Gå til innhold

Bare sort/hvitt med XP Codec Pack 1.2.4 [Solved]

Joffer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har installert XP Codec Pack v1.2.4 (http://www.xpcodecpack.com) på en nyinstallert maskin (WinXPSP2) og alle divx filmer kommer bare i sort/hvitt.. nada farger.. andre som har vært borte i det problemet? Siste driverversjoner av alt.. (nvidia nf4/gf6600gt). Jeg har ikke forandret på noen av innstillingene til diverse codecs.

Update: Installerte DivX 6 PlayBundle og brukte DivX Player til å spille av en divx som ble sort/hvitt med XP Codec Pack (avspilt i WMP10), og i DivX Player fikk jeg farger..

Endret av Joffer
Videoannonse
Annonse
Skrevet

K-Lite Mega Codec Pack er en god pakke med alt du trenger.

Finner den her.

Bare husk og avinstaller alt du har av codecer fra før.

Bruker den på 3 maskiner selv og ikke noe problemer med den.

Skrevet

Hva i alle dager er det for slags filer folk skal spille av som trenger de codec pakkene egentlig? De fleste klarer seg langt med xvid og ac3filter. Bruk heller vlc til de filmene som da ikke vil spille. Evt. installer quicktime hvis du vil se filmtrailere fra nettet.

Skrevet

En codec pack er kjekk så slipper du å møte på filer du ikke får spillt av synes nå jeg.

MEN - det løser jo ikke mitt problem...

Skrevet
En codec pack er kjekk så slipper du å møte på filer du ikke får spillt av synes nå jeg.

Nei, nettopp. Codec-pakker lager ofte mer trøbbel enn de løser...

Skrevet

Nei, nettopp. Codec-pakker lager ofte mer trøbbel enn de løser...

Dette er første gang jeg har hatt problem med noen "packs". tidligere versjoner (v1.2.0,1.2.1 som jeg har prøvd) funket fint..

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...