Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan potte å luftfilter lager mest lyd?


ssswopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*Hvilken* potte/effektanlegg og *hvilket* luftfilter

lager mest lyd? :roll:

 

Konfilter gir mest lyd for pengene alt fra 300kr-1000++

Potte/effektanlegg koster fra 500kr-5000kr

Endret av zandro
Skrevet

mest lyd = inget luftfilter å ingen xos... :p

 

dermed er d jo bare å ta d som slipper inn mest luft å slipper xos ut med minst motstand...

 

har du katalysator må du nesten beholde den for eu-ok...

 

Stort Knfilter... å Rakarør fra sverige...?

Skrevet
mest lyd = inget luftfilter å ingen xos... :p

 

dermed er d jo bare å ta d som slipper inn mest luft å slipper xos ut med minst motstand...

 

har du katalysator må du nesten beholde den for eu-ok...

 

Stort Knfilter... å Rakarør fra sverige...?

er det lov å ikke ha noe da??

Skrevet

Var et eksempel på hva som lager mest lyd...

 

Et knfilter med stor overflate=mest luft...

 

Xos er vel ikke lov å fjerne katalysatoren en gang, å denne stjeler mange hk...

 

å prisen er ikke max 5000 kan si max 25000 for xos... Koster å være kar hvis man skal ha skikkelige saker... hehe--..

Skrevet

Må du nok regne jah. men kan jo alltids begynne med ett større og bedre luftfilter, sportskatalysator og ett effektanlegg.. lyden vil da bli mye annerledes bare etter å ha skifta filteret.

 

En litt artig ting å gjøre er å bytte ut fremste potta med ett rør. du vil da få en konge gromlyd rett under beina på deg, men er vel ikke helt lovlig.. kjenner en del som har gjort det ihvertfall.. kjempemessig :D

Skrevet

har kanskje tenkt og kjøpe et luftfilter til fattern til jul.. helst noe med så grom lyd som mulig.. bilen er en chrysler stratus(hvis det skal hjelpe til noe?!? :p )

eer det noe luftfilter dere vil annbefale..?? helst ikke no som jeg må dra langt unna får å kjøpe eller no..bor i trondheim..

Skrevet
Var et eksempel på hva som lager mest lyd...

 

Et knfilter med stor overflate=mest luft...

 

Xos er vel ikke lov å fjerne katalysatoren en gang, å denne stjeler mange hk...

 

å prisen er ikke max 5000 kan si max 25000 for xos... Koster å være kar hvis man skal ha skikkelige saker... hehe--..

Husk nå på at de fleste her på forumet ikke har råd

til koplett Remus/budyclub rustfritt effektanlegg til 25k, med

mindre en han seriøst med grunker på bok :p

Skrevet

har ikke hatt rå til effektpotte en gang jeg...

 

Men ontopic...

 

Hvis det er bilen til fardin så kan det være like greit med et innsatsfilter, da konfilter ofte fører til en del ombyggig i motorrommet...

 

Innsattsfilter blir noe d samme som konfilter, bare litt mindre lyd...

 

jeg bestilte mitt k&n fra http://www.kollevold.no/ ....

Skrevet

Å sette et maksbeløp på eksos blir feil. Komplett Mobeck kommer lett på meir enn 25000. Disse prisene er for bare grenrør :Dhttp://www.mobeck.com/MT/Grenrorpris.asp

 

Ellers så eg et bygge i Statene i et Bilsport i 86 om en Panthera der materialkostnadene for eksosanlegget var på over en million. Han som skulle ha bilen eigte en flyfabrikk.

Skrevet
Å sette et maksbeløp på eksos blir feil. Komplett Mobeck kommer lett på meir enn 25000. Disse prisene er for bare grenrør :Dhttp://www.mobeck.com/MT/Grenrorpris.asp

 

Ellers så eg et bygge i Statene i et Bilsport i 86 om en Panthera der materialkostnadene for eksosanlegget var på over en million. Han som skulle ha bilen eigte en flyfabrikk.

ohhfy satan.. jeg som trodde 5k var mer en nok for xos.. :ohmy:

Skrevet

Ting trenger ikkje koste penger, og eg har selv billig masseprodusert eksosanlegg. Eg tok med Mobeck og han amerikanske galningen kun for å sette ting i perspektiv.

Skrevet
Seff er 5k nok for eksos! bare zagato som tror at alt må

koste minst 25k og være håndlaga for at det skal være bra,

Det som bare er *BS*, hørt om Simons? :p

trodde Simons var regnet som "dorligt" merke ? :hmm:

Skrevet

Viss en bare skal ha fet lyd og stor endetut er 5000 mer enn nok, men skal en ha grenrøyr og eksosanlegg som settes opp i samsvar med porting og kammer på en 100++hk/l sugemotor og skal ha andre til å gjøre det koster det lett. Men til vanlig bruk er orginalt, eller gjerne en størrelse opp med fjerning av ei potte bra nok i massevis.

Skrevet

Bare for å ha det sakt så er det lovt å fjerne kakalysator på biler før 1991.

 

Og det er ikke alle biler som liker at man bruker konfilter (Kan ta knekken på luftmengdemåleren "den er ikke billig")

 

 

:innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...