Gå til innhold

Tanker om Arathi Basin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 5 runder i Arathi Basin igår kveld har jeg gjort meg opp noen tanker om denne battlegrounden.

Det første som slo meg var tempoet, jeg ble nesten fysisk sliten av å spille der noen timer! I starten var selvsagt alt kaos, men etterhvert ble det noe bedre organisering av spillet, selv i random gruppe. Totalt endte jeg på fire seiere og ett tap, delvis fordi jeg var heldig og endte som random ved siden av guild raids et par ganger.

Etterhvert slo det meg også hvor totalt overlegne guild raids kommer til å bli i denne battlegrounden. Her er det virkelig ikke rom for statisk zerg, mobilitet og organisering blir livsviktig. For min del kommer nok dette med tiden til å ødelegge opplevelsen av Arathi Basin, da jeg ikke har noe stort guild å spille med. Det er vel også fare for at brettet blir vel ensformig etter +100 kamper, men det vil tiden vise.

En annen ting som bekymret meg var reputation gain, jeg vil gjerne bli exalted, selvfølgelig, men etter hva jeg så igår kan det bli litt av en jobb! Etter de første småquestene ser det ut til at den eneste rep-gainen du får er 10 rep for å ta over en ressursnode, samt 50 for å vinne runden. La oss si at du får i gjennomsnitt 50 rep hver runde, og at hver runde tar en halv time, og at du må regne med en halvtime i kø mellom hver kamp. Dette medfører at for å gå fra revered til exalted (21k rep) kan du regne med å spille i 420 timer! Fra neutral til exalted er det vel noe sånn som ~35k rep, så da kan du selv gjøre matten. Selvfølgelig vil det gå noe raskere i guildraids, men for oss som er så heldige å møte guild raids vil det sannsynligvis ta enda lengre tid. Det er det rett og slett ikke verdt i forhold til utstyret som er tilgjengelig for exalted (iallefall for meg som er rogue).

Forøvrig ser det ut til at dette kommer til å bli en drømmebattlegrounds for huntere. Jeg var også så "heldig" å bli crittet for 1100 damage av en paladins nye RANGED attack, så her har vi virkelig fått et nytt problem å hanskes med :p

Så del deres tanker om Arathi Basin! Legg gjerne til taktikker hvis dere har noen :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forøvrig ser det ut til at dette kommer til å bli en drømmebattlegrounds for huntere.

Enig :w00t: Foreløbig så eier jeg der, men regner med at folk lærer seg å hanskes med meg etterhvert

Skrevet (endret)

Jeg vil faktisk påstå at paladiner vil ha mest fordel av Arathi. Her er det faktisk viktig å forsvare samt at det ikke er mulig å løpe rundt paladinen for å ta over en ressurs.

En god paladin kan holde en ressurs ganske lenge, mens han tilkaller forsterkninger.

Endret av Zlash
Skrevet

syntes ikke arathi basin var så artig jeg.

dårlig med honor, dårlig med reputation, dårlig exalted reward og ganske kjedlig å spille. :(

synd dette vil ta over for WSG og AV. hvertfall en god stund fremover.

Skrevet

Tenker det samme om reputation-opplegget. Førstemann som plukker exalted-rewardene gjør det vel rundt juletider en eller anna gang. Virker forferdelig kjedelig å farme reputation der, men det kan jo hende PvP-holidays gjør noe med dette.

AV er vel så godt som dødt på PvE-servere nå.

Skrevet

Jeg synes AB var kult jeg.. Tingen er bare å få en bra gruppe.. Den ene gruppa jeg hadde igår sugde.. Den var så dårlig. Vi tapte 600 resources mot 2000.

Men hvis du har guild gruppe eller noe, kan det gå bra.. Bare å samarbeide

Skrevet
Tenker det samme om reputation-opplegget. Førstemann som plukker exalted-rewardene gjør det vel rundt juletider en eller anna gang. Virker forferdelig kjedelig å farme reputation der, men det kan jo hende PvP-holidays gjør noe med dette.

Juletider? :p Godlike guilden på ragnaros serveren er sikkert exalted snart, noen av spillerene får over 175k honor PR DAG i basin :cry: Er ikke gøy å spille mot de en gang, tror rekorden deres på å vinne arathi er 5 minutt.

Skrevet
Synes heller ikke AB var noe kjekt... håper folk på BB tar til vett og begynner å spille AV igjen - det er kjekt det :thumbup:

La meg gjette, du er en eller annen ranged class =P.

Arathi Basin er den morsomste Battlegrounden jeg har spilt, som paladin har jeg endelig det morro. Ingenting slår Paladins for å defende flagga :)

Skrevet
syntes ikke arathi basin var så artig jeg.

dårlig med honor, dårlig med reputation, dårlig exalted reward og ganske kjedlig å spille. :(

synd dette vil ta over for WSG og AV. hvertfall en god stund fremover.

/signed..

Elendig honor, crap rewards..osv.

En som hadde regna på at man måtte vinne 750 ganger eller mere for å få exalted, høres rimelig slitsomt ut.. Om det er riktig vet jeg ikke, men høres lite morsomt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...