Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

En pris på 1200 er ikke unormalt per dobbelttime. Det avhenger av hvor i landet du bor, og også hvor stor konkurranse det er i området kjøreskolen din ligger. Ene kjøreskolen min kostet 1300 per dobbelttime, mens min andre kostet 1100. Så, nei, vedkommende behøver absolutt ikke å kjenne noen på trafikkskolen...

 

Et sted mellom 10.000 og 12.000 kroner har det kostet å ta sertifikat. I tillegg til mye mopedkjøring og øvelseskjøring har Petter tatt om lag 10 dobbettimer på kjøreskole.

 

10-12000 for kjøretimer, + ca 10k til oblig+gebyrer+oppkjøring... Blir nok litt mer enn 12k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppkjøring imorgen klokken 14.00, og må si at jeg gruer meg litt, men vet ikke helt hva jeg gruer meg til. Jeg kan jo kjøre bil, og jeg har øvelseskjørt i flere år og føler at kjører greit. Det blir bare når det kommer til at en sensor skal vurdere kjøringen min, at jeg virkelig begynner å bli nervøs. Jeg får tenke det positive i dette at siden jeg er nervøs, så er jeg skjerpet frem mot oppkjøringen, men håper bare ikke at jeg blir så nervøs at jeg spolerer hele greia.

 

Tvi tvi!

 

Oppkjøring i morgen, ønsk meg lykke til :O

 

Vi er de utvalgte til imorgen ja. Ønsker deg lykke til, og forhåpentligvis er vi to stk med førerkort på samme tid imorgen.

Lenke til kommentar

Kjipern.

Solbriller er lov og veldig nødvendig mange ganger (greit å liggende i bilen et par), ellers har du jo også den skyggegreia du kan vippe ned.

Eneste gangen man må være forsiktig med solbriller er i tunneler, da er vel en type rangering på hvor mye lys de blokkerer og hva som er tillatt.

 

edit. når jeg tenker meg om kan jo solbriller gjøre så sensor ikke ser om du ser i speil osv... Men gjør det deg trafikkfarlig må man jo få kunne bruke det.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig veldig avhengig av å bruke solbriller. Selv har jeg ikke gått til anskaffelse av det enda, men det kommer til våren og når sola skinner sterkere.

 

Jeg har det fenomenet som gjør at jeg må nyse hvis jeg blir utsatt for sterkt sollys eller andre lyskilder. Eller fotisk refleks; http://illvit.no/spor-oss/begynner-alle-a-nyse-nar-de-ser-opp-mot-solen

 

Det kan være skummelt hvis man kommer ut av en mørk tunnel, med svingete vei og man må nyse.. Enda verre var det da jeg kjørte lettmotorsykkel (med hjelm på..)

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Strøk.

 

Hadde jeg visst at jeg fikk lov å bruke solbriller hadde jeg stått. Ble blendet og fikk ikke med fartsgrense og skilt til avkjørsel og måtte bremse fort ned med lastebil i rompa ...

Til neste gang kan du huske på følgende: Kjør slik du vil - etter trafikkreglene, og ignorer sensor, tenk på han som en hvilken som helst annen (gammel) tulling, som bare sitter på.

 

Å kjøre med kjørelærer generelt, og sensor, gjør at man "gjør seg til" mye mer, og prøver for hardt. Dermed distraherer man seg selv, og gjør ting dårligere, eller faktisk helt feil.

 

[..] Bilen min står å venter, vet egentlig ikke hva som er værst : Lappen uten bil eller bil uten lappen hehe.

Bil uten lappen, siden man tross alt har betalt i dyre dommer for å ha den på veien, men ikke kan kjøre..

Lenke til kommentar

Gratulerer :) Bra jobba. Stolt nå? :D

 

Takker så meget. Ja, litt stolt er jeg jo. Har vært noe jeg har hatt lyst på lenge, og endelig var tiden inne for at jeg tok motet til å gjøre det.

 

Gratulerer! Fått deg en tur ut med bilen? Jeg måtte vente flere dager, det var litt kjedelig..

 

Tok min første kjøretur 2 timer etter oppkjøringen. Cruiset litt rundt i byen og besøkte noen i familien for å stolt vise de at jeg hadde bestått. En deilig følelse, men samtidig merkelig å kunne kjøre alene. Akkurat som om noe mangler, når det ikke sitter noen ved siden av og kommenterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...