Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og linjetillegg


Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen fra NGT

 

****************

 

"Hei Eirik XXXXXXXXXXX Kundenr: xxxxxx

 

Da du bestilte bredbånd fra NextGenTel godtok du våre avtalevilkår med tilhørende priser.

I vår prisliste informerte vi om et månedlig linjetillegg på kr 60 for kunder uten NextPhone eller fasttelefon.

Vi har nå startet fakturering av dette tillegget med tilbakevirkende kraft fra den dato bredbåndslinjen ble levert.

 

****************

 

Vi beklager eventuelt merarbeid denne første faktureringen medfører."

 

Jeg har alfa Surf 2000(skal bli 4000 i løpet av september) som har kostet 528,- per mnd (abb. 498 + avgift for å ikke ha fasttlf. 30,-) Eller det sa i allefall ho hos NGT når jeg bestilte i sept. '04

 

At de øker denne delen til 60,- er forsåvidt greit, men det er jo uhørt å praktisere med tilbakevirkende kraft. i tillegg skal de har betalt for de 30 jeg allerede har betalt!

 

Jeg fikk e-post-faktura på nesten 1300,- denne mnd isteden for de vanlige 528,-

 

Jeg har ikke sett at det har vært informert med linjetillegg i prislistene, men uansett må det jo informeres via e-post direkte til kunden. NGT kan ikke regne med at kundene undersøker prisen på et produkt de allerede har!?!?!?!

 

Har snakket med kundeservice (hvilket er et helt eget eventyr) de skulle sende det til fakturaavd. og jeg har brukt kontaktskjema, har ikke hørt et pip.

 

Er det andre som har opplevd tilsvarende?

 

Er jeg helt på jordet når jeg kaller dette horribelt??

 

Nå begynner jeg å slippe opp for isp'er som leverer varen uten problemer.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det stod noe i avtalen om at de kan høyne prisene med tilbakevirkende kraft, så har du ingenting du skulle ha sagt, uansett hvor urettferdig det virker.

Men hvis det ikke står noe om det så har NGT driti seg ut, og du vil vinne. Hvis de ikke gir seg så kontakt forbrukerombudet....

Lenke til kommentar

Jeg har Bravo abbonement og har hittill ikke betalt straffeavgiften for ikke å ha fasttelefon, men i prislisten som gjelder nå står det at de tar 60 kr ekstra. Da jeg ble abbonent var det ingen ekstraavgift annet enn for alpha abbonement.

 

Jeg har heller ikke fått noen melding om ekstraavgift, bare en masse eposter om økt hastighet (som de ikke klarer å levere pga. dårlige linjer).

 

Om jeg også blir etterfakturert for x antall måneder med ekstragebyr tror jeg jeg gjør som jeg pleier når jeg føler meg urettferdig behandlet, sier opp hele dritten og bytter leverandør.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sur fordi NGT ønsker å tjene penger, men det er måten de gjør det på.

 

Det som gjør meg mest frustrert er at NGT stadig skryter av at hastigheten økes, men jeg sitter fortsatt med max 1600/350 kbps og ikke 2500/600 kbps, og en ADSL boks som stadig må rebootes grunnet de samme linjeproblemene. Da burde de i det minste forlangt en lavere månedspris siden de ikke klarer å levere lovet hastighet, men da jeg ba om reduksjon i prisen var svaret take it or leave it.

 

Jeg har i årevis betalt 398/mnd for lavere hastighet enn lovet, og hvis de nå skal innføre en ekstraavgift på 60 kroner som de ikke krevde inn før føler jeg meg overkjørt.

 

Det er riktignok Bravida/Telenor sine linjer som er årsak til elendigheten, og de linjene er ikke verdt 60 kr/mnd.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte per tlf, og det ble etter det jeg kan huske opplyst om et linjetillegg på 30,-

 

Det står ingenting i vilkårene om at prisene har tilbakevirkende kraft.

 

Det er heller ikke informert om at NGT har lagt ut for sine kunder i mellomtiden, om det er tilfelle da.

 

Som tidligere nevnt, så er det helt greit at de skal tjene penger og at de øker prisene, men det er metodene som er helt høl i huet.

 

er det ingen andre som dette har skjedd med??

Lenke til kommentar

Har fått samme mailen sjøl, og meiner og at det er heilt bak mål at det har tilbakevirkande kraft.

 

Men står det i vilkåra, så har ein vel ikkje så mykje ein skulle sagt.

 

Dersom det stemmer at det ikkje står i vilkåra, som Bisleruffen skreiv over her, blir jo saken ei heilt anna.

 

Så var det berre å få tak i noken på kundeservice som veit ka dei snakker om. Er jo egentlig et skudd i blinde heile greia.

Endret av Antipop
Lenke til kommentar
Det er ikke så mye å tjene på en bredbåndslinje og når de har lagt ut for dere ovenfor telenor..

Det er nok penger å tjene på bredbåndslinjer, men ikke dersom man må bruke masse ressurser på å koble folk opp og ned til stadighet. Det er jo derfor leverandørene liker bindingstid slik at de er rimelig sikre på å få dekket oppkoblingskostnadene sine. Synd enkelte ikke har fått med seg at god kundebehandling har samme effekt i tillegg til at man kan akkumulere kunder over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...