Gå til innhold

Er dobbeltkjerne-prosessorer undervurdert?


DJMartin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krapfoss der fikk du meg til å føle meg :blush:

 

Hvorfor får du ikke satt affinity på wow.exe fila er vel det du må finne ut siden hakkingen forsvinner når man gjør det. Hva skjer? Feilmelding?

Husker ikke om valget kun er grået ut, eller om jeg fikk en "access denied" melding. Men jeg tror dette er for det at WoW er multithreaded og faktisk utnytter 2 CPU kjerner samtdig.

 

Har sjekket litt med en slik "watt calculator", og jeg bruker antagelig over 400w (= mitt PSU). Men det kommer nytt i posten hvert øyeblikk. I mellomtiden skal jeg klokke ned til "deafult" hastighet og se om hakkingen forsvinner.

Lenke til kommentar

Vel, en kamerat av meg har også 7800GTX og med 78.01 drivern får han mer hakkete framerate enn før i WoW, akkurat som jeg opplever. Så nå prøver jeg med 78.03 (men siden wow innloggingsservern er nede får jeg ikke prøvd).

 

La inn 78.01 omtrent samtidig med at jeg bytta til X2 cpu...

 

Hadde på CnQ bare for å prøve, men det ble raskt skrudd av igjen. La inn Nforce driverne på nytt etter det (uten at jeg merket noen større forskjell).

 

Testet å spille litt F.E.A.R SP demo, og samtidig logge CPU-forbruk. 100% på en kjerne og ca 1-2% på den andre. Ikke spesielt god utnyttelse m.a.o. av begge.

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Det er derfor det er viktig å vite hvilket behov man ha. Så den kan aldri bli overvurdert/undervurdert hvis man vet hvilket behov man faktisk har.

 

Jeg driver med veldig mye samtidig og det er en del ting jeg ikke gjør når jeg bruker maskinen fordi det vil dra for mye CPU osv. Og noen ganger setter jeg den til å jobbe dedikert(cpu messig) når jeg også hadde hatt lyst til å bruke den samtidig.

 

Jeg spiller også et type spille som krever en del CPU, som jeg ofte "tabber" ut i windows og gjør andre ting mens jeg venter på lange reisetider osv. Da er det greit å ha litt ekstra CPU kraft i form av en annen kjerne. Samtidig ønsker jeg også å kjøre flere instanser av dette spillet.

 

Så det sier seg selv at jeg kanskje kunne fått mer verdi av en X2 enn deg? Altså for mitt behov er den kanskje generellt undervurdert. :).

Jeg spiller også et type spille som krever en del CPU, som jeg ofte "tabber" ut i windows og gjør andre ting mens jeg venter på lange reisetider osv. Da er det greit å ha litt ekstra CPU kraft i form av en annen kjerne. Samtidig ønsker jeg også å kjøre flere instanser av dette spillet.

 

Så du spiller EVE? :thumbup:

 

Jeg driver også med mye rart samtidig, og det blir garantart 2X neste gang (veldig snart) :love:

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg dualcore er litt undervurdert, er utrolig digg å bruke, bare det å slippe at maskina henger seg helt opp om en prosess går berserk er digg. Men som sagt før her, til spill er det jo ikke så veldig viktig, har ikke angret ett sekund på kjøpet av min X2 3800+ kan jo rævkjøremaskina enormt uten at ting går tregt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...