Gå til innhold

Nytt kamera til meg


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg ett nytt kamera, og har prøvd å lese meg frem til anbefalinger i fht mine kriterier, men som nybeggyner blir det for mye "skrift" for meg.

 

I utgangspunktet er speilrefleks veldig fristende, men jeg tror det blir for komplisert for meg. Så hva blir det da?

 

Jeg ønsker ett kamera som tar gode og klare nærbilder, det er første prioritet. Det er også en fordel hvis det finnes automatiske innstillinger sånn at jeg slipper å justere for hvert bilde jeg skal ta.

 

Noen som kan anbefale meg ett sånt kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ingenting om pris, så jeg får bare anbefale litt forskjellig.

 

Skal du ha et kamera med meget god optikk, god vidvinkel og god makrofunksjonalitet (nærbilder), så bør du se på Nikon Coolpix 8400. Den har en zoom som går fra tilsv. 24-85mm, og Nikon er kjent for veldig gode egenskaper ved makrofotografering.

 

Vil du ha kamera med mye zoom, så bør du se på Canon Powershot S2 IS og Panasonic Lumix FX5. 12x zoom (tilsv. ca. 35-420mm) og optisk bildestabilisator. Optikken er det heller ingenting i veien med.

 

Ellers er det mange alternativer i dette markedet. Panasonic Lumix FZ20 og FZ30 blant annet, med like spesifikasjoner som Lumix FZ5. men med større og skarpere optikk, og bedre lysstyrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...