Gå til innhold

OD - hva mener du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller er du BARE villig til å bruke EN dag av livet ditt på å hjelpe de som lider?

Feil. Jeg er faktisk villig til å bruke minst en dag på dette, noe du ikke er.

 

Det er mulig jeg har gått glipp av noe i mattetimene i det siste, men er ikke 1 og 0 to forskjellige tall, med to forskjellige verdier?

Ja tror du har skulket matte timene dine.. eller så har eg det...

 

EN = 1

 

uansett det spiller ingen rolle...

 

Bare respekter andre sin avgjørelse om de ikke har lyst til å bidra på OD dagen så er eg fornøyd..

Lenke til kommentar
Jeg respekterer til en viss grad avgjørelsen din, men jeg forstår den ikke.

Jeg kan igjen peke på min grunn til at jeg ikke deltar nr#1: Det er frivillig tvang. Når fikk du sist kjeft av andre "solidariske" for å opplyse en forsamling om deres rettigheter? Det fikk nemlig jeg i fjor:

"Åh-nei-nei-nei, må ikke si fra at det egentlig er frivillig! Alle må jo ut og jobbe da! Du er så jævla kynisk og egoistisk innimellom!"

Jeg svarte kaldt "ok", gidder ikke gå inn i diskusjon med vedkommende, da denne personen har ganske vondt for å holde seg saklig når man får igang en debatt.

 

Samme person har faktisk gått rundt en skillevegg på en café (McDonalds :p) i utlandet, bort til bordet vårt hvor vi sitter og diskuterer økonomiske konsekvenser av kommunisme/sosialisme, for så å si " Kutt opp å være så barnslige, a'! ", for så å gå og sette seg ved bordet sitt og spise videre o.O

 

Det siste var kanskje veldig OT, men det første er en holdning jeg føler at jeg i mer eller mindre grad har møtt i alle bauger og kanter av OD, og det gjør at jeg ikke deltar. Det er tåpelig å la vær å jobbe inn 300 kr til en god sak pga. irritasjon over de som organiserer dette, men jeg har et håp om å sette litt søkelys på hva solidaritet egentlig er, og hvor denne OD-greia ødelegger for seg selv.

Lenke til kommentar
Det er tåpelig å la vær å jobbe inn 300 kr til en god sak pga. irritasjon over de som organiserer dette, men jeg har et håp om å sette litt søkelys på hva solidaritet egentlig er, og hvor denne OD-greia ødelegger for seg selv.

Vel, sånn som jeg har forstått og opplevd det hele, er OD på papiret frivillig, og annet opplegg (ikke slikt som å vaske ditt og datt osv.) skal tilbys de som ikke vil - så jeg tror nok det er den enkelte skole og enkeltindividene slik som han du nevner som ødelegger litt.

 

Synd at så mange skoler (virker i alle fall som mange skoler utifra tråden) ikke utfører IU/OD slik som det er tenkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...