Gå til innhold

hvordan spør DU en mage om vann/brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Og gir du tips?

Vet ikke helt om dette er tatt opp før (i en dedikert tråd anyways) så tar en liten sjangs.

Får daglig henvendelser fra folk som vil ha vann og brød (eller kanskje bare en av delene), og som regel så har jeg ingenting imot å gjøre dette gratis. Det er selvsagt kjekt om folk gir en slant her og der når jeg bruker tiden min på å lage hjemmebakte godsaker til dem, men som sagt ingen nødvendighet.

Det som derimot irriterer veldig, er folk som sier for eks: "give mana drinks plz!", "give me mana drinks", og slike ting. Får ofte lyst å si til slike folk at de kan stikke den der sola aldri skinner, men så har man det med at rykter sprer seg fortere enn lyset dersom man er frekk (selv om de som kjenner meg vet at jeg ikke sier slikt uten grunn), så man bør være så høflig som mulig, selv om mottakeren kanskje ikke fortjener det.

De som derimot spør pent, som for eks: "could you please conjure some water?", "may I have some water?" eller andre mer høflige varianter, får alltid det de ber om av meg, dersom jeg ikke allerede har en lang liste "ordre" eller skal noe sted.

Så, spør dere pent selv? Gir dere tips?

EDIT:

Kan jo legge til, jeg hater også "plz" selv, dette er ikke et ord, har aldri vert det, og kommer aldri til å bli det.

Endret av TRS
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*stolt*

Er warlock or har ALDRI spurt en mage om vann/mat. Spurte heller ikke om mat på roguen da den "levde"!

Kjenner flere mager og har en mage alt, vet hvor irriterende det er å bli spurte HELE tiden. Kjenner en lvl 60 som ikke kan gå in i Orgrimmar uten å bli spurt optill flere ganger i AH etc...

Skrevet

Buffer seff alltid først (motw) og slenger på en innervate mens de styrer på.

Kortversjon:

Sorry to bother you, but could you please conjure me some water?

Litt lenger:

Terribly sorry to bother you, but could you be so kind as to conjure me some water?

Eller kanskje:

Excuse me, could you spare some water for a thirsty cow?

Eller bare den gode gamle:

Gief watr noob!11

Skrevet (endret)

ja men så er saken den, lager du til hvem som helst, uansett om de er frekke eller høflige?

Var til pannelars

Endret av TRS
Skrevet (endret)

Sier med roguen min på Argent Dawn (rp server) når jeg grinder i Tyr's Hand: Hello there! I have no food left, and I am very hungry. So, if I may ask, could you be so kind to conjure me some food?

Med shammyen på en pvp-server: Hello there! Could you be so kind to conjure me some water, please?

Funker alltid :)

Endret av Mr. Jenssen
Skrevet

har ikke noen high level mage (det har kanskje ikke noe med saken å gjøre? men med min lvl 13 mage hater jeg folk som spør og sier at du skal komme til dem, hvis de tar /who. :nei: gir alltid til folk hvis de spør og har trade vinduet oppe da :thumbup:

Skrevet

Er mage selv, og jeg gir ikke til folk som bruker masse forkortelser .

Hvis jeg spiller på warlocken så graver jeg opp en mage i guildet og spør "can u fuud?" (som er en intern ting).

Skrevet

Gir alltid til alle som spør fint :thumbup:

Og når jeg ikke spiller med magen min, pleier jeg også få når jeg spør høflig.

Men ser jeg en "PLZ"/"PLS" eller noe i den duren, enser jeg dem ikke... er de ikke høflige nok til å skrive ordentlig - ja da kan de bare gå tørste/sultne for min del. :tease:

Skrevet (endret)

Jeg pleier og gi vann og mat til de fleste som spør.. men noen er faktisk så frekke og sier.. Give me some water now! i need it for grinding.. and make some food too..

ikke en gang en please kan de legge til.. bare overser de helt..

Endret av værdama
Skrevet

hehe har hørt noen si at de er veldig nøye på det med plz og annet 1337 speak, så den vanlige meldingen min for å spørre om vann er "Can I please have some water?" har alltid fått det, vet ikke om det holder for dere jeg :p

Skrevet

Bruker ofte høflige varianter med "fine sir." "If you got some time to spare.." osv. Men en ting jeg har tenkt over noen ganger når folk har spurt meg om summon (er warlock, er at alle er ikke like gode i engelsk. Så hvis de er medlem av Chez frodkaz så tolererer jeg flere pls enn til Uk Mastahs.

Skrevet

Stoppe på veien og sende tell "Hi Mr. Mage, can you make me some water please?" pleier å funke..bare man spør høflig gidder de stort sett å ta seg 10 sekunder på å kaste vann-spellen sin.

Skrevet (endret)
Neida, jeg spør om jeg kan få noe vann, men ikke sånn helt RP way, å overdrive blir for dumt. Buffer og stamina etterpå.

Går ann å være høflig uten å gå helt RP vettu ;)

Gir aldri tips btw. Det eneste de mister er mana. Gir tips for portal.

Endret av zetor;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...