Gå til innhold

Kva skal eg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje litt mer info om krav/bruksområder hadde vært på sin plass? Eller er lommeformat eneste punkt på lista di, siden du nevner to i det formatet?

For 3500 får du en dullion forskjellige kamera. Du kan ikke minst få mye "mer" kamera for pengene hvis ikke det på død og liv må være så lite. Det er f.eks. nå flere flotte ultrazoomkamera å få tak i til priser fra 2400 til 4000. De fleste av disse har som regel betydelig bedre optikk enn de små damekameraene beregnet på små håndvesker.

Endret av manskow
Lenke til kommentar
For 3500 får du en dullion forskjellige kamera. Du kan ikke minst få mye "mer" kamera for pengene hvis ikke det på død og liv må være så lite. Det er f.eks. nå flere flotte ultrazoomkamera å få tak i til priser fra 2400 til 4000. De fleste av disse har som regel betydelig bedre optikk enn de små damekameraene beregnet på små håndvesker.

Og du nevner i fleng? :cool:

Lenke til kommentar
manskow sa at det var flere ultrazoom-kameraer å få til prisklassen 2400-4000.

 

Derfor ville jeg gjerne at han kunne nevne noen, for å underbygge påstanden hans

 

Vel, den rimeligste jeg tenkte på, er den jeg pleier å anbefale i mest-for-pengene-klassen, Olympus C-765. Det er den som ligger på 2400 for tiden. For den summen får du 4 megapiksel, 10x optisk, 38-380 mm, supermakro ned til 3 cm, alt fra full auto til full manuell kontroll, lukkertid fra 1/1000 til 16 sek, meget bra optikk, samt markedets minste ultrazoomkamera. Nei, det har ikke bildestabilisator, men det har både jeg, med forrige modell, C-750, og en rekke med meg, fint klart oss uten.

 

Ellers får du både Canon , Minolta og Fujis ultrazoom for under 4K, sjekk prisguiden .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...