Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Nøyaktig én uke igjen til oppkjøringen min i Bergen!

 

Jeg gleder meg faktisk! Strøk på første oppkjøring pga. plassering og vindusviskerne men denne gangen føler jeg at jeg har alt under kontroll. Men nå har jeg bare lyst å få lappen og bli ferdig med det.

 

Har bestilt en enkeltime på fredag, bare for å teste den nye bilen til kjørelæreren min, som jeg også skal kjøre med. På mandag blir det også en oppvarmingstime, vil jeg tro.

 

Klokken 12.30 er vel ikke noe rushtid for dere, er det det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

12:30 er ikke rushtid nei, men det vil alltids være biler (i Oslo værtfall) og da er du like nødt til å passe på alle biler fra høyre osv. Det verste i byer er kanskje fotgjengere. Det er bedre å kjøre i byen i rushtid enn ikke på oppkjøring, da blir det ikke akuratt mye testing ;)

 

Men er vel derfor de alltid styrer unna på morningen/ettermiddag

Endret av St€rk
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg faktisk! Strøk på første oppkjøring pga. plassering og vindusviskerne

Hva var det med vindusviskerene?

 

Både kjørelæreren min og faren min har nesten samme type bil. Den ene store forskjellen er at faren min har automatisk regnsensor på bilen sin, mens kjørelæreren min sin bil, altså den bilen jeg kjørte opp med, ikke hadde det. Og jeg visste ikke at den ikke hadde regnsensor, fordi jeg gikk ut i fra at den hadde det. Så sensor syntes at det gikk for tregt med vindusviskerne (det pøste ned med regn), og at det førte til for høy fart ift. sikt, men jeg la jo ikke merke til noe, fordi jeg stolte på teknologien.

Lenke til kommentar

Lykke til :) Hvor kjører du opp?

Takk. På Finnsnes - byen er svært grei å kjøre i, er bare alt for usikker på meg selv. :p

 

Det går nok bra. Jeg hadde selv kraftige nerver, fikk knapt sove de tre dagene før. Roet meg heldigvis kraftig ned etter oppvarmingstimen.

 

Lykke til! :)

Har faktisk vært foruroligende avslappet hittil - men nå kjenner jeg at nervene griper fatt. Takk skal du ha. :)

Endret av rendezvous
Lenke til kommentar

Fikk akkurat beskjed om at jeg kunne få oppkjøring denne uken.. men vurderer å ta noen ekstra kjøretimer, jeg gjør noen feil med kjørelærer i løpet av en dobbeltime jeg trenger å luke bort, men samtidig føler jeg at jeg kjører bedre uten læreren(blir litt stresset med han) Noen som har følt det samme jeg har og bestått som vil dele erfaringen ? :)

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg faktisk! Strøk på første oppkjøring pga. plassering og vindusviskerne

Hva var det med vindusviskerene?

 

Både kjørelæreren min og faren min har nesten samme type bil. Den ene store forskjellen er at faren min har automatisk regnsensor på bilen sin, mens kjørelæreren min sin bil, altså den bilen jeg kjørte opp med, ikke hadde det. Og jeg visste ikke at den ikke hadde regnsensor, fordi jeg gikk ut i fra at den hadde det. Så sensor syntes at det gikk for tregt med vindusviskerne (det pøste ned med regn), og at det førte til for høy fart ift. sikt, men jeg la jo ikke merke til noe, fordi jeg stolte på teknologien.

 

 

du må merke om du ser noe eller ikke?

Lenke til kommentar

Både kjørelæreren min og faren min har nesten samme type bil. Den ene store forskjellen er at faren min har automatisk regnsensor på bilen sin, mens kjørelæreren min sin bil, altså den bilen jeg kjørte opp med, ikke hadde det. Og jeg visste ikke at den ikke hadde regnsensor, fordi jeg gikk ut i fra at den hadde det. Så sensor syntes at det gikk for tregt med vindusviskerne (det pøste ned med regn), og at det førte til for høy fart ift. sikt, men jeg la jo ikke merke til noe, fordi jeg stolte på teknologien.

 

Du stolte på teknologien, men kjørte for fort i forhold til sikten...

Så... Hvorfor kjørte du ikke saktere, eller prøvde å få viskerne til viske fortere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Både kjørelæreren min og faren min har nesten samme type bil. Den ene store forskjellen er at faren min har automatisk regnsensor på bilen sin, mens kjørelæreren min sin bil, altså den bilen jeg kjørte opp med, ikke hadde det. Og jeg visste ikke at den ikke hadde regnsensor, fordi jeg gikk ut i fra at den hadde det. Så sensor syntes at det gikk for tregt med vindusviskerne (det pøste ned med regn), og at det førte til for høy fart ift. sikt, men jeg la jo ikke merke til noe, fordi jeg stolte på teknologien.

 

Du stolte på teknologien, men kjørte for fort i forhold til sikten...

Så... Hvorfor kjørte du ikke saktere, eller prøvde å få viskerne til viske fortere?

 

Det jeg prøvde å si var at jeg hele tiden trodde at jeg hadde regnsensor, og at den "vet hva den driver med". Jeg selv syntes ikke at vindusviskerne gikk SÅ tregt, det var liksom på høyeste intervall men sensor var av den oppfatningen av at det ikke var nok. Jeg la ikke merke til noe. Men la gå, på mandag blir dette forhåpentligvis glemt for godt!

Lenke til kommentar

Nå virker jeg kanskje litt bitter her, men jeg forstår ikke hvorfor folk håper på oppkjøring i rushtid. Hvis man ikke klarer å håndtere slike situasjoner vil jeg driste meg til å påstå at man sannsynligvis ikke har noe bak rattet å gjøre.

Kanskje fordi alle vil bestå uansett hvor sikkre man er på seg selv.

 

Selv kjørte jeg ikke opp i rushtid hvis det var det du ville frem til. :cool:

Lenke til kommentar

Flott, det har snødd jævlig i Bergen nå og jeg skal ha oppkjøring om mindre enn 3 dager. Nå får jeg ikke sett skiltene eller oppmerkingen ordentlig, jeg vet ikke hvor mye jeg skal tilpasse farten ift. sikt og glatt er det også. Hadde kjøretime i dag; ved høyresving endte jeg opp i motsatt felt fordi det var så glatt, og jeg hadde for stor fart.

 

Dette lover jo godt...

Lenke til kommentar

yess, Bestod idag! :new_woot:

 

Andre forsøk vel og merke. Første gang hadde jeg en jævlig dårlig kjørelærer som tok røykepauser hele tiden og snakket om Gud og Jesus mer enn om kjøring. Deretter byttet jeg kjørerlærer og nå, 3,5 måneder senere tok jeg oppkjøring igjen og bestod med glans! n1?

 

Mitt tips: Hvis du bor i Asker/Bærum, aldri få en kjørelærer ved navn Garry

Endret av Skibur
Fjernet navn
Lenke til kommentar

yess, Bestod idag! :new_woot:

 

Andre forsøk vel og merke. Første gang hadde jeg en jævlig dårlig kjørelærer som tok røykepauser hele tiden og snakket om Gud og Jesus mer enn om kjøring. Deretter byttet jeg kjørerlærer og nå, 3,5 måneder senere tok jeg oppkjøring igjen og bestod med glans! n1?

 

Haha, seriøst?

Hvilken skole var dette?

 

Grattis med lappen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...