Gå til innhold

Nytt rått FPS spill. Uten monsters!


Anbefalte innlegg

Ja det var neimen ikke en dum idé. Husker jeg digga eneren av Hitman. Så får vel prøve contracts da!

Jeg elsket Hitman: Codename 47. Hitman 2 spilte jeg igjennom, men likte ikke det like godt.

 

Hitman 3 er sikkert bra, men for meg falt det aldri i smak. La det ganske raskt på hylla. Vet ikke hvorfor, men synes ikke det var noe artig i det hele tatt.

Synes man er nesten MER udødelig enn i de tidligere spillene. Stealth trengs ikke. Jeg massakrerer meg i vei fra level til level.

Da blir konseptet litt borte, synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Max Payne er utrolig bra spill! Veldig pen grafikk..

Men ikke rush gjennom spillet, det er for kort, hør heller på samtalene mellom motstanderne, de er alltid artige.

 

Husker da jeg spilte det, Quicksava jeg og hvis ikke ting ble perfekt Quickloadet jeg. Digget å få headshot med deagle! :D

Det spillet er et must, hvertfall når du har spilt 1ern.

Lenke til kommentar

Har alltid følt at Hitman-serien ikke har utnyttet potensialet godt nok. De to første spillene funket godt til sin tid, mens den halveise remaken Contracts var en skuffelse.

 

Jeg føler hele "Leiemorder-konseptet" kunne vært utnyttet mye bedre. Feks. kan en ikke i det siste spillet velge egne våpen før oppdraget, og jeg ønsker mer frihet i hvordan missionet skal utføres (dvs. planlegging før oppdraget). Bevegelsesregistret til Agent 47 er minimalt og mange ting blir for dumt utplassert (feks en flaske med gift står tilfeldigvis ved siden av en drink). Dessuten trenger AI'en en solid oppussing og som Metallic sier: Det er mye lettere å plaffe seg gjennom oppdraget noe som ødelegger denne "Silent Assasin" følelsen.

Lenke til kommentar

Det som ikke falt i smak for min del ved contracts var den helt absurde tankegangen med å fjerne våpenvalget før missions. Husker at halve gleden ved Hitman var å velge de perfekte våpen for det perfekte oppdraget for så å sette alt i "action" og se at du valgte rett å ta med piano vaieren istede for sprøytene.

 

Max Payne er i en klasse for seg selv. Likte begge jeg. Det at cut scenene ikke er i typisk spill stil med en ingame film men tegneserie aktig. Digger det.

 

Og Max selv da. Har en del gullkorn på lagret. Om du er ute etter knall gode skytespill uten monster er Max Payne noe du må ha :)

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som om du er ute etter Deus Ex. Ok, grafikken er temmelig crap etter dagens standard (og strengt tatt var den ikke fenomenal når det kom heller), men det er et ypperlig fps med gode karakterbyggingselementer, den desidert beste og mest involverende historien i noe dataspill til dags dato, og en kombinasjon av reell valgfrihet og illusjon av valgfrihet som gir spillet en frihetsfølelse jeg ikke kan huske å ha opplevd i noe annet spill uten at du plutselig roter deg bort eller ikke vet hva du skal gjøre. Musikken er stilig også.

 

Det er stort sett mennesker som er fiendene, dvs, noen superenhancede etterhvert, noen roboter og noen ganske få og små mutanter, men i forhold til spillene du nevnte er spillet temmelig fritt for monstervås.

 

Om du allerede har spilte det kan du jo rote fram toern, men dette spillet kommer egentlig til kort på alle områder utenom grafikk i forhold til eneren, som absolutt anbefales foran.

 

Løp og kjøp.

 

[edit: korrektur]

Endret av Kuroneko
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har lyst på et kult FPS spill. Vil gjerne ha et med en god story.

Ikke nevn HL2 eller Farcry for jeg hater å skyte monstere.

Så kriteriene er at det er nytt og at det kun er menneske motstandere.

God story er et stort pluss.

 

Tar imot alle tips med takk :yes:

med god story....F.E.A.R når det kommer, er ikke det mennesker som er motstanden der..

 

de fleste WWII spill, selv om de kanskje har dårlig historie

I F.E.A.R er det kloner du sloss mot tror jeg :hmm:

Lenke til kommentar
The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay er også sinnsykt tøft. Til tider møter du noen roboter, men ellers er de fleste mennesker eller cyborger (eller hva nå de er).

Det er nok noen monstere i Riddick også. Selv om de ikke dominerer spillets gang så mye som feks. i Far Cry og HL2.

Riddick er uansett et fenomenalt spill. Et av de beste FPS jeg noen gang har spilt, og det definitivt beste FPS'et som kom ut i 2004 (etter min mening - Danker ut HL2 LETT).

 

Riddick har ikke bare en kjempefin grafikk, men ALT det andre er bra også!

Spillet er ikke bare FPS, det er en blanding av mange sjangere, som FPS, RPG, Stealth, beat-em-up, Sci-Fi, og en slags "horror"-bit.

 

Spillet har også en kjempefin forhistorie, og den levende historien er også veldig god ("levende historie" er hva jeg kaller den historien som utvikler seg ettersom man kommer lenger i spillet).

Voice-over skuespillet er også veldig bra, akkurat som i en god Hollywood-actionfilm.

 

Det er noen monstre i spillet, ja, men det er fortsatt et kjempefint spill.

 

Det absolutt eneste jeg har å si om spillet som er negativt, er egentlig ikke negativt, men bare mindre positivt: Spillet er for kort! Du har det så artig gjennom hele spillet at når alt er over, føler du at noe mangler.

De kunne strekt ut alt sammen! De kunne hatt MER slåssing i arenaen, FLERE RPG-elementer og en generelt lengre "levende historie".

 

Dessuten er også Rainbow Six 3: Raven Shield et veldig bra spill.

Et kjempefint spill, faktisk. Det kom ut i 2003, og grafikken er jo deretter ikke så god i forhold til dagens standard, men grafikken er fortsatt veldig god (utrolig god til å være fra 2003). Det er faktisk også ragdoll fysikk. Før du patcher spillet, vil ragdoll-fysikken være litt snodig til tider, men etter at siste patch er installert, funker alt fint.

 

På CDON.com kan du faktisk bestille Raven Shield GOLD.

Denne inneholder Raven Shield med den første utvidelsespakken. RS GOLD koster bare 89,- + 29,- frakt. Hos CDON kan du betale i oppkrav, og de sendr det fra lageret i Norge/Sverige (selv om det sendes fra sverige trenger du ikke bry deg om toll, da varen ikke vil bli fortollet).

 

Dessuten har det faktisk nettopp(!) kommet en helt ny utvidelsespakke, Iron Wrath, som du ikke får kjøpt i butikkene.

Du får lastet det ned på nett- GRATIS!

 

Om du ikke vet hva Raven SHield er for et spill, så kan det kort forklares ved å si at det er et taktisk, lagbasert skytespill som står i stil med SWAT-serien, som også kan være et godt alternativ til deg, trådstarter, med SWAT 4 som kom ut for ikke så alt for lenge siden (noen måneder).

 

Håper at du får noe nytte av det jeg nettopp skrev. Det tok litt tid å skrive det. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...