Gå til innhold

Erfaringer med ASUS M6Va


Lightning

Anbefalte innlegg

Hei Terese :yes:

 

Jeg har jo M6Va jeg også, og kan bekrefte at 15.4 ikke bør puttes inn i 15 sekker. Jeg kikket også en god stund etter en veske som kunne passe. Endte opp med at jeg stakk ned til digitalimpuls og plukket opp en Targus:

 

De har også denne vesken på komplett.no

 

Targus Sport

 

Masse plass og god å ha på. Case Logic sekkene jeg så på kunne ha passet om man hadde presset. Glidelåsen kom litt borti kanten og i tidens løp vil man nok legge litt merker her og der, noe man helst vil unngå.

 

Targusen er absolutt å anbefale.

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har en problem med lyd...lyden kommer ikke fram vet noe løsning. ?

5054078[/snapback]

 

Vi begynner med det enkleste, har du sjekket at volumet ikke er skrudd helt ned? :)

 

DU kan sjekke selve lydkortet her: Høyreklikk på Min datamaskin, velg Egenskaper. Så går du inn på fanebladet Maskinvare og velger Enhetsbehandling. Under Lyd eller Multimedia vil du finne lydkortet og du kan se om det er problemer med det eller med drivere.

 

Du kan også prøve å reinstallere driverne, de ligger på en av cdene som fulgte med maskinen.

Lenke til kommentar
Hei Terese :yes:

 

Jeg har jo M6Va jeg også, og kan bekrefte at 15.4 ikke bør puttes inn i 15 sekker. Jeg kikket også en god stund etter en veske som kunne passe. Endte opp med at jeg stakk ned til digitalimpuls og plukket opp en Targus:

 

De har også denne vesken på komplett.no

 

Targus Sport

 

Masse plass og god å ha på. Case Logic sekkene jeg så på kunne ha passet om man hadde presset. Glidelåsen kom litt borti kanten og i tidens løp vil man nok legge litt merker her og der, noe man helst vil unngå.

 

Targusen er absolutt å anbefale.

5054097[/snapback]

 

 

Denne så jo ganske grei ut da! PCen sitter godt? mye plass til bøker? og er den ekstra sikret i bunnen? vannett? (muligheten er jo der for å kjøpe et regntrekk å legge over

Lenke til kommentar

Pc sitter i en egen lomme. Deretter så kommer resten av rommet på sekken hvor det er ganske god plass, så det vil nok ikke være problemer med skolebøker etc. Den skulle kanskje hatt litt mer polstring i bunnen, men ellers så har den nok puter.

 

Sekken sitter i hvert fall veldig behagelig på, og hvis du har bruk bærveksen som fulgte med ASUS så vil du ikke angre denne investeringen. +-800 for en sekk er mye, men etter min vonde erfaring med bruk av bæreveske i 3 uker, så kunne jeg aldri tenke meg å bytte tilbake. Den har også en liten lomme for mobiltelefon foran, noe jeg har savnet på sekker jeg har hatt siden anno 2001 :D

 

Den er nok vannavstøtende og med en godt gummihåndtak på toppen av sekken som er en fordel f. eks når man må stå på bussen.

Lenke til kommentar

Hei Therese.

 

Har faktisk funnet en kjempegrei sekk nå. Fant den på datakjeden, det er en Targus Metro Backpack som gir god beskyttelse til hele maskina, er stor nok til maskina og flere bøker. Og som faktisk ser veldig grei ut og. Har til og med egen lomme til cd, mp3spiller og egen veske til mobiltelefon. Men det mest fantastiske er prisen....bare 550 kr med livstidsgaranti. Atpå til er den god på ryggen. Ble faktisk 1100 kr billigere en axon ryggsekken jeg hadde egentlig tenkt meg.

 

Kjøpte tidligere en case logic og det stemmer, den er for liten og gir ikke beskyttelse i hjørnene av maskina og hvor maskina tar borti glidlåsen. Ikke noe særlig hvis man er allergisk mot riper.

 

PS! Her er link til ryggsekken: Link

Endret av Lightning
Lenke til kommentar

Gooooooood morning Vietnam!

 

Ryggsekken virker å være godt polstret akkurat hvo bærbaren er, også under. Men så vanntett at du kan sette den i en søledam er den nok ikke. Men tror den skal være bra nok til å gå ut iregnvær. Men har uansett tenkt å kjøpe regntrekk til den....noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånt?

Lenke til kommentar

Hei, godtfolk!

 

Ser ut som om m6va blir min neste maskin :) Før jeg bestiller'n har jeg bare ett spørsmål som jeg håper dere som allerede har en m6va kan hjelpe meg med:

 

Har en av dere anledning til å gå inn i device manager/enhetsbehandling og sjekke hva som står under "IEEE 1394" på lista som dukker opp??

 

Jeg spør fordi jeg skal koble på et eksternt lydkort via firewire, men lydkortet er litt kresent når det gjelder produsent av firewire-chiper.

 

(Device manager finnes under control panel->system->hardware->device manager, evt. innstillinger->kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandling)

Lenke til kommentar

Kanskje fordi det ikke er så enkelt som du skal ha det til. Jeg har faktisk vært på jakt etter en skikkelig ryggsekk lenge og det tok lang tid før jeg fant en som dekket alle eller de fleste behov. Når jeg tittet på ryggsekker så var de enten for små, for store, for dårlig beskyttelse, for stygge, for upraktiske, for dyre eller rett og slett for dårlig kvalitet.

 

De ryggsekkene jeg derimot fant ut var bra nok til mine formål var:

Bergans XO 35 L utgave

Axio Swift eller Urban

og til slutt Targus Metro Backpack....det var også denne jeg endte med.

 

Bergansen er de helt tom for over alt....men den koster vel rundt 700-800 kr.

Axio Urban får man til 1600 kr, Swift må man bestille fra utlandet. Den kommer rundt regnet på 1200 kr inkludert toll hvis man bestiller fra de billigste sjappene.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg vil vite noen av dere M6Va brukere...hva ligger tempen på deres cpu når dere spiller eller bruker Prime95?

Min cpu er Intel Pm 770 2.13 Ghz og kan komme opp til 95 grader når jeg spiller lenge, Normalt ?

5077972[/snapback]

 

Det meste jeg har sett på min er rundt 80 grader. 95 hørtes mye ut men jeg tror Pentium M skal takle litt over 100 grader uten å ødelegges.

 

Har du stilt på viftene eller bruker du fabrikkinstillinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...