Gå til innhold

første x1800xt benchmark


graks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så får vi se hvor piss det er før du roper ut også, tror ikke det er piss selv, har hele tiden hatt dette på følelsen, som nevnt 1000ganger tror jeg også at dette kortet er ganske presset, hvorfor? fordi de må yte markant bedre en Nvidia - er jo ikke aktuelt å drive reklame om at det yter bedre klokket, det vet de.

 

Det jeg sitter igjen med nå

 

Ati er sikker varmt (kjøle løsning 16 pipes) - det har en huge vifte (tar stor plass) og yter likt med Nvidia

 

Håper ikke noe av det stemmer

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det har ikke slått dere at dette kanskje er et ræva kort fra ATI?

At alle dere der ute har STORE forventninger til R520 brikken er ikke dermed sagt at det yter like bra som alle dere der ute drømmer om.

Nvidia lyktes ikke med FX serien og kaskje det er ATIs tur nå å bæsje på leggen.

Når først brikken er 3 måner forsinket og kanskje ville ha blitt enda mere forsinket dersom det skulle ytet enda bedre, kanskje ATI rett og slett gjorde som MS og lanserte kortet i hui og hast for ikke å miste mere ansikt ved å lansere et middelmådig kort enda senere.

Jeg ser det også som merkelig at ikke de store testsidene der ute har fått tilgang til kortet, men at ATI velger å lansere kortet uten slike tester.

Løp og kjøp! :nei:

Lenke til kommentar

Skuffet? Tja, vet ikke om jeg vil si noe enda før kortet er kommet på markedet og flere sider tester både Singel og CF løsning. En ting er sikkert, R520 har skuffet på andre områder enn kun ytelse (hvis den ytelsen som vises i "beta-testen" er relevant); hvordan det røde selskapet kan tillate seg å være så utrolig sent ute, må gudene vite. I fotball verden hadde hoder rullet og folk blitt sagt opp.

 

Jeg skal hvertfall vente ut denne generasjonen av GFX fra ATi og heller satse på R580, tipper de er mer modne da :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Jeg nekter å tro at det stemmer. Dette kortet skal ha 32 pipelines og noen sinnsyke core og minnehastigheter som jeg ikke kommer på i farten. Det må gjøre bedre enn dette.

32 pipelines er allerede avkreftet...

Sinnsyke klokkehastigheter er også allerede avkreftet...

 

På tide å voke opp fra den enorme hypen rundt R520, og igjen se realiteter...

 

De skal iallefall har at minnehastighetene er bra... 1400Mhz GDDR-3 minne som er spessifisert til 1600Mhz

Lenke til kommentar
Raptor' date='18/09/2005 : 12:11']
Jeg nekter å tro at det stemmer. Dette kortet skal ha 32 pipelines og noen sinnsyke core og minnehastigheter som jeg ikke kommer på i farten. Det må gjøre bedre enn dette.

32 pipelines er allerede avkreftet...

Sinnsyke klokkehastigheter er også allerede avkreftet...

 

På tide å voke opp fra den enorme hypen rundt R520, og igjen se realiteter...

 

De skal iallefall har at minnehastighetene er bra... 1400Mhz GDDR-3 minne som er spessifisert til 1600Mhz

Hvor er disse ryktene blitt avkreftet?

Lenke til kommentar

For de som ikke har fått det med seg.

 

By now everyone should have seen the benchmarks scores of the R520 over at Hardware Analysis. The article has certainly stirred up a lot of controversy over many different issues. I've discussed the article with an ATI rep whom has told me the following:

 

    * Sander’s benchmarks do not reflect ATI R520 hardware, nor do they reflect the performance of products currently being evaluated by partners.

    * The real performance of R520 clearly dominates the fastest competitive hardware

    * Sander never tested a board

    * Sander used ‘custom benchmarks’ so he’d have an excuse later for his mistakes (his numbers fall far outside the range of what is reasonable for those games in any custom benchmark)

 

http://www.rage3d.com/index.php?cat=75#newsid33829017

Lenke til kommentar

Er i grunenn ikke så forundret over at så mange nekter for at dette kortet kan være så dårlig.

I følge en poll i vinter eller var det i vår på hw.no så er det jo flest ATI folk her inne.

ATI eller Nvidia så står begge sidene som noen aper og komenterer den ene eller andre veien: Bare vent til neste brikke fra XXXXX kommer, da blir dere overkjørt så til de grader.

Glem ikke at dette er teknologi på høyt plan hvor det gjelder å få mere og mere ytelse med kjente teknikker.

For å sitere Hjalmar Andersen "man kan ikke gå 10 000 meteren på ikkeno"

Så før eller siden vil man nok møte veggen med kjente teknikker, så spør det jo hvem som møter den først da, og hvem som har det lille ekstra i ermet.

Jeg ser det i hvertfall ikke som utenkelig at ATI har laga et drittkort og nå prøver å skjule dette ved å benekte testresultater, nekta testere å teste kortet før det er lanser eller hva annet de måtet finne på.

Var kortet så bra som de skulle ha det til så hadde de nok ikke nektet anandtec å teste kortet i allefall.

Kanskje jeg tar feil, det vil bare tiden vise.

Lenke til kommentar
For de som ikke har fått det med seg.

 

By now everyone should have seen the benchmarks scores of the R520 over at Hardware Analysis. The article has certainly stirred up a lot of controversy over many different issues. I've discussed the article with an ATI rep whom has told me the following:

 

    * Sander’s benchmarks do not reflect ATI R520 hardware, nor do they reflect the performance of products currently being evaluated by partners.

    * The real performance of R520 clearly dominates the fastest competitive hardware

    * Sander never tested a board

    * Sander used ‘custom benchmarks’ so he’d have an excuse later for his mistakes (his numbers fall far outside the range of what is reasonable for those games in any custom benchmark)

 

http://www.rage3d.com/index.php?cat=75#newsid33829017

Saken er at Hardware Analysis sine resultater passer ok sammen med den kinesiske siden som har vist bilder av R520, og kjørt noen tester...

 

Husk at nVidia også påstod at NV30 var mye bedre enn R300... Så hva ATi representanter sier tar jeg med en stor klype salt... Akkuratt som jeg gjør med alt the Inquirer sier...

 

Hvor er disse ryktene blitt avkreftet?

AnandTech er en meget seriøs side, og jeg har ingen grunn til å tvile på det de skriver... OG de skriver følgende ting om R520 sine spessifikasjoner:

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2532

Card      Pipes  Std Core Clock    Std Memory                  MSRP

X1800 XT    16        600MHz        700MHz 512MB GDDR3    $599

X1800 XL    16        550MHz        625MHz 512MB GDDR3    $499

X1800 Pro  16        500MHz        500MHz 256MB GDDR3    $449

X1800 LE    12        450MHz        450MHz 256MB GDDR3    $349

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Perpyro: Hvorfor så negativ? Som jeg skrev tidligere, folk må slutte å skyte først og spørre etterpå! ATi har selv sagt at _ingen_ av deres samarbeidspartnere har XT-kort inne, derfor har heller ingen av de store sitene på nettet fått testa noen enda.

 

Det eneste du klarer å oppnå om du fortsetter nå, er en ny strid mellom ATi- og nVIDIA-fanboys/girls.

Lenke til kommentar
Perpyro: Hvorfor så negativ? Som jeg skrev tidligere, folk må slutte å skyte først og spørre etterpå! ATi har selv sagt at _ingen_ av deres samarbeidspartnere har XT-kort inne, derfor har heller ingen av de store sitene på nettet fått testa noen enda.

Hvis ATi snakker sant når de sier at XT-kortene også kommer til å være tilgjenglig fra datoen de lanserer kortet (6. oktober etter de siste ryktene). Så tor jeg rett og slett ikke på det.

 

Det er tre uker til den 6. oktober. Og da skal kortene være hos web-butikker... :roll:

 

Så hvis det er sant at XT-kortet ikke skal papirlanseres så bør partnerene til ATi ha kort allerede nå, og de bør ha hatt kort en god stund allerede!

 

For å ta nVidia som et eksempel. De lanserte 7800GTX i midten av juni med full tilgjenglighet. Partnerene fikk de første volum leveringene av 7800GTX kortene i begynnelsen av mai.

Lenke til kommentar
ATI R520 nedtaget

Dato: 18/9-2005 - 12:07 af: Jon Fabricius

 

Som følge af en igangværende email-korrespondence med ATI, har vi valgt at nedtage vores R520 @ HARDiNFO TruePerformance artikel.

 

Vi arbejder på at få be- eller afkræftet validiteten af vores resultater, og vi arbejder ligeledes på at få en NDA-aftale i stand.

 

Ser ut til at det som stod på hardinfo.dk ikke var 100% heller.

Lenke til kommentar

Finner det rart at folk tror mere på rykter enn hva som burde være fakta. La oss si at Ati lyger om hva de fremstiller som fakta i denne saken, men hva er det som gjør tallene til sasser mere sannsynelig? Han vet ikke hvilken hardware de er testet på engang, annet at det skal være noe lingnende som han har brukt på egne tester .....

 

Og at NV løy om NV30 brikken, gjør vel ikke Ati automatisk til lyvere.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Perpyro: Hvorfor så negativ? Som jeg skrev tidligere, folk må slutte å skyte først og spørre etterpå! ATi har selv sagt at _ingen_ av deres samarbeidspartnere har XT-kort inne, derfor har heller ingen av de store sitene på nettet fått testa noen enda.

Jo fordi det er indisier som antyder at dette kortet ikke er så bra som det har vært hypet til.

Det har ikke så mange pipelines som antatt, det støtter ikke mere en 1600*1200 60Hz i SLI oppsett og det foreligger noen "tester" som ATI hevder er falske uten at de lar noen seriøse testere teste kortet før relese.

Dette er jo bare indisier og at det er ATI betyr ikke at de slipper å bli beskutt før kortet er sluppet offisielt ettersom de ikke har latt kortet teste.

Hadde vært samme sirkuset om Nvidia hadde gjort det samme.

Forsvarer forsåvidt ingen av de.

 

Det eneste du klarer å oppnå om du fortsetter nå, er en ny strid mellom ATi- og nVIDIA-fanboys/girls.

Det gjorde jeg vel rede på i denne setninga "ATI eller Nvidia så står begge sidene som noen aper og komenterer den ene eller andre veien: Bare vent til neste brikke fra XXXXX kommer, da blir dere overkjørt så til de grader."

Var ment om fanboys fra begge sider.

Lenke til kommentar

Synes mange av dere hyper opp ati\nvidia fanboys faktoren, synes denne faktoren er MYE mindre nå en den pleide å være.

 

Veldig enig i at alt Ati har foretatt seg de siste 4 mnd lukter råtten fisk, så blir overasket nå om det er bedre en 7800gtx i det hele tatt faktisk, spennendet, mulig det er et nytt driver fusk vi venter på :whistle:

 

Edit: husker jeg fikk navn som "jævla nvidia elsker" etter meg når jeg bytter fra standard x800pro til 6800gt gs og skrev det var mye bedre hehe

 

Og ja foresten hvorfor ikke avkrefte at denne testen er en løgn med å gi ut en offisiell test feks fra ATi selv, hvorfor svarer de ikke på den, tror de jobber på spreng med å få den til å yte mest mulig nå.

 

Om noen kan svare på det, hvor tidlig komm testene av 7800gtx - før lansering eller etterpå?, tror nemlig selv at om noen har noe bra blir ikke slik info sperret inne.

 

Husker jeg så 7800gtx test, haddet ikke fått med meg at de skule komme med noe nytt en gang, fikk full score på hver eneste test, så jeg solgte det jeg haddet på timen å bestilte alt nytt, har ikke angret et sekund, poenget er at nå går vi bare å venter å hører rykter, et nytt poeng på at muligens ikke dette er så bra

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...