Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med en gåte?


spurspower

Anbefalte innlegg

En eller annen idiot sa meg en gåte som jeg ikke klarer å finne svaret på, og det plager livet av meg...

 

Du er i et rom der det er to dører. Den ene leder til døden og den andre leder til evig liv. Foran hver dør står det en person, den ene sier alltid sannheten og den andre lyver alltid. Du har kun lov til å spørre et, kun ET spørsmål til en av de personene.

 

Hva er spørsmålet en må stille for å velge den døren som fører til evig liv??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du spør han ene hvilken vei han andre vil si fører til evig liv, så går du motsatt vei :thumbup:

Men hva skjer hvis du hører med han som snakker sant? Da dør du.

 

Det er faktisk ikke et svar på den gåten der. Hørte den selv for mangfoldige år siden.

...

Edit: Siden jeg ikke aner hva jeg snakker om:

http://humorbua.no/arkiv/rebus/38.shtml

 

Forsto ikke svaret helt selv, regner med at det går et lys opp for meg når jeg sitter på bussen i morgen. ;)

 

Edit2: Og der tok jeg den.

Endret av DevN
Lenke til kommentar
du spør han ene hvilken vei han andre vil si fører til evig liv, så går du motsatt vei :thumbup:

Men hva skjer hvis du hører med han som snakker sant? Da dør du.

 

Det er faktisk ikke et svar på den gåten der. Hørte den selv for mangfoldige år siden.

Tenk deg om, da. Han som snakker sant vil jo svare som sant er at broren vil vise deg til gal dør. Dermed er det bare å gå motsatt vei.

Lenke til kommentar
du spør han ene hvilken vei han andre vil si fører til evig liv, så går du motsatt vei :thumbup:

Men hva skjer hvis du hører med han som snakker sant? Da dør du.

 

Det er faktisk ikke et svar på den gåten der. Hørte den selv for mangfoldige år siden.

Tenk deg om, da. Han som snakker sant vil jo svare som sant er at broren vil vise deg til gal dør. Dermed er det bare å gå motsatt vei.

Men vet den sanne personen at den andre lyver ?

:hmm:

 

Hvis han ikke gjør det, er du dau.

Lenke til kommentar
du spør han ene hvilken vei han andre vil si fører til evig liv, så går du motsatt vei :thumbup:

Men hva skjer hvis du hører med han som snakker sant? Da dør du.

 

Det er faktisk ikke et svar på den gåten der. Hørte den selv for mangfoldige år siden.

Tenk deg om, da. Han som snakker sant vil jo svare som sant er at broren vil vise deg til gal dør. Dermed er det bare å gå motsatt vei.

Men vet den sanne personen at den andre lyver ?

:hmm:

Greia er jo at han alltid sier sannheten, samme hva du spør om.

Endret av nr.4
Lenke til kommentar

Joda det er mulig!

Du spør hva den andre ville sagt hva den riktige døren er! da går du i den motsatte døren som han sa!

 

Forklaring: Den som snakket sant ville sagt det den som løy ville sagt.. Og den som løy ville sagt det motsatte av det den som snakket sant ville sagt.. så bare går du motsatt dør!

 

:thumbs:

DAMN IM GOOD!! Can you feel that, huh!? Can you feel it captain compost?!!

 

Fuck... leste ikke litt før...

Endret av AcolyteGutripper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...