Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Ja, programmet blir avinstallert når du drar det i søppelbøtta.

2. Du finner nok et lite skrujern hos Jernia eller liknende, denne typen kalles ofte "precision screwdriver".

Jeg ville vurdert å benyttet angreretten og heller fått nyeste modell. Det vil nok lønne seg også når du evt. skal selge den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Til en viss grad. Jeg foreslår at du installerer AppZapper, da dette programmet fjerner _alt_ som har med programmet å gjøre, ikke bare .app-filen. I noen tilfeller er det kun en .app-fil som slettes, men det er få tilfeller.

2: Dra på Rema eller en lignende butikk og kjøp deg et sånn mini-skrutrekkersett, der finner du nok en som passer. Hvis ikke kan du vel alltids gå innom Eplehuset og spørre om de kan sette den inn for deg.

Skrevet

Skruen er vel tilpasset skrujern av størrelsen 00. Altså et veldig lite skrujern. Du må nok kjøpe et sett, jeg har ikke sett så små skrujern solgt separat. De har billige sett på Clahs Olson.

Skrevet

Da var leopard inne! Herlig! Men når jeg starter opp får jeg en blåskjerm som er der i 5-10 sec før alt starter opp.. Skal jeg gå i teminalen og skrive inn de kommandoene nå?

Skrevet

Du kommer altså inn i Leopard? Da er det ikke noe problem. Man ser ikke lenger "Loading Mac OS X"-skjermen, men bare blått.

Hvis den låser seg på det blå må du skrive det inn. ;)

Skrevet
Er det nå slik at iTunes Store tilbyr DRM-fri musikk?

Det stemmer. Dette gjelder ikke alle låter dog. Du finner all DRM-fri musikk under iTunes Plus (ligger under Quick links, til høyre på iTunes Store) :)

Skrevet (endret)

Kjøpte et album nå. 128kpbs per sang? Alt for svakt. Jeg får mer for pengene ved kjøp av CD-er, for så rippe de til min ønskede kvalitet.

Aldri mer iTunes Store.

Endret av Onyx
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Da har mor kommet hjem med;

1 stk. 16 GB Ipod Touch

1 stk. 8 GB Ipod Touch

1 stk. 8 GB Iphone

!!

:D

EDIT: Kjøpt fra USA

Endret av MGS3
Skrevet (endret)
Kjøpte et album nå. 128kpbs per sang? Alt for svakt. Jeg får mer for pengene ved kjøp av CD-er, for så rippe de til min ønskede kvalitet.

Aldri mer iTunes Store.

Jaha?

Sitter her med 256kbps her ihvertfall,

post-99099-1194738013_thumb.png

men tror ikke du følger godt med hvis du ikke har fått med deg at det er høyere kvalitet på CD enn å laste ned. :nei:

Det er ingen online musikk butikker som har mer enn 256kbps det er jeg ganske sikker på.. Og btw, iTunes sin AAC encoding er bedre enn en 256 MP3 versjon.. Den er bedre komprimert i AAC.

Huff.. Mista min iPod Touch i gulvet idag.. Sklei ned fra ett bord og landa med skjermen først.. Jaaaa... Delvis knust skjerm, men funker fortsatt FETT så gjør ingen ting, ikke irriterende når man skal se film eller noe så går fint! :)

Endret av Yaricks
Skrevet
Hurra for backup!

Er jo bare å avinstallere det, og så gjenopprette fra backupen din, og poff -- gratis Adobe-programmer. :wee:

Forresten, angående skjermproblemet ditt, prøvd å trykke på F7? (Er ihvertfall det for å endre med skjermer på MacBooken)

bakup, what do i do? Men må jeg ikke da type in cd-keyen da? *noob-alert*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...