Gå til innhold

Fungerer COUNT funksjonen i PHP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilen din ligger i SQL-spørringen, og feilen er at du ikke gir count-verdien ditt et navn, så sql vet ikke hva den skal returnere tallet som.

 

Dersom du reformulerer til:

 

$result=MYSQL_QUERY("SELECT COUNT(Registrator.Registrator_ID) AS IDCount FROM Registrator WHERE Registrator.Registrator_ID=1050")

 

vil du få tilbake et resultatsett med en post ved navn IDCount som har det antallet du er ute etter.

Lenke til kommentar

Det vil selvsagt være en fordel å ha et navn på den, men jeg mener da det er mulig å kjøre COUNT uten "AS [navn]"

 

Edit: Pr. teori skal spørringen til trådstarter være korrekt. Testet om det fungerer hvis man taster det inn i mysql? Altså ikke kjører det i php. Å kjøre det i phpmyadmin vil vel være noe av det samme.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Det vil selvsagt være en fordel å ha et navn på den, men jeg mener da det er mulig å kjøre COUNT uten "AS [navn]"

Prøv da vel! Hvis du klarer det kan du jo poste hvordan. Selv mener jeg du ikke kan klare det, da MYSQL_QUERY alltid returnerer et resultatsett (navn,verdi) og ikke et enkelt tall.

... og fra dette resultatet kan du alltid prøve å hente ut et array for hver resultatrow, det være seg om du har pene navn eller ikke.

Lenke til kommentar
Det vil selvsagt være en fordel å ha et navn på den, men jeg mener da det er mulig å kjøre COUNT uten "AS [navn]"

Prøv da vel! Hvis du klarer det kan du jo poste hvordan. Selv mener jeg du ikke kan klare det, da MYSQL_QUERY alltid returnerer et resultatsett (navn,verdi) og ikke et enkelt tall.

Nå trenger man ikke å hente ut resultatet som en assosiativ array da ;)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Feilen din ligger i SQL-spørringen, og feilen er at du ikke gir count-verdien ditt et navn, så sql vet ikke hva den skal returnere tallet som....

...vil du få tilbake et resultatsett med en post ved navn IDCount som har det antallet du er ute etter.

 

Takk Authority, dette fungerte utmerket. Jeg modifiserte spørringen til å passe for siden jeg lager og det fungerer utmerket :):)

 

$History_Counter_Query=MYSQL_QUERY("SELECT COUNT(Registrator.Registrator_LighterID) AS Counter FROM Registrator WHERE Registrator.Registrator_LighterID='$lighter'")

 

 

Men, i etterkant kom jeg på at i samme spørring er jeg nødt til å sjekke om ett felt er 0 eller 1. (Spørringen skal liste aktive =1)

 

 

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve å fikse dette selv, men selvfølgelig fungerte det ikke......

 

$History_Counter_Query=MYSQL_QUERY("SELECT COUNT(Registrator.Registrator_LighterID) AS Counter, Registration.Registration_Accepted FROM Registrator WHERE Registrator.Registrator_LighterID='$lighter' AND Registrator.Registrator_Accepted=1")

 

Har dere tips ville jeg satt pris på å få hjelp til dette.

Lenke til kommentar

hvorfor har du med den første røde seksjonen i din spørring? du vet jo at denne vil være 1 likevel.

 

EDIT: Å blande sammen "gruppe-funksjoner" som count() (eller max(), min() etc..) .. og vanlige kolonner slik du gjør er dessuten ikke lov (ei heller logisk) uten å bruke "group by"

Endret av Torbjørn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...