Gå til innhold

Ny bærbar... trenger litt hjelp


ebola

Anbefalte innlegg

Heisann.. nå har den stasjonære streika en gang for mye pga hardware.. og den har blitt gammal og slitt, så da kjøper vi heller ny bærbar..

 

spesielt nå som studielånet har havnet i lomma :cool:

 

Jeg snekrer en liten stikkordsliste bare for å gi en ide om hva jeg er ute etter...

-ok skjerm, skal se film osv

-mye minne, 1 gb

-ok lagringsplass.. 80gb

-ikke så viktig med vekt, men det må jo ikke være en murstein av en sak heller

-cpu og grafikk, trenger ingen værsting sak, men det er mulig at jeg vil kjøre et par heavy 3dprogrammer på maskinen, så det er ikke helt nedprioritert..

-må ha dvdspiller

 

-må ha trådløs og vanlig ethernet kort

-får aldri nok usbkontakter

 

pris; tja.. vanskelig å si, men jeg kan igrunn strekke meg til rundt 12.. men det plager ikke meg om maskinen er laaangt billigere (er jo trossalt student ;))

Endret av ebola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har egentlig bestemt meg for at en 1557E er børsa for meg.. men så var det jo selvsagt laaaaang ventetid på psdata siden de var veldig utsolgte..

 

jeg vil gjerne ha den nå..

 

er det slik at netshop også selger samme sakene? jeg klarte ikke helt å finne de på netshop.. så en link kunne vært kjekt

 

evt en annen maskin med ca samme specs..

Lenke til kommentar

her e linken til 1559 (oppfølgeren til 1557) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7049

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5912

er linken til 1557 maskinene

 

 

hadde det vært valget mellom disse 2, hadde jeg gått for 1559 pga nyere brikkesett,prosessor, ddr2 og ikke minst 6600go kortet som sitter i den. skal du ellers ha maskiner som er svært gode til lave priser kan du sjekke på www.shg.no

 

Lykke til vertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med Dell i9300? :p

Se i tråden som omtaler en eller annen 15.4 :)

Der ligger linker som gjør at du får den for 11000 med GF6800, 1920x1200 oppløsning o.l :) 1gb med minne. Vet ikke om det gjelder lengre, men jeg ville prøvd i alle fall. Overlegent å se film på 17" Widescreen. Har gjort det selv med mine FS M3438, og må si det funker strålende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...