Gå til innhold

Fare ved uoriginale batterier?


Anbefalte innlegg

Jeg overvejer at købe et uoriginalt batteri til mit Canon Ixus 50 på www.batterier.dk. Nu læser jeg så på Canon.dk om "forfalskede litium ion batterier, som produceres og markedsføres af selskaber udenfor Canonkoncernen til brug i Canon digitalkameraer", der kan være skyld i funktionsfejl på kameraet eller få batteripakningen til at overophede, lække, antænde eller eksplodere. Har nogen erfaringer eller råd i denne forbindelse - de uoriginale er jo væsentligt billigere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste uorginale batteriene er helt fine og noen er antakelig laget på samme fabrikken som orginalbatteriene. Det er noen som kan være farlige, Lithiumbaserte batterier kan brenne voldsomt nok til at man kan få betydelige brannskader før man får kastet kameraet fra seg. En sjelden gang kan de eksplodere, men de blir vanligvis veldig varme før det skjer.

 

Hvis et batteri er mistenkelig billig og eller har et ukjent opphav så sjekk det nærmere før du kjøper. Hvis du ikke kan finne et firmanavn som er ansvarlig for produktet så er det en ide å lete en annen plass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...