Gå til innhold

Erfaringer med ASUS M6Va


Lightning

Anbefalte innlegg

Der var siste eksemplaret av M6Va (SXGA) bestillt fra Norek. Var tenkt å vente på WSXGA, men da den ble utsatt til ubekreftet 01.12 gadd jeg ikke det.

Går utifra at det er 2x256MB RAm på denne og har bestillt en 1GB brikke ekstra. Lurer litt på om jeg skal selge begge eller bare en av brikkene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der var siste eksemplaret av M6Va (SXGA) bestillt fra Norek. Var tenkt å vente på WSXGA, men da den ble utsatt til ubekreftet 01.12 gadd jeg ikke det.

Går utifra at det er 2x256MB RAm på denne og har bestillt en 1GB brikke ekstra. Lurer litt på om jeg skal selge begge eller bare en av brikkene...

5087495[/snapback]

 

Tror faktisk det er 1x512 DDR2 i den. Var i alle fall det i den SXGA+ som jeg leverte tilbake til Komplett i går. 1 ekstra Kingston 512 brikke så faktisk ut til å gi dual channel også, selv om brikken som står i fra før hadde annen fabrikant (Infineon eller noe sånt). Ikke at jeg klarte å måle noen ytelsesforskjell altså...

Lenke til kommentar

Nå er den endelig kommet og førsteintrykket er bra. Solid sak, lett og ikke noe bråkete. Litt kjipt at skjermen er såpass mye mindre enn lokket, da ASUS bruker samme kassen til 15" og 15,4", men greit nok. Brukbar lyd også, for å være en laptop.

Angående minneslotter:Under lokket for minnebrikken er det bare en slott tilgjengelig,dvs at den andre slotten er lukket og låst med en 512MB brikke. Jeg kjøpte som nevnt tidligere 1GB ekstra. Lurer litt på om jeg skal kjøre 1,5GB single channel eller bytte den til en 512 og kjøre 1GB dual channel... (?)

Lenke til kommentar
Nå er den endelig kommet og førsteintrykket er bra. Solid sak, lett og ikke noe bråkete. Litt kjipt at skjermen er såpass mye mindre enn lokket, da ASUS bruker samme kassen til 15" og 15,4", men greit nok. Brukbar lyd også, for å være en laptop.

Angående minneslotter:Under lokket for minnebrikken er det bare en slott tilgjengelig,dvs at den andre slotten er lukket og låst med en 512MB brikke. Jeg kjøpte som nevnt tidligere 1GB ekstra. Lurer litt på om jeg skal kjøre 1,5GB single channel eller bytte den til en 512 og kjøre 1GB dual channel... (?)

5093359[/snapback]

 

 

Morsomt som denne tråden fortsatt lever :cool:

 

Slengte selv inn en 1024mb brikke i min. 1,5 er altids greit å ha. 512 vs 1024 i pris er heller ikke stor forskjell å skryte av. Merk deg en ting: Under M6 så er det bare en slot. Den andre ligger under tastaturet et sted slik at du må knote litt mer for å finne.

 

*bare en tanke

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar

Hei på dere igjen

Jeg driver endel med webdesign og når jeg driver med det er det veldig kjekt å bytte litt på oppløsningene for å se hvordan det ser ut for andre med ulik oppløsning enn min.

Men jeg synes det blir så veldig dosete med en annen oppløsning, er det mulig å forbedre dette noe? Har vært inne og huket av og på skaler så er klar over dette. Men er det noe annet jeg kan gjøre? Dette går jo ikke så mye på denne maskinen da, så kunne vel gått i en annen tråd, men nå er dere så lure :) hehe

 

Tror ikke det er så mye å gjøre, men går an å spørre...

Endret av therese84
Lenke til kommentar

Alle lcd skjermer har en native oppløsning, dvs en oppløsning hvor skjermbildet er optimalt. For alle lcd skjermer er det den høyeste oppløsningen som er den optimale da et skjermpunkt representerer et pixel punkt. Altså 1 til 1. Når du da setter ned oppløsningen vil et pixel bli representert av flere skjermpunkter medd et gromsete og uklart bilde som resultat. Så det eneste du kan gjøre er å bruke høyeste oppløsning.

Lenke til kommentar
Hei på dere igjen

Jeg driver endel med webdesign og når jeg driver med det er det veldig kjekt å bytte litt på oppløsningene for å se hvordan det ser ut for andre med ulik oppløsning enn min.

Men jeg synes det blir så veldig dosete med en annen oppløsning, er det mulig å forbedre dette noe? Har vært inne og huket av og på skaler så er klar over dette. Men er det noe annet jeg kan gjøre? Dette går jo ikke så mye på denne maskinen da, så kunne vel gått i en annen tråd, men nå er dere så lure :) hehe

 

Tror ikke det er så mye å gjøre, men går an å spørre...

5106568[/snapback]

 

Du kan bruke et program som setter størrelsen på nettleseren til det du ønsker uten å forandre oppløsningen på skjermen. Sizer er et slikt program. Det fungerer for IE, og kan kanskje også brukes for andre nettlesere men det har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar

#1:

 

Er det noen som har kjøpt denne maskinen og som synes skjermen har litt... hm... ugjevn lysfordeling? Jeg prøvde pc'en (15", ikke 15.4") først i går, og det eneste jeg har å sette fingeren på er at skjermen, da spesielt ved visning av sort/mørke farger, virker jevnt over ugjevn. Dette kommer spesielt godt frem ved spilling. Noen felter på skjermen er lysere mens andre er mørkere. Er ikke dette det som kalles lys-lekasje?

 

Er det en spesiell lys-setting gjennom Fn-tasten jeg kan velge for at dette skal bli bra? Kan skjermkortinstillingene for x700-kortet hjelpe?

 

Mener en del folk skrev (i reviews) at denne maskinen hadde bra skjerm. Jeg har brukt en simpel Packard Bell laptop littegrann før (mest til surfing), og sånn helt på sparket virker ikke Asus'ens skjerm så sabla mye bedre hva lys-lekasje angår.

 

 

#2:

 

Jeg regner med at "sikkerhets"-partisjonen med sikkerhet kan slettes? Den er vel ikke nødvendig å opprettholde da man har operativsystem-cd'ene?

Lenke til kommentar
Nå er den endelig kommet og førsteintrykket er bra. Solid sak, lett og ikke noe bråkete. Litt kjipt at skjermen er såpass mye mindre enn lokket, da ASUS bruker samme kassen til 15" og 15,4", men greit nok. Brukbar lyd også, for å være en laptop.

Angående minneslotter:Under lokket for minnebrikken er det bare en slott tilgjengelig,dvs at den andre slotten er lukket og låst med en 512MB brikke. Jeg kjøpte som nevnt tidligere 1GB ekstra. Lurer litt på om jeg skal kjøre 1,5GB single channel eller bytte den til en 512 og kjøre 1GB dual channel... (?)

5093359[/snapback]

 

 

Morsomt som denne tråden fortsatt lever :cool:

 

Slengte selv inn en 1024mb brikke i min. 1,5 er altids greit å ha. 512 vs 1024 i pris er heller ikke stor forskjell å skryte av. Merk deg en ting: Under M6 så er det bare en slot. Den andre ligger under tastaturet et sted slik at du må knote litt mer for å finne.

 

I manualen står det max. 1GB. Får man ikke utnyttet en 1GB brikke hvis man installerer en slik i tillegg til den orginale på 512? (hilsen usikker)

:hmm:

 

*bare en tanke

5095115[/snapback]

Lenke til kommentar

Sorry. Rota med postingen. Kun siste avsnitt tilhører meg.

 

I manualen står det max. 1GB. Får man ikke utnyttet en 1GB brikke hvis man installerer en slik i tillegg til den orginale på 512? (hilsen usikker)

 

Altså: Hva skjer når man installerer en 1GB-brikke når man har 512 fra før?

Lenke til kommentar
Sorry. Rota med postingen. Kun siste avsnitt tilhører meg.

 

I manualen står det max. 1GB. Får man ikke utnyttet en 1GB brikke hvis man installerer en slik i tillegg til den orginale på 512? (hilsen usikker)

 

Altså: Hva skjer når man installerer en 1GB-brikke når man har 512 fra før?

5128372[/snapback]

512 + 1024 = meget bra

funker det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...