Gå til innhold

Canon EOS 350D (bestilte et nytt, fikk et brukt)


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for 14 dgr siden EOS 350D-kit med 18-55mm obj. fra Yatack.no....

 

Etter å ha ventet i 14 dgr, og forventningsfull åpner pakken, så legger jeg med en gang merke til at det er FETTFLEKKER på LCD-skjermen, og etter nærmere øyesyn så ser jeg at det neimen ikke er et par fingeravtrykk også. :mad:

 

I tillegg så virket hele pakken ut som om den hadde vært åpnet før, da plastposene som hus og objektiv lå i allerede var åpnet. F... så j.... irriterende!

(samtidig så var det noe som virket "løst" inne i kameraet når jeg snudde/vendte på huset, og fant ikke ut hva som laget lyden)

 

Nettbutikken jeg snakker om er Yatack.no, og jeg kommer til å heve kjøpet i morgen, og deretter kjøpe kameraet direkte i en butikk som jeg vet har URØRTE kameraer på lager.. selv om det koster litt mer.

 

Har en følelse av at Yatack ikke hadde kameraet på lager da jeg bestilte, og dermed har sendt meg et kamera hvor en annen av deres kunder har benyttet angrefristen. Når jeg bruker så mange tusen på et kamera, så forventer jeg at det er ubrukt, og ikke en B-vare som andre butikker kaller det når returvarer selges på nytt.

 

Er det noen andre her som har hatt lignende opplevelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestilte for 14 dgr siden EOS 350D-kit med 18-55mm obj. fra Yatack.no....

 

Etter å ha ventet i 14 dgr, og forventningsfull åpner pakken, så legger jeg med en gang merke til at det er FETTFLEKKER på LCD-skjermen, og etter nærmere øyesyn så ser jeg at det neimen ikke er et par fingeravtrykk også. :mad:

 

I tillegg så virket hele pakken ut som om den hadde vært åpnet før, da plastposene som hus og objektiv lå i allerede var åpnet. F... så j.... irriterende!

(samtidig så var det noe som virket "løst" inne i kameraet når jeg snudde/vendte på huset, og fant ikke ut hva som laget lyden)

 

Nettbutikken jeg snakker om er Yatack.no, og jeg kommer til å heve kjøpet i morgen, og deretter kjøpe kameraet direkte i en butikk som jeg vet har URØRTE kameraer på lager.. selv om det koster litt mer.

 

Har en følelse av at Yatack ikke hadde kameraet på lager da jeg bestilte, og dermed har sendt meg et kamera hvor en annen av deres kunder har benyttet angrefristen. Når jeg bruker så mange tusen på et kamera, så forventer jeg at det er ubrukt, og ikke en B-vare som andre butikker kaller det når returvarer selges på nytt.

 

Er det noen andre her som har hatt lignende opplevelser?

Jeg har ikke hat slike problemer , men har kun brukt fotovideo.no , xd.no og ddmr.no som alle har topp service.

Du må ta kontakt med Yatack.no og høre hva de sier og fortelle oss hva som skjer videre.

Det er klart at det er irriterende når slike ting skjer , men det kan hende det ordner seg skal du se.

Og det er viktig at man får vite om slike hendelser her på forumet og andre forum.

Men vi får høre hva som skjer videre og om de ordner opp for seg.

Lenke til kommentar

Den løse tingen er sannsynligvis ikke noe galt. Dette har blitt diskutert tidligere på forumet (jeg merket selv den lyden) og det virker som om det er bare slik det er.

 

Men du må jo selvsagt sende tilbake kameraet. Blir så utrolig irretert når slike butikker prøver å lure kunder. Kommer sikkert med unnskyldninger om at det var en tabbe og bla bla.. men slikt skal ikke skje uansett. Har selv opplevd det med mobiltelefon. :mad:

 

Lykke til ihvertfall...

 

:ermm:

Lenke til kommentar

hei.

Det går an å sjekke om kameraet er brukt ved å benytte et lite program som heter Opanda exif. Programmet viser informasjon som ligger ved de bildene du tar. Programmet viser hvor mange eksponeringer kameraet har vært utsatt for. Søk på Nettet etter "opanda exif". De har en hjemmeside du kan laste det ned fra. Det virker på min D70. Ellers finnes det kansje en mulighet for å finne ut hvor mange eksponeringer kameraet har i kameraets meny?

Lenke til kommentar
Den løse tingen er sannsynligvis ikke noe galt. Dette har blitt diskutert tidligere på forumet (jeg merket selv den lyden) og det virker som om det er bare slik det er.

 

Men du må jo selvsagt sende tilbake kameraet. Blir så utrolig irretert når slike butikker prøver å lure kunder. Kommer sikkert med unnskyldninger om at det var en tabbe og bla bla.. men slikt skal ikke skje uansett. Har selv opplevd det med mobiltelefon.          :mad:

 

Lykke til ihvertfall...

 

:ermm:

Lure kunder?

Hva tror du butikkene gjøre med alle varene som kunder returnerer pga. angrefristen? At det blir kastet?

De blir selvfølgelig pakket om og solgt på nytt. Hadde jo vært et vanvittig tapsprosjekt for butikkene hvis de ikke kunne selge disse varene, noe som ville gjort at prisene ville vært mye høyere.

Endret av fluxsoda
Lenke til kommentar
Den løse tingen er sannsynligvis ikke noe galt. Dette har blitt diskutert tidligere på forumet (jeg merket selv den lyden) og det virker som om det er bare slik det er.

 

Men du må jo selvsagt sende tilbake kameraet. Blir så utrolig irretert når slike butikker prøver å lure kunder. Kommer sikkert med unnskyldninger om at det var en tabbe og bla bla.. men slikt skal ikke skje uansett. Har selv opplevd det med mobiltelefon.           :mad:

 

Lykke til ihvertfall...

 

:ermm:

Lure kunder?

Hva tror du butikkene gjøre med alle varene som kunder returnerer pga. angrefristen? At det blir kastet?

De blir selvfølgelig pakket om og solgt på nytt. Hadde jo vært et vanvittig tapsprosjekt for butikkene hvis de ikke kunne selge disse varene, noe som ville gjort at prisene ville vært mye høyere.

Det er greit de selger varene om igjen, men da som B-varer.

Å selge videre en vare som har vert solgt tidligere og esken er åpnet, er lureri.

Kjøper du en en vare i en butikk så skal du forvente at varen er ubrukt.

Noe annet hadde ihvertfall ikke jeg godtatt.

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Fikk levert tilbake kameraet til Yatack (hvor de fortalte at dette ikke var pakket opp tidligere), og dro rett ned til Foto & Video i Møllergata og kjøpte nytt der, og var meget fornøyd med det kameraet.

 

Selvfølgelig skal ikke butikker selge returvarer uten å opplyse ny kunde om dette, eller gi prisrabatt på dette.. Disse varene skal katigoreres som B-varer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...