medlem-68510 Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 (endret) Hei. Jeg driver og skal kjøpe meg en HDD på 200/250gb. Men jeg er usikker på hvilket merke jeg skal velge. WDC er allerde utelukket. Noen som kan komme med bra/dårlige ting om noen merker og si hva som er best? Takk Endret 7. september 2005 av Inf3rn090
expose2k Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Har både IBM/hitachi og seagate i 250GB. Kan anbefale begge disse... Ikke hatt noe tull
OC-Freak Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Har både IBM/hitachi og seagate i 250GB. Kan anbefale begge disse... Ikke hatt noe tull Enig. Seagate topper for tiden min favorittliste med hitachi på andreplass. Maxtor og WD derimot står på min "aksepteres kun hvis jeg fikk de gratis" liste.
Scortech Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Og hva som er gale med WDC da?? jeg har 3 Sata disker og har ikke hatt problemer med de.men det er jo selvsagt folk som ikke kan behandle en hdd skikkelig heller så.
OC-Freak Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 (endret) Og hva som er gale med WDC da?? jeg har 3 Sata disker og har ikke hatt problemer med de.men det er jo selvsagt folk som ikke kan behandle en hdd skikkelig heller så. Sist jeg kjøpte WD disker så kjøpte jeg 3 stk WD 250 S-ATA og 2 stk var DOA. og når jeg fikk erstattet de 2 gikk det ikke lenge før den ene tok kvelden igjen. samt at de er noe bråkete. Endret 7. september 2005 av OC-Freak
Scortech Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Jeg har som sagt 3 wdc sata hdd og har ikke hatt problemer med de. At folk har kjøpt en eller flere wdc eller hva det måtte være og de dauer etter en stund er jo bare maks uheldig eller fabrikkfeil.
OC-Freak Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 fabrikkfeil. Det er grunnen til at jeg ikke anbefaler WD, for mye av denne feiltypen
Duckhunter Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Kan ikke annet enn å anbefale Samsung Spinpoint 120S 250GB SATA!! Stille og med god ytelse.... varm blir den heller ikke!! Test fra www.custompc.co.uk CONCLUSION The P120S is hard to fault in terms of speed and noise, and it's good value for money. The 250GB Western Digital' Caviar costs almost £15 more for the same capacity, so you're not paying a premium for the P120S's performance or quiet operation. It's a win-win situation. Unless you need a truly enormous disk, the 250GB Samsung SpinPoint P120S is a truly regal choice. All hail the new king of hard disks. By James Morris
lavizh Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 (endret) Er det ingen av dere som har fått med dere at WD har lansert RAID Edition disker for en god stund siden (som seff kan kjøres som single drives) ?! Disse har feilrate på samme nivå som SCSI, lavere støynivå (26dB) og mindre varmeutvikling. De kan IKKE sammenlignes med vanlige WD disker. MTBF er på 1 million timer, mens vanlige disker (IBM, Hitachi, Samsung og Seagate) har rundt 50000 timer. Kjører selv 5 stk 250GB Raid Edition disker og sier meg knallfornøyd. Endret 7. september 2005 av lavizh
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 har to seagater à 200gb, de funker utrolig fett, lite lyd og funker utrulig bra
JumboJet Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Den nye Seagaten med 250GB og 8MB Cache, itillegg NCQ. Verdt å anbefale.
Barkster Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Jeg har en WD 40GB 2mb gammel og Bråker som f... i forhold til mine andre disker som er Maxtor diamondmax 10 300GB 16mb og Seagate barracuda 300GB 8mb.De to sistnevnte er jeg veldig fornøyd med.Skal ha Raptor 74GB når jeg skal oppgradere.
SebRam Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Seagate Barracuda 250GB har vel fått mye ros. Når det gjelder ytelse: Western Digital 74GB Raptor.
Mr. Mustard Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 MTBF er på 1 million timer, mens vanlige disker (IBM, Hitachi, Samsung og Seagate) har rundt 50000 timer. Kjører selv 5 stk 250GB Raid Edition disker og sier meg knallfornøyd. Nå forveksler du MTBF og Start/Stop sykluser. Start/Stop sykluser er antall ganger disken slås av og på. Hvis du f.eks. starter pc'en om morgenen og slår den av om kvelden teller det som 1 start/stop syklus. Etter det jeg kan se er det ingen produsenter som oppgir MTBF for vanlige desktop-disker, det er jo selvsagt et minus at de ikke engang tar seg bryet med å kalkulere verdien, men den ligger selvsagt vesentlig høyere enn 50.000 timer.
MacManus Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Jeg har både seagate barracuda og western digital s-ata disker. 2 stk WDC 200gb og en stk Barracuda 250gb. Disse er like god, har ikke merket noen forskjell på de. temperaturen er den samme og støynivået er det samme. Så hvorfor WDC blir så svertet her skjønner jeg ikke. Men men.....
MacManus Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Western Digital S-ATA 200GB Anbefales Har 2 av denne typen, de har funkert som et uvær for meg. Har aldri opplevd noen problemer med de. Støysvak, holder seg nokså kalde (vet ikke hva barracuda gjør) 37C og jobber raskt. Jeg kan anbefale den.
L4r5 Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 (endret) WD disker er kjempefine de, så lenge de fungerer... Og det er som du sikkert skjønner ikke bestandig. De kan bråke noe... Jeg har derimot aldri hatt noen problemer med Samsung-diskene mine... Disse er i tillegg både kjøligere og mer stillegånde enn WD sine disker... P120-serien til samsung er en sikker vinner! (I mine øyne i allefall...) Endret 8. september 2005 av L4r5
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Samsung Spinpoint 200GB 7200 rpm SATA 3.0GB/s 3gb`s i overføringshastighet
L4r5 Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Samsung Spinpoint 200GB 7200 rpm SATA 3.0GB/s 3gb`s i overføringshastighet SATA2 har en teoretisk overføringshastighet på 3Gb/s eller noe... men selve diskene er en helt annen historie. Man får jo ikke engang utnytta ATA133 grensesnittet fullt ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå