Gå til innhold

Forslag til billig stereoanlegg?


Anbefalte innlegg

Hey, ville satt pris på om noen kunne hjelpe meg å finne ett stereoanlegg til under 3,500 med rimelig frakt til Svalbard (500 eller under). Trenger at den kan kobles til PC, ville også vært fint med en sub i tillegg til to høytalere. Fant en bra når jeg var på fastlandet i sommer, men frakta kom på 1400 fordi det var hos Expert (litt mer enn de 160 jeg betalte for at Komplett skulle sende opp en PC).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne + disse ?

 

Uansett mye lyd for pengene, vet ikke hvordan komplett er med frakt til Svalbard

ømmm.. nei??!

 

Det gir mye lyd, men ikke spesielt bra og behagelig lyd...

 

Da vil jeg heller gå for Cambrigde + Gale løsningen som er nevnt lenger opp her. Garantert mange hakk bedre lyd.

Jeg oppfattet ikke trådstarter som en "hifi freak" som ville ha finest mulig lyd, og han hadde et budsjett på 3500, noe som egentlig utelukker Cambridge og Gale høyttalere og siden ingen av dere gidder å legge ved linker til disse kan jeg gjøre det for dere:

 

Rimeligeste Cambridgen

1800

Rimeligste Gale

1500

 

Og med 5" toms bass element så må han vel nesten ha en aktiv subwoofer utenom da blir det denne

som er det rimeligeste alternativet, og med kjapp hode regning så blir det 5000 kroner.

Lenke til kommentar

Men hvis du så tar med i beregningen at han ikke betaler MVA, så kan han gå opp ett hakk på høyttalerne og fortsatt være innenfor budsjettet. Så da er GALE 3040 innenfor rekkevidde.

 

Og det er vel også liten vits i gå for en surround reciever, som nok antagelig er litt i svakeste laget for å drive de eltaxene. Den trekker jo tross alt bare 320W.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Jeg oppfattet ikke trådstarter som en "hifi freak" som ville ha finest mulig lyd, og han hadde et budsjett på 3500, noe som egentlig utelukker Cambridge og Gale høyttalere ...

må vel bare arrestere deg litt her..

 

Cambridge A300 - 1498,-

Gale 4040 - 1996,-

 

Totalt:3496,- inkl MVA.

 

dette er absolutt det jeg ville valgt til dette budsjettet.. så ville jeg heller kjøpt meg sub senere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg oppfattet ikke trådstarter som en "hifi freak" som ville ha finest mulig lyd, og han hadde et budsjett på 3500, noe som egentlig utelukker Cambridge og Gale høyttalere

 

Må nok si meg litt enig her, fordi budsjettet skal inkludere CD spiller og sub. Må kunne brukes til PC og fest. Drar ikke hele pcn ned til stua når det blir fest right...

Lenke til kommentar

så altså... du har pc'n oppe en plass, og der skal du ha anlegget stående? og det må spille høyt nok til at du kan sitte nede å feste og høre på anlegget? og det må være cd spiller, høyttalere + sub til en prislapp av 3500,-? hm... litt optimistisk føler jeg da men du finner deg vel alltids noe som duger for deg.

 

personlig ville jeg brukt pc'n som drivverk og droppa cd spiller'n. klarer ikke presse inn noen cd spiller som yter bedre i den prisklassen der.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller gått for PChøyttalere til den prisen.Du skal jo allikevel koble anlegget på PC'n.Ett Klipsch eller Creative 2.1 sett kanskje?(se prisguiden)Tror et slikt system er vel så god på lydkvalitet,og ikke minst bassegjengivelsen vil være bedre enn gale/cambridge kombo'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...