasjonær maskin tilkoblet nettverket via samme switch som WAP54G er koblet til.

 

Håper dere kan hjelpe meg, på forhand takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis ulike subnett som TheBoz sier. NGT ruteren deler f.eks. default ut 10'er adresser. Pass på at du kan få en IP konflikt om du setter Linksysen statisk til 10.0.0.2, fordi NGT routeren (med DHCP) da tror adressen er ledig. Løsning: kjør ALT på DHCP(enklest, men du vet ikke hvilken adr Linksys'en tar), ALT på statisk (full kontroll, men mer styr med oppsett på hver pc), eller lag en exception i NGT routeren (lykke til med telnet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...