Gå til innhold

Nero 7 i oktober


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge følt at NERO har blitt mer og mer bloatware (= tilegner seg ørten unyttige tillegg som i praksis kun øker systemkravene) Med en økning opp til hele 18 programmer synes jeg det har gått over grensa for lengst.
:roll:

 

Du overrasker hele tiden med mer og mer usaklighet. Programmene kommer selvfølgelig ikke til å kjøre samtidig, og dermed kommer systemkravene ikke til å bli hevet mer enn det som er vanlig fra en versjon til en annen.

Jeg tenkte først og fremst på harddiskplass. Hvis jeg må laste ned f.eks 180 MB for å kunne bruke de 10 MB jeg trenger så synes jeg det er unødvendig. Jeg synes også det er unødvendig å ha f.eks 360 MB innstallert hvis jeg bare trenger 20 MB av disse. Det med at systemkravet øker er kanskje ikke så mye å tenke på når man har dagens harddisk-størrelser i tankene, men ting kan stramme seg når det blir vanligere å kjøre OS fra SSD (Solid State Drive). Jeg ser for meg at min første SSD blir 8 GB og da ønsker jeg ikke å sløse med plassen ved å innstallere 18 programmer for å kunne bruke ett av dem. Det at noen sier at disse programmene kommer oppdelt i 4 pakker beroliger meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men ting kan stramme seg når det blir vanligere å kjøre OS fra SSD (Solid State Drive). Jeg ser for meg at min første SSD blir 8 GB og da ønsker jeg ikke å sløse med plassen ved å innstallere 18 programmer for å kunne bruke ett av dem. Det at noen sier at disse programmene kommer oppdelt i 4 pakker beroliger meg litt.

OT: noen nytt fra denne fronten forresten?

 

ellers erf.eks. burnatonce og dvd-decrypter en god kombinasjon for "standard" brenning dersom plass betyr noe

Lenke til kommentar
SSD (Solid State Drive) <bla bla>
OT: noen nytt fra denne fronten forresten?

Tja.. Gigabyte sin ramdrive har kommet på markedet og blitt testet et par plasser. Samsung indikerer stadig om planer og satsing på utvikling av SSDer for konsumentbruk. Men reelle produkter er det lite av, bortsett fra Gigabyte sin Ramdrive og de gamle kjente og svindyre SSDene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...