Gå til innhold

iPod på slankekur


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva podcasts er for noe men jeg kan ikke se for meg at det er noen fullgod erstatning for de som ønsker å høre på P1, P2, P3, P4, mP3, Kanal24 osv.

 

Med andre ord tror jeg mangel på FM-radio vil være en egenskap en del folk vil savne.

Podcasts er ingen erstatning for live radio (siste nyheter osv). Podcast er egentlig bare opptak av radioprogram, som sammen med RSS gjør at du enkelt kan lete deg fram til programmet du vil ha. Svensk radio tilbyr allerede dette, og etter det jeg skjønner er NRK på vei også.

 

Håper NRK snart tilbyr dette, for jeg går stort sett alltid glipp av "FK Fotball" :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelper lite med hold knapp dersom jeg må se på skjermen for å navigere. Jeg vil navigere prev/next/play/pause/stop/hold/volume med tommelen på en hånd uten å se skjermen slik jeg kan på minidisc.

Kan du ikke bare se på bildene før du begynner å spørre da..?

Volumet styrer du ved å snurre på hjulet. prev/next/play/pause/ må du trykke på og det føles da som en knapp. Hjulet knepper bakover. Jeg anbefaler deg å gå å prøve en iPod et sted.

 

indexclickwheel20050907.gif

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Vel, spørsmålet er vel egentlig om det er knapper eller bare et trykkfølsomt sted på hjulet. Jeg trenger en knapp som går innover og som sier "klikk". Jeg spør fordi artikkelen sier :

 

Når det gjelder navigering har Apple gått tilbake til iPod-ens begynnelse, og utstyrt Nano med det klassiske trykkfølsomme styrehjulet.

 

og jeg har ikke mulighet til å prøve en førstegenerasjon iPod så jeg vet ikke hvordan de fungerte.

Lenke til kommentar
Vel, spørsmålet er vel egentlig om det er knapper eller bare et trykkfølsomt sted på hjulet. Jeg trenger en knapp som går innover og som sier "klikk".

Forstår at både utifra hva artikkelen skriver, og hva man kan se på bilde kan man fortsatt lure på det her.

 

Hjulet fungerer slik at du kan rulle rundt med pekefingeren, uten å trykke men bare berøre. Skal du derimot trykke på en av knappene trykkes disse ordentlig inn, som vanlige knapper.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skryte på meg å ha eid en iPod, men såvidt jeg husker fra de gangene jeg har vært borti en, så sier det 'klikk' når man trykker inn for eksempel stopp-knappen på hjulet.

Med andre ord merker man tydelig forskjell på når man bare beveger fingeren over hjulet for å justere lyden eller bla i musikken, og når man trykker inn for å for eksempel stoppe musikken.

 

Og siden Apple ikke har sagt noe annet, og hjulet i tillegg ser identisk ut som det på iPod, så går jeg ut ifra at det er akkurat det samme opplegget.

 

Men: Helt sikker kan jeg jo ikke være.

:)

Lenke til kommentar

Jeg ser, som også ofte diskutert angående mobiler, ingen revolusjon her, men en naturlig utvikling. Den blir mindre og mindre, men lagringskapasiteten økes ikke. Det er ingenting revolusjonerende med denne, den er rett og slett en forbedring av tidligere produkter.

 

Det som dog kanskje er den største teknologiske endringen, men som ikke merkes mye for brukeren, er at de har gått over til flashminne.

 

Min er forresten sendt fra Apple i dag :)

Lenke til kommentar
...eller som om en iPod Mini har hatt en liten uoverenstemmelse med en veivals :!:

Ja.

 

Selv var jeg aldri tilhenger av Mini sitt design. Klart noen likheter med vanlig iPod, men jeg synes det nydelige med iPod var fjernet i Mini, og man satt igjen med en mp3-spiller med helt greit utseende. Greit for dem som liker det "nye" utseendet, men jeg er i hvert fall glad for at de fant tilbake til sitt gamle design i Nano.

 

Noen som vet om det er med svart headsett om man kjøper den svarte utgaven?

Lenke til kommentar
Noen som faktisk har fått denne spilleren, eller vet hvor lang tid det tar? Bestillte min i går (med gravering), og vil ha den NÅ! ;)

Det står at den vanligvis sendes innen 4 dager. I mitt tilfelle var den sendt før det hadde gått 2 døgn. Videre sier de at frakten tar omtrent 5-6 virkedager, men at dette kan variere. Forhåpentligvis tar det kortere tid, akkurat som det gjorde med shippingen.

 

Kan komme tilbake med erfaringer med en gang jeg får min, som jeg regner med blir torsdag eller fredag.

Lenke til kommentar

hmm den svarte leveres med standard hvitt headsett :p

 

Når det gjelder shiping kan dette variere voldsomt.

Jeg ser 4GB modellen står det 5 dager mens på 2 gb modellen står det 5 dager :p

 

Siden jeg nå skulle ha 3 stykker med gravering og Spesi hedsett så ser det ut som det vil ta sin tid å få den :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Da har jeg fått min 4Gb iPod nano sort! Den er heeelt utrolig. Anbefales, anbefales, anbefales!

Hvor mye kostet den? Skal til NY om et par uker, kanskje er det penger å spare?

 

Den er jo så søt.

 

Edit: Fant ut prisen, var litt lat.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...